Huiskamer
Herfstappeltaart
04-09-2023 om 16:04
Wieder schreef op 03-09-2023 om 16:54:
Ik rij net onze straat in, komt er een vrouw van rechts uit het woonerf gereden. Ze ging helemaal uit haar panty omdat ik haar geen voorrang gaf. Daarna reed ze door. Ik kreeg niet eens de mogelijkheid om haar uit te leggen dat ze, wanneer ze een woonerf verlaat, geen voorrang heeft. Kun je boos gaan lopen doen, maar als je ergens woont, is het wellicht handig als je je de verkeersregels eigen maakt. Maar ik weet nu in ieder geval dat ik een domme koe ben 🙃
Weet je echt heel zeker dat het een woonerf betreft? Wij wonen in een wijk waar de straten sprekend op een woonerf lijken (aan het eind een flinke drempel en geen trottoir) maar het niet zijn. Het zijn gewoon allemaal straten van rechts. Zelfs de politie heeft ons een keer geen voorrang gegeven toen we de straat uitgereden kwamen..
Mama-Inge
04-09-2023 om 16:28
Tara82 schreef op 04-09-2023 om 14:06:
Het is maar een kleine ergernis en waarschijnlijk ben ik ook te ongeduldig. Werd dus een uur geleden door het zwembad gebeld dat dochter mag starten met zwemles en meteen al eind deze week. Al een beetje irritant dat ze dat zo kort van te voren melden terwijl de wachtlijst een aantal maanden duurt, dus je echt wel wat verder van te voren kunt zien welke kinderen er in het volgende klasje kunnen. Niet echt een probleem verder. Maar ze zei dat ik zo een mail zou ontvangen met verdere details. Nog helemaal niks ontvangen. Ik wil gewoon weten hoe en wat. Bovendien is het de meest saaie dag op mijn werk die ik ooit had, dus dan ga ik helemaal een beetje stom zitten wachten op die email.
Is ook stom, want dit hadden ze voor de zomervakantie al kunnen doorgeven, vaak hebben ze dan een afzwemdag en worden er veel kinderen doorgestuurd naar het volgende groepje
Wieder
04-09-2023 om 16:37
Herfstappeltaart schreef op 04-09-2023 om 16:04:
[..]
Weet je echt heel zeker dat het een woonerf betreft? Wij wonen in een wijk waar de straten sprekend op een woonerf lijken (aan het eind een flinke drempel en geen trottoir) maar het niet zijn. Het zijn gewoon allemaal straten van rechts. Zelfs de politie heeft ons een keer geen voorrang gegeven toen we de straat uitgereden kwamen..
Ja, dat weet ik zeker. Ik rij daar nog voor het woonerf begint, en zij komt uit een straatje waar een bord einde woonerf staat. Dat lijkt me een vrij voor de hand liggende aanwijzing dat je een woonerf uit rijdt 😉. Om een woonerf te zijn, moeten er woonerf borden staan, anders zijn het inderdaad straatjes van rechts.
Als je van onze kant het woonerf weer uit rijdt en dus niet meer op het woonerf rijdt (te zien aan het bord einde woonerf en een bord 30 km), heb je ook een straatje van rechts met een bord einde woonerf én een stoep ertussen, en ook daar weet menigeen niet dat ze geen voorrang hebben. Het is een volkomen duidelijke situatie maar mensen kennen de regels blijkbaar niet.
Auwereel
04-09-2023 om 19:17
Herfstappeltaart schreef op 04-09-2023 om 16:04:
[..]
Dat is dan nog steeds een uitritconstructie en als je daaruit komt, moet je voorrang verlenen.
https://www.autorijschoolvanderklip.nl/blog/index.php?controller=post&action=view&id_post=31
Overigens word ik als fietser uitgescholden als het maar lijkt of ik voorrang wil nemen, dus ik pas wel op bij zulke constructies...
redbulletje
04-09-2023 om 20:02
Een terrasje waar ze opeens geen vleesbitterballen en normaal bittergarnituur meer serveerden. Rot op met die veganmeuk!
