Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik heb al de hele ochtend dat mijn onderbroek niet helemaal lekker zit. Maar ik ben inmiddels aangeland bij mijn minst favoriete slips voordat ik echt moet wassen. Dus daar weed ik het aan.

Kom ik er net achter dat ik hem achterstevoren aan heb 🤦‍♀️
En dat terwijl ik zeker weet dat ik er heb opgelet dat ik hem goed aan deed. Niet dus 🤦‍♀️

Elke keer als ik met vriend ergens heen ga waar we lang voor moeten reizen wordt hij 'ziek'. Omdat hij er tegenop ziet, is ruim 2,5 heen en 2,5 uur terug. Zit angststoornis achter dus hij kan er maar gedeeltelijk wat aan doen. Maar ben het zooooooooo zat. Elke keer weer ziek, zwak en misselijk omdat we een stukje moeten reizen. Hij is weer gaan slapen want 'hij trok het niet meer'. Vorige twee keer schoonouders al afgezegd dus moeten gewoon gaan. Heb er ook zin in maar niet die ov reis met zo'n uitgestreken smoel die steeds piept dat het nu eeecht geen stress is... 

Niet echt geërgerd, maar toch.  Mijn vriend komt naar beneden in een geruite bermuda met daarop een geruite blouse.  Totaal geen combinatie. 
 "Er zit groen in de broek en ook in de blouse, dus dat kan toch prima?"   
Nee hoor, echnie!    

Koettie schreef op 16-09-2023 om 09:55:

Elke keer als ik met vriend ergens heen ga waar we lang voor moeten reizen wordt hij 'ziek'. Omdat hij er tegenop ziet, is ruim 2,5 heen en 2,5 uur terug. Zit angststoornis achter dus hij kan er maar gedeeltelijk wat aan doen. Maar ben het zooooooooo zat. Elke keer weer ziek, zwak en misselijk omdat we een stukje moeten reizen. Hij is weer gaan slapen want 'hij trok het niet meer'. Vorige twee keer schoonouders al afgezegd dus moeten gewoon gaan. Heb er ook zin in maar niet die ov reis met zo'n uitgestreken smoel die steeds piept dat het nu eeecht geen stress is...

Dit is voor mij zo herkenbaar… Mijn vriend heeft het ook. Maar weet zich er meestal wel overheen te zetten. Wat bij hem wel werkt is zoveel mogelijk van dit soort dingen heel kort van tevoren te plannen, dan heeft ie geen tijd zich daar druk om te maken. 
Is het wel langer van tevoren bekend en maakt ie zich druk dan neemt ie oxazepam. 

Bij mijn vriend komt het dan omdat ie ooit eens tijdens het autorijden van een langere autorit zijn arm uit de kom heeft gedraaid. Als ie gewoon relatief korte ritjes maakt of spontaan, dan heeft ie daar geen last van.

Koettie schreef op 16-09-2023 om 09:55:

Weet dat het de bedoeling is dat je gewoon je ergernis kunt uiten, maar toch: misschien is het handig om ergens in het midden af te spreken? Zou zelf ook geen 2.5u reizen om een familiebezoek. 

@Miormel. Ergens halverwege is geen optie. Schoonouders komen al meestal hierheen en zovaak gaan we niet. En het is ook met weekendjes weg, spontaan ziek, elke keer weer. 

@Suzy, kort van te voren plannen maakt geen verschil. Zelfs stad op half uur afstand is al stressen maar hoe verder hoe erger t wordt. 

Hij is nu net uit bed en het is allemaal heeeeeel zwaar en vind het zo vermoeiend 

Tegen hem zeg ik dit niet hoor maar ga er zelf helemaal tegenop zien zo terwijl ik het leuk vind om m'n schoonouders weer te zien.

Koettie schreef op 16-09-2023 om 11:48:

@Miormel. Ergens halverwege is geen optie. Schoonouders komen al meestal hierheen en zovaak gaan we niet. En het is ook met weekendjes weg, spontaan ziek, elke keer weer.

@Suzy, kort van te voren plannen maakt geen verschil. Zelfs stad op half uur afstand is al stressen maar hoe verder hoe erger t wordt.

