Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

_Audrey schreef op 06-09-2023 om 23:11:

[..]

Er staan daar van die eetkarretjes voor de deur zag ik: döner enzo geloof ik gezien te hebben

😂

duizel schreef op 06-09-2023 om 23:15:

https://www.change.inc/agri-food/ziekenhuizen-vergroenen-steeds-meer-erasmus-mc-doet-ook-vlees-in-de-ban-40327

Ik vond er dit artikel over

Walgelijke ontwikkeling! Je zou maar met een zieke dierbare meekomen en behoefte hebben aan comfortfood. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-09-2023 om 23:18

duizel schreef op 06-09-2023 om 23:15:

https://www.change.inc/agri-food/ziekenhuizen-vergroenen-steeds-meer-erasmus-mc-doet-ook-vlees-in-de-ban-40327

Ik vond er dit artikel over

meatles monday en op de andere dagen wel vlees verkrijgbaar in de warme maaltijd, maar minder. Prima. 

De frisdrank, chocola,snoep automaten is helemaal prima om dat niet aan te bieden in het ziekenhuis. 

Friezinnetje schreef op 06-09-2023 om 23:18:

[..]

meatles monday en op de andere dagen wel vlees verkrijgbaar in de warme maaltijd, maar minder. Prima.

De frisdrank, chocola,snoep automaten is helemaal prima om dat niet aan te bieden in het ziekenhuis.

Nee, ik vind het niet zo prima, je hebt straks nauwelijks nog keuze. Mag je peulen en zeewier gaan eten.... 

Gelukkig lig je over het algemeen niet lang in het ziekenhuis en kan je bezoek wat lekkers meenemen. 

Friezinnetje schreef op 06-09-2023 om 23:18:

[..]

Dat er wat meer gezond aanbod komt is helemaal prima, maar zorg dan voor rijkbelegde broodjes tonijn of zalm bijv ipv ongezonde koolhydraatbommen als pasta en rijst op te dringen. 

_Audrey schreef op 06-09-2023 om 23:23:

[..]

Nee, ik vind het niet zo prima, je hebt straks nauwelijks nog keuze. Mag je peulen en zeewier gaan eten....

Gelukkig lig je over het algemeen niet lang in het ziekenhuis en kan je bezoek wat lekkers meenemen.

Ik heb al wel ns een pakje tuc koekjes meegenomen en leeggegeten na een kleine operatie. Had echt behoefte aan een luchtige hartige knabbel, leerde een eerdere narcose me. Denk dat zelf proviand meenemen steeds meer toe zal nemen en voor patiënten die langer moeten blijven en niet misselijk zijn zal thuisbezorgd goede zaken kunnen doen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-09-2023 om 23:29

_Audrey schreef op 06-09-2023 om 23:23:

[..]

dat mag jij vinden, ik vind het wel prima. En verder: Hoe vaak lig jij in het ziekenhuis? 

Friezinnetje schreef op 06-09-2023 om 23:29:

[..]

dat mag jij vinden, ik vind het wel prima. En verder: Hoe vaak lig jij in het ziekenhuis?

Je kunt ook als mantelzorger mee zijn en afspraken lopen uit. Toen mijn vader ernstig ziek was was ik toch blij met de troostrijke saucijzenbroodjes.

er is wel meer over te vinden zie ik nu:

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2022/12/plantaardig-eten-als-standaard-ziekenhuismenu-artsen-strijden-ervoor/

Ook in het radboud: 

https://www.radboudumc.nl/nieuws/2021/voeding-in-radboudumc-vanaf-2022-volledig-gezond

Niet volledig vegetarisch. Zover is het (nog) nergens. 
Op zich snap ik wel dat juist ziekenhuizen een goed voorbeeld willen geven. Het is ook bewustwording voor patiënten. Ook voor bezoekers/ mantelzorgers zijn er natuurlijk gezondere keuzes als het saucijzenbroodje. Uiteraard kun je zelf nog meenemen wat je wil. Ik lees trouwens wel dat er overal nog keuze is voor vlees. Het zal wel gaan verschuiven naar meer gerechten zonder vlees verwacht ik.  En misschien uiteindelijk naar alles zonder vlees maar of dat echt heel snel zal gaan weet ik niet. 

_Audrey schreef op 06-09-2023 om 23:05:

[..]

Ik zei dan ook grotendeels, niet volledig.

Het ErasmusMC gaat voor 80% naar vegetarisch en vervangt vlees door plantaardige eiwitten zoals erwten en zeewier. Dus nu is er nog wel vlees verkrijgbaar, maar binnenkort nauwelijks meer. Ook frisdranken en snoep etc zijn verbannen uit het ziekenhuis, daarvoor in de plaats zijn er smoothies, salades, havermout en dergelijke.

Dat van 80% vegetarisch is beslist niet waar!

Indianenverhalen en sensatiepers!

Van de snoepautomaten klopt het wel maar daar werd niet veel gebruik van gemaakt want te duur.  En zeker niet "verbannen". In de 3 restaurants en 3 winkels wordt gewoon zoetigheid verkocht en dat blijft ook zo.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

07-09-2023 om 06:34

ik heb me geërgerd aan mijn eigen vroege wakker zijn. Half vijf was gewoon niet nodig, maar slapen lukte niet meer.

Bakblik schreef op 06-09-2023 om 10:43:

=====Dit gaat toch niet de norm worden hoop ik! Ongevraagd mij een cola zero serveren! Ga weg met die vieze zoetstoffen! Die enkele keer dat ik in de horeca eet en een cola bestel wil ik echte! Met suiker! De rest van de week thuis water drinken doe ik zelf wel!
Gatverdamme wat zijn zoetstoffen toch smerig!

Ik vind zoetstoffen ook heel vies. En ik had pas precies hetzelfde! Flesje was al open dus niks gezegd maar moet echt niet standaard worden. 

Blij met het mooie weer, maar dat gestommel op het balkon, dat er blijkbaar bij hoort vd buren 

Wat is ‘n blaasontsteking toch vervelend. Zit elke 5 minuten op de wc met het idee dat er iets uit gaat komen.. maar nee hoor 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.