Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Aan iemand die op social media in het Engels vraagt waarover ze in het Nederlands een  artikel over wetenschappelijk onderzoek zou moeten schrijven. Komt toch op mij over van, laten we maar niet vragen aan Nederlandse wetenschappers, dat zijn zulke nitwits. Het goede onderzoek komt uit het buitenland.

Aan  dochter die weer eens iets onnodig  gesloopt  heeft. Luister  gewoon als ik zeg dat iets geen speelgoed  is!! ( en ze is geen 6 meer hè,maar dik 21 .....)

Jongste van dik 18 hier heeft al dagen keelpijn op het niveau dat het ons verstandig leek even de huisarts te raadplegen. Fikse keelontsteking waarvoor antibiotica nodig is. 
Ga ik de tabletten halen bij de apotheek zijn het toch grote pillen! 
Ik slik dagelijks pillen van een fors formaat en dat gaat goed behalve als ik keelpijn heb.  De pillen die jongste nu kreeg zijn van het formaat waar ik als geoefend pillenslikker ook moeite mee zou hebben. 

Van een andere fabrikant bestaat dit middel ook in kleinere tabletten maar ja dat mag niet van de zorgverzekeraar!  Tief op! Denk mee met de patiënt!  Tijd voor nieuw beleid! Het goedkoopste is niet altijd beter! 

aan man die het idee heeft gecontroleerd drugs te kunnen gaan gebruiken. 

Dat weer iemand het voetenkrukje uit de wc heeft gehaald 🙄. Als ik moet poepen zit ik met mijn voeten op een krukje, dat is fijner. Nu is ie alwéér weg

Aan de vandaal die de gloednieuwe fietsband van de fiets van mijn man opzettelijk heeft lek gestoken, want per ongeluk lukt dat niet met de dure kwaliteitsband. 's Morgens had mijn man de fiets naar de fietsenmaker gebracht, tussen de middag kon hij de fiets weer ophalen en 's avonds stond de fiets met kapotgestoken band in het fietsenrek. Werkgever is helemaal voor dat je met de fiets komt, maar een veilige fietsenstalling kan er niet vanaf!

Een bericht van familie over het komen bekijken van de tatoeage van iemand. Mens is 70 geworden en ineens wilde het een tatoeage. Nooit eerder over gehoord en past ook totaal niet bij deze persoon vind ik, heel bijzonder. En nu moeten we hem dus komen bewonderen ofzo? Alsof het een baby is die is geboren. Nee bedankt, ik pas even voor deze endlife-crisis hoor…

Moederkareltje schreef op 19-09-2023 om 20:54:

aan man die het idee heeft gecontroleerd drugs te kunnen gaan gebruiken.

🤨 bijzonder. Daar zou ik me ook aan ergeren ja.

Bakblik schreef op 19-09-2023 om 19:36:

Jongste van dik 18 hier heeft al dagen keelpijn op het niveau dat het ons verstandig leek even de huisarts te raadplegen. Fikse keelontsteking waarvoor antibiotica nodig is.
Ga ik de tabletten halen bij de apotheek zijn het toch grote pillen!
Ik slik dagelijks pillen van een fors formaat en dat gaat goed behalve als ik keelpijn heb. De pillen die jongste nu kreeg zijn van het formaat waar ik als geoefend pillenslikker ook moeite mee zou hebben.

Van een andere fabrikant bestaat dit middel ook in kleinere tabletten maar ja dat mag niet van de zorgverzekeraar! Tief op! Denk mee met de patiënt! Tijd voor nieuw beleid! Het goedkoopste is niet altijd beter!

Breek me de bek niet open over zorgverzekeringen. Heb dagelijks hiermee te maken en de apotheek staat ook machteloos helaas. Die wil wel meedenken, maar wordt aan alle kanten daarin beperkt. Er loopt in ieder geval wel een actie hiertegen : https://www.weslikkenhetnietlanger.nl/

BlairW schreef op 20-09-2023 om 20:34:

Een bericht van familie over het komen bekijken van de tatoeage van iemand. Mens is 70 geworden en ineens wilde het een tatoeage. Nooit eerder over gehoord en past ook totaal niet bij deze persoon vind ik, heel bijzonder. En nu moeten we hem dus komen bewonderen ofzo? Alsof het een baby is die is geboren. Nee bedankt, ik pas even voor deze endlife-crisis hoor…

Best apart. Een tatoeage neem je voor jezelf en ok kan je best eens laten zien aan iemand maar om daar nu een uitnodiging voor te sturen...

Dolfje schreef op 20-09-2023 om 21:17:

[..]

Best apart. Een tatoeage neem je voor jezelf en ok kan je best eens laten zien aan iemand maar om daar nu een uitnodiging voor te sturen...

Dat dus  maar vind het ook gewoon bijzonder. Ken deze persoon al ruim 25 jaar en nog nooit er over gehoord. En dan ineens op je 70e . Maar goed, het is niet mijn lijf.

Aan mijn zeurende hoofdpijn de hele dag. Paracetamol hielp niet echt. Ben net thuis van mijn vrijwilligerswerk achter de bar in een voetbalkantine. Wel blij dat het niet laat is geworden vanavond. De mannen waren niet zo vrolijk. Ze keken PSV op groot scherm maar het was een verschrikkelijke wedstrijd dus ze gingen op tijd naar huis. Normaal vind ik het niet erg dat het laat wordt want ik vind het altijd gezellig om te werken. 

BlairW schreef op 20-09-2023 om 20:34:

Tatoeage  reveal party?

Met raden waar de tatoeage  geplaatst is?

images?q=tbn:ANd9GcSM0nFiW5be1WBhvQKXhhgn5-Xq810bNlofw4011BDEtA&s

Aan mijn moeder. Die belt me vanmorgen  echt vroeg wakker met een onzinvraag die best 2 uurtjes later gekund had. Mam, ik had avonddienst  gisteren,  weet je nog? Dan wil ik ietsje uitslapen. Oh ja, dan zal ik snel weer ophangen.  Nou, laat maar, ben nu toch al wakker hè...

ik heb eindelijk een fijne handcrème gevonden. Nu is ie op en toen ik naar de winkel, ging hadden ze hem niet meer. Ik kon online bestellen, maar nu blijkt dat je voor minimaal 10 euro moet bestellen. Zucht..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.