Yumi
04-09-2023 om 22:41
Vriendin die ik de laatste jaren niet veel meer zie, omdat ze veel reist....blijft al maanden aandringen dat ik me moet aanmelden om haar reisverslag online te lezen. Het lijkt wel een verplichting, als ik vraag hoe het met haar gaat krijg ik (weer) een link om me aan te melden. Ik heb daar geen zin in, omdat ik niet foto 1199 hoef te zien. Als ik belangstelling toon, kan je daar een normaal antwoord op geven
SuzyQFive
05-09-2023 om 00:22
Dorestad schreef op 03-09-2023 om 15:28:
[..]
Zomerbad Peize dan? Daar zwem ik. Is nog 2 weken open dacht ik
Jammer, heb het net de komende 2 weken heel erg druk. Dus kom er niet aan toe vrees ik. Ga wel binnen in Kardinge/Bedum zwemmen 😅
FaithfulDuck87
05-09-2023 om 07:13
dat ik vanaf 6 uur al lag te draaien in bed. Dus al weer uit bed en al gedoucht. En dat in je vakantie
Auwereel
05-09-2023 om 07:36
Dat de drukte op het werk weer begonnen is, en dan is het stikheet! Had dat nou niet een paar eerder gekund? 
Evaluna
05-09-2023 om 07:39
Onrustig geslapen en wakker met hoofdpijn. Was gister al versleten en kinderen hebben er ook last van gehad, soort virus denk ik. Hoop niet dat ik nu aan de beurt ben, want moet werken tot half 4.
Morgen gelukkig vrij.
Herfstappeltaart
05-09-2023 om 09:12
Auwereel schreef op 04-09-2023 om 19:17:
[..]
Dat is dan nog steeds een uitritconstructie en als je daaruit komt, moet je voorrang verlenen.
https://www.autorijschoolvanderklip.nl/blog/index.php?controller=post&action=view&id_post=31
Overigens word ik als fietser uitgescholden als het maar lijkt of ik voorrang wil nemen, dus ik pas wel op bij zulke constructies...
Nee dat is echt niet zo. Ik heb het aan verschillende mensen gevraagd. Ook mijn oude rijschoolinstructeur. Onze straat ziet er anders uit dan jouw plaatje. Een verkeersdrempel bijna aan het einde, dan een gewoon stukje straat met daarnaast een plaats voor de kliko's.
Lollypopje
05-09-2023 om 09:53
automatisch afschrijven deed het niet bij AH boodschappen bestellen. Dan maar aan de deur betalen dacht ik.
Aan de deur deed zijn scan apparaat het niet. Toen moest ik de trap weer op voor mijn pinpas. Toen deed mijn pinpas het niet. Zijn apparaat resetten, wachten, weer kuren. Hij met kantoor bellen voor afschrijven, weer wachten. Uiteindelijk gelukt.
Maar door al dat moeten staan in de warmte ben ik nu totaal uitgeput en kan wel janken van vermoeidheid 😔
Hopelijk doet het automatisch afschrijven het de volgende keer wel, want ik heb gewoon niet de energie voor dit soort gezeik 😒
Auwereel
05-09-2023 om 09:54
Herfstappeltaart schreef op 05-09-2023 om 09:12:
[..]
Nee dat is echt niet zo. Ik heb het aan verschillende mensen gevraagd. Ook mijn oude rijschoolinstructeur. Onze straat ziet er anders uit dan jouw plaatje. Een verkeersdrempel bijna aan het einde, dan een gewoon stukje straat met daarnaast een plaats voor de kliko's.
Zulk soort ontwerp waarbij je rond moet vragen wat de status eigenlijk is, zou niet mogen... Maar helaas, voor wegontwerp bestaan richtlijnen "waarvan mag worden afgeweken als de situatie daarom vraagt". En dat zorgt voor onduidelijkheid.
Tara82
05-09-2023 om 10:07
Nog steeds geen email van het zwembad en ook als ik inlog bij ze dan staat er nog steeds dat ze op de wachtlijst staat. Zucht...
Herfstappeltaart
05-09-2023 om 13:42
Auwereel schreef op 05-09-2023 om 09:54:
[..]
Zulk soort ontwerp waarbij je rond moet vragen wat de status eigenlijk is, zou niet mogen... Maar helaas, voor wegontwerp bestaan richtlijnen "waarvan mag worden afgeweken als de situatie daarom vraagt". En dat zorgt voor onduidelijkheid.
Ja dat is zeker zo. Het gaat ook heel vaak bijna fout hier.