Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Lollypopje schreef op 15-09-2023 om 17:17:

[..]

Hier zou ik als patiënt dus echt heel boos van worden. Voor mij kan sowieso elk virusje een terugslag betekenen in mijn klachten. Dus beweren dat patiënten zijn gebeld en dat dan niet doen, is gewoon heel respectloos naar de patiënten. Zij betalen de prijs als ze besmet met iets raken.

Ja dat begrijp ik. Ik ben zelf ook best boos. De volgende X bel ik gewoon zelf naar mijn cliënten. 

ik erger me aan een familielid die mij al een tijdje betrekt in een akkefietje wat zij heeft met een  abder familielid. Laat mij er lekker buiten! 

Mama-Inge schreef op 15-09-2023 om 13:08:

Nee mevrouw: mijn honden doen die van jou niets.
Ze willen alleen maar even kennis maken.
Dat je zo gaat schreeuwen en je eigen hond bijna ophangt aan zijn riem is echt niet nodig

Ik zou hiervoor niet blij mee zijn, want mijn honden zijn niet aardig naar andere honden.

Ze leren nog steeds dat ze naast mij moeten lopen, komt er een andere hond,die kennis wil maken , vallen die van mij uit.

Wat ze hebben geleerd,zijn ze dan even vergeten.

Ik heb dan ook een gruwelijk pest aan honden bezitters die hun hond laten “kennis” maken met andere honden die aan de lijn lopen.

Ik geef altijd duidelijk aan, houd de hond bij u !

En heb geen behoefte aan opvoedadviezen, u weet niet eens hoe mijn honden zijn.

Pooh-Bear schreef op 15-09-2023 om 17:40:

[..]

Ja dat begrijp ik. Ik ben zelf ook best boos. De volgende X bel ik gewoon zelf naar mijn cliënten.

Snap ik. Fijn dat jij wel verantwoordelijkheidsgevoel hebt. Je cliënten zullen vast heel blij met je zijn

Mama-Inge schreef op 15-09-2023 om 13:08:

Nee mevrouw: mijn honden doen die van jou niets.
Ze willen alleen maar even kennis maken.
Dat je zo gaat schreeuwen en je eigen hond bijna ophangt aan zijn riem is echt niet nodig

Waarom ga jij er vanuit dat die mevrouw en de andere hond, wil dat jou hond komt kennismaken? Ik heb geen honden meer, maar dat was altijd een van de grootste ergernissen. Zeker als je eigen honden aan de lijn lopen en die andere hond in rondjes om je heen loopt te snuffelen... liefst happend naar de achterpoten.... want ja hij zo speels hé. Gewoon niet doen

Pooh-Bear schreef op 15-09-2023 om 17:07:

[..]

Ja ik vond het ook heel raar. Heb het ze nu zelf verteld en bij beiden met mondkapje op en afstand gewerkt.

Prima toch? 

Corona is nu hetzelfde protocol als griep. 

Pooh-Bear schreef op 15-09-2023 om 17:40:

[..]

Heel goed van jou

Energiewacht is slechte organisatie momenteel.
Eerst krijg ik brief om afspraak te maken voor controle cv ketel. Dan wordt ik gebeld dat het niet doorgaat, en dat ik afspraak met Gideon moet maken. Heb ik gedaan. Nu net een brief gekregen van Energiewacht om een afspraak te maken voor controle cv ketel 

Decibel88 schreef op 15-09-2023 om 16:41:

[..]

Nou, ik snap die vrouw wel.
Laat je hond gewoon lekker bij je/aan de lijn

Mijn algemene ergernis: honden die je komen besnuffelen..

We waren op een hondenstrand, daar mogen de honden los.  En alle honden die daar liepen waren ook los.  Ik snap dat sommige mensen het vervelend vinden maar om dan te gaan lopen schelden als een viswijf, je kunt ook op een gewone manier vragen of zeggen

Yumi schreef op 15-09-2023 om 18:14:

[..]

Waarom ga jij er vanuit dat die mevrouw en de andere hond, wil dat jou hond komt kennismaken? Ik heb geen honden meer, maar dat was altijd een van de grootste ergernissen. Zeker als je eigen honden aan de lijn lopen en die andere hond in rondjes om je heen loopt te snuffelen... liefst happend naar de achterpoten.... want ja hij zo speels hé. Gewoon niet doen

Zoals ik net al schreef, we waren op een hondenstrand, alle honden lopen daar los. Als je geen andere hond bij die van  jou wil, dan moet je niet naar zo'n plek gaan. 

Mama-Inge schreef op 15-09-2023 om 20:33:

[..]

Zoals ik net al schreef, we waren op een hondenstrand, alle honden lopen daar los. Als je geen andere hond bij die van jou wil, dan moet je niet naar zo'n plek gaan.

Hoe kan het dan dat ze haar eigen hond bijna ophing aan de riem?

Koko67 schreef op 15-09-2023 om 20:43:

[..]

Hoe kan het dan dat ze haar eigen hond bijna ophing aan de riem?

Omdat ze niet durft te bekennen dat zij fout zat, anders had ze dat toch in haar eerste post kunnen benoemen?

Sorry hoor, maar ik kan heel slecht tegen mensen die allerlei smoesjes verzinnen en/of zich overal uit proberen te lullen

Mama-Inge schreef op 15-09-2023 om 20:19:

[..]

We waren op een hondenstrand, daar mogen de honden los. En alle honden die daar liepen waren ook los. Ik snap dat sommige mensen het vervelend vinden maar om dan te gaan lopen schelden als een viswijf, je kunt ook op een gewone manier vragen of zeggen

Dat schreef je niet in jouw eerste stukje,datbje op een honden strand was.

Losloopgebieden ontwijk ik,mijn honden kunnen helaas niet los.

Mama-Inge schreef op 15-09-2023 om 20:33:

[..]

Zoals ik net al schreef, we waren op een hondenstrand, alle honden lopen daar los. Als je geen andere hond bij die van jou wil, dan moet je niet naar zo'n plek gaan.

Er zijn een aantal regels in dit land, omdat er zo'n 2 miljoen honden rondlopen, de zogenaamde hondenetiquette. 

Het zal je misschien verbazen maar 1 van die regels is:
Lijn je hond aan als je een andere aangelijnde hond passeert

Nu kan je denken dan ga je maar ergens anders heen, dit is een losloopgebied. Maar misschien is er wel 'n goede reden waarom ze daar lopen. Gewoon even rekening met elkaar houden, door je hond bij je te roepen.
BasicBlog: etiquette voor hondeneigenaren | Basic Hondentraining (basic-hondentraining.nl)

Hondenetiquette -

ik dacht dat dit het ergenis topic was.
Waar je je ergernis kon neerzetten zonder kritiek of mening van een ander 
En ik ga er ook geen discussie over aan

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.