Hij is nu net uit bed en het is allemaal heeeeeel zwaar en vind het zo vermoeiend

Tegen hem zeg ik dit niet hoor maar ga er zelf helemaal tegenop zien zo terwijl ik het leuk vind om m'n schoonouders weer te zien.

Dat klinkt niet goed . Vriend pychische hulp zoeken een optie?

Treurniet schreef op 16-09-2023 om 11:56:

[..]

Dat klinkt niet goed . Vriend pychische hulp zoeken een optie?

Laatste therapie is paar maanden terug afgerond, heeft al jaren hulp gehad. Het is nu een stuk minder dan vroeger. Ben gewoon moe van t steeds mooi weer spelen. Verder is t een topper hoor! 

Aan de opa en oma die een dagje op (klein)kind (van de buren) passen van 15 maanden oud. Wat een negatieve stimulans gaat daarvan uit.
Nee Svennetje (Alleen dat verkleinwoord al!) doe maar niet dat is nog:

• Te gevaarlijk
  • Te hoog
  • Te vies
  • Te koud

voor je. 

Nee dat durf jij nog niet hè? Als het hem toch niet lukt om de zandbak in te klimmen. 
Die hele tuin is kidsproof! Laat dat jong op ontdekkingstocht gaan! Hij kan nog lang genoeg op een stoel zitten en kijken! 

Koettie schreef op 16-09-2023 om 13:14:

[..]

Laatste therapie is paar maanden terug afgerond, heeft al jaren hulp gehad. Het is nu een stuk minder dan vroeger. Ben gewoon moe van t steeds mooi weer spelen. Verder is t een topper hoor!

Misschien eens ophouden mooi weer te spelen dan?

Treurniet schreef op 16-09-2023 om 13:52:

[..]

Misschien eens ophouden mooi weer te spelen dan?

Heeft ook geen zin, als ik mn ergernis laat merken gaat ie niet mee, triggert de paniek. Heb al vaker alleen bij schoonouders gezeten. 

Koettie schreef op 16-09-2023 om 13:53:

[..]

Heeft ook geen zin, als ik mn ergernis laat merken gaat ie niet mee, triggert de paniek. Heb al vaker alleen bij schoonouders gezeten.

Misschien is het wel goed dat hij weet wat dit met jou doet. Spreek uit, dat je er niet langer tegen kan... Wil hij niet mee, prima toch het is geen klein kind dat niet alleen thuis kan blijven. 

Sorry, misschien denk ik wel te simpel maar waarom zou je dit "gevecht" steeds aangaan? Die druk van mee moeten, kan ook paniek veroorzaken, geef hem een keuze.

Yumi schreef op 16-09-2023 om 14:39:

[..]

Misschien is het wel goed dat hij weet wat dit met jou doet. Spreek uit, dat je er niet langer tegen kan... Wil hij niet mee, prima toch het is geen klein kind dat niet alleen thuis kan blijven.

Sorry, misschien denk ik wel te simpel maar waarom zou je dit "gevecht" steeds aangaan? Die druk van mee moeten, kan ook paniek veroorzaken, geef hem een keuze.

Dat weet ie hoor. Zijn al meer dan 10 jaar samen. Hij heeft de keuze, maakt zelf de afspraak met zn ouders, niet ik. Maar de ochtend van vertrek is het altijd ziek, zwak en misselijk. En dan ben ik nu zo neutraal mogelijk, grootste kans dat t lukt. Maar vind het wel vermoeiend allemaal. 

Koettie schreef op 16-09-2023 om 17:15:

[..]

Dat weet ie hoor. Zijn al meer dan 10 jaar samen. Hij heeft de keuze, maakt zelf de afspraak met zn ouders, niet ik. Maar de ochtend van vertrek is het altijd ziek, zwak en misselijk. En dan ben ik nu zo neutraal mogelijk, grootste kans dat t lukt. Maar vind het wel vermoeiend allemaal.

Het klinkt ook vermoeiend, sterkte koettie

Beterlaat2021! schreef op 16-09-2023 om 10:14:

Niet echt geërgerd, maar toch. Mijn vriend komt naar beneden in een geruite bermuda met daarop een geruite blouse. Totaal geen combinatie.
"Er zit groen in de broek en ook in de blouse, dus dat kan toch prima?"
Nee hoor, echnie!

Ik zou er niet naast gaan lopen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.