Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Netherfield schreef op 03-09-2023 om 11:16:

Het wordt komende week heel mooi weer, maar ja, het eerste weekend van september gaan bijna alle buitenzwembaden hier in de buurt dicht. Dus volgende week stuk met de auto om met de kinderen ‘s middags te gaan zwemmen in die die nog wel open is. Er wordt al jaren gevraagd om het seizoen een maandje te verlengen maar de gemeentes willen niet.

Dat heeft vaak te maken met personeel.  Die werken in de zomer in het zwembad en in de winter (vanaf september) elders.

Hier wordt het buitenbadseizoen afgesloten met de traditionele hondenplons. Dan mag je met je hond het zwembad in. Daar zijn al volop kaarten voor verkocht en na de honden mag er niet meer gewoon gezwommen worden.  Op zich zou het lekker zijn als er heel september ook nog gezwommen kan worden en niet maar 1 week 

Een van de baden die nog open blijft voor baden zwemmen is open van 7 tot 11. Daar zijn mijn pubers dan weer niet voor te porren 😜

Er is ruzie hier in de straat. Wat ging het te keer. Iedereen kon meegenieten. Mensen hebben 2 grote bomen om laten kappen in hun eigen tuin. Nu zijn de buren van hen zo kwaad want ze vinden dat ze dat eerst hadden moeten overleggen met hen. Ze klagen erover dat ze nu minder schaduw hebben in hun tuin. Die mensen zeiden dat ze dan maar een parasol moeten kopen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-09-2023 om 13:37

watertoren schreef op 03-09-2023 om 13:23:

Er is ruzie hier in de straat. Wat ging het te keer. Iedereen kon meegenieten. Mensen hebben 2 grote bomen om laten kappen in hun eigen tuin. Nu zijn de buren van hen zo kwaad want ze vinden dat ze dat eerst hadden moeten overleggen met hen. Ze klagen erover dat ze nu minder schaduw hebben in hun tuin. Die mensen zeiden dat ze dan maar een parasol moeten kopen.

Als ze een vergunning hebben, dan is er geen probleem. Anders wel

Netherfield schreef op 03-09-2023 om 12:03:

Een van de baden die nog open blijft voor baden zwemmen is open van 7 tot 11. Daar zijn mijn pubers dan weer niet voor te porren 😜

Ja, zo stom… Ik zwem buiten zodra ie open gaat, ook al vriest het. Eind zomer is het nog warm genoeg om te zwemmen 🤷🏼‍♀️. 

En hier is het personeel van alle gemeentelijke zwembaden dus tsja, 

Friezinnetje schreef op 03-09-2023 om 13:37:

[..]

Als ze een vergunning hebben, dan is er geen probleem. Anders wel

Nee hoor, dat is vanaf een bepaalde stam diameter. En bepaald door de AVP ook nog denk ik. 10 jaar terug ook 2 bomen laten omhakken, of dat het juiste was ivm koeling enzo in de zomer is een dingetje nu. Maar toen nog niet, of eigenlijk ook wel. Maar had de gemeente gevraagd of kapvergunning nodig was en dat was dus niet het geval.

SuzyQFive schreef op 03-09-2023 om 13:39:

[..]

Ja, zo stom… Ik zwem buiten zodra ie open gaat, ook al vriest het. Eind zomer is het nog warm genoeg om te zwemmen 🤷🏼‍♀️.

En hier is het personeel van alle gemeentelijke zwembaden dus tsja,

Zomerbad Peize dan? Daar zwem ik.  Is nog 2 weken open dacht ik 

Zeefietser schreef op 03-09-2023 om 14:39:

[..]

Nee hoor, dat is vanaf een bepaalde stam diameter. En bepaald door de AVP ook nog denk ik. 10 jaar terug ook 2 bomen laten omhakken, of dat het juiste was ivm koeling enzo in de zomer is een dingetje nu. Maar toen nog niet, of eigenlijk ook wel. Maar had de gemeente gevraagd of kapvergunning nodig was en dat was dus niet het geval.

Dat is overal anders elke Gemeente heeft zijn eigen regels. Bij het omgevingsloket kan je checken of en een vergunning nodig is:

Omgevingsloket online - Checken - Locatie

Ik rij net onze straat in, komt er een vrouw van rechts uit het woonerf gereden. Ze ging helemaal uit haar panty omdat ik haar geen voorrang gaf. Daarna reed ze door. Ik kreeg niet eens de mogelijkheid om haar uit te leggen dat ze, wanneer ze een woonerf verlaat, geen voorrang heeft. Kun je boos gaan lopen doen, maar als je ergens woont, is het wellicht handig als je je de verkeersregels eigen maakt. Maar ik weet nu in ieder geval dat ik een domme koe ben 🙃

Ik wil een glazenwasser. Man niet. Was ik de ramen wel aan de buitenkant, zegt hij. Ze zijn nu echt heel smerig, ben benieuwd wanneer… En wat kost een glazenwasser nou helemaal! Grrrrr. 

Netherfield schreef op 04-09-2023 om 11:19:

Ik wil een glazenwasser. Man niet. Was ik de ramen wel aan de buitenkant, zegt hij. Ze zijn nu echt heel smerig, ben benieuwd wanneer… En wat kost een glazenwasser nou helemaal! Grrrrr.

Ik vind een glazenwasser ook te duur

Het is maar een kleine ergernis en waarschijnlijk ben ik ook te ongeduldig. Werd dus een uur geleden door het zwembad gebeld dat dochter mag starten met zwemles en meteen al eind deze week. Al een beetje irritant dat ze dat zo kort van te voren melden terwijl de wachtlijst een aantal maanden duurt, dus je echt wel wat verder van te voren kunt zien welke kinderen er in het volgende klasje kunnen. Niet echt een probleem verder. Maar ze zei dat ik zo een mail zou ontvangen met verdere details. Nog helemaal niks ontvangen. Ik wil gewoon weten hoe en wat. Bovendien is het de meest saaie dag op mijn werk die ik ooit had, dus dan ga ik helemaal een beetje stom zitten wachten op die email. 

Tara82 schreef op 04-09-2023 om 14:06:

Het is maar een kleine ergernis en waarschijnlijk ben ik ook te ongeduldig. Werd dus een uur geleden door het zwembad gebeld dat dochter mag starten met zwemles en meteen al eind deze week. Al een beetje irritant dat ze dat zo kort van te voren melden terwijl de wachtlijst een aantal maanden duurt, dus je echt wel wat verder van te voren kunt zien welke kinderen er in het volgende klasje kunnen. Niet echt een probleem verder. Maar ze zei dat ik zo een mail zou ontvangen met verdere details. Nog helemaal niks ontvangen. Ik wil gewoon weten hoe en wat. Bovendien is het de meest saaie dag op mijn werk die ik ooit had, dus dan ga ik helemaal een beetje stom zitten wachten op die email.

Je spam al gecheckt?

Broodjebrie schreef op 04-09-2023 om 15:19:

[..]

Je spam al gecheckt?

Ja, maar daar zat alleen echte spam in. 

Tara82 schreef op 04-09-2023 om 15:24:

[..]

Ja, maar daar zat alleen echte spam in.

Oké.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.