Huiskamer
Broodjebrie
31-08-2023 om 11:30
Yumi schreef op 30-08-2023 om 22:52:
Vanmorgen afspraak met de ergotherapeut, blijkt dat ze 10 minuten voor dat ze hier zou zijn een sms heeft gestuurd dat ze vanwege omstandigheden niet komt. Zag het pas later omdat ik het geluid voor berichten vaak uitzet. Ik vind dat raar, zo kort van te voren afzeggen... dat weet je toch eerder, zeker omdat ze hierheen komt met de auto, en al onderweg zou moeten zijn. Nu kan er altijd iets gebeuren maar dan bel je toch?
Je weet niet wat de omstandigheden zijn. Ze zal er vast een goede reden voor hebben.
Bakblik
31-08-2023 om 12:40
Ik ben aan het stoffen en zuigen. Tienduizenden even telefoon ik ga weer verder. Puber is alweer thuis van school en trekt plagerig de stekker uit het stopcontact om te laten weten dat hij weer thuis is. We kletsen even een ik ga weer verder. Stofdoek nergens te vinden. Hij moet ergens zijn tussen zolder (kamer dochter) en mijn slaapkamer. Die keer overal kijken blijft onvindbaar.
Pak maar een andere, verrek dat is de laatste dus zuinig op zijn.
Mijn oma zei altijd: Wat het huis zoek maakt geeft het ook weer terug. Maar stofdoeken hebben bij mij toch een zwart gat gevonden om in te verdwijnen.
Binnenkort maar eens wat nieuws kopen.
Yumi
31-08-2023 om 12:42
_Audrey schreef op 31-08-2023 om 11:23:
[..]
Nou, ze komt niet 'door omstandigheden'. Dat was vast niet om jou te pesten, wie weet wat er aan de hand is.
Dat begrijp ik Audrey, ik weet niet wat er aan de hand is waardoor ze niet komt. Daarom schreef ik ook:
Nu kan er altijd iets gebeuren maar dan bel je toch?
Het was fijn geweest als ze ervoor zorgt dat de afmelding bij mij aankomt, meldingen voor berichten zet ik vaak op stil vanwege teveel prikkels. Een sms is wat mij betreft geen goed middel, en als het niet anders kan dan stuur je die maar naar de praktijk waarvoor je werkt, zodat die de afmeldingen kunnen verzorgen.
Tinydancer
31-08-2023 om 12:50
Ik heb mij geërgerd aan de tandarts. Terwijl het voor mij nogal een inspanning is om te komen ( chronisch ziek, vergelijkbaar met long COVID ), ging hij maar zeuren over dat ik hiervoor een afspraak had afgezegd. En daardoor wist hij niet, hoeveel tijd hij zou moeten inplannen voor de mondhygiëniste . Dus die had die niet ingepland, en ik moest nog een keertje terug komen.
Hij zegt rekening met me te houden, maar dat ervaar ik niet zo. Hij doet moeilijk om het moeilijk doen. Zijn vorige collega, was veel fijner ! Echt veel fijner, vriendelijk, begripvol, en deed gewoon zelf eventjes die voortanden schoonmaken, zodat ik geen extra afspraken hoef te maken.
In de tijd dat deze nieuwe tandarts moeilijk deed, had hij gewoon zorg kunnen verlenen.
Treurniet
31-08-2023 om 17:02
Stomme doorbraakbloeding net nou die eindeloze schoolvakantie een week voorbij is
Kan ik weer niet zwemmen.
Lollypopje
01-09-2023 om 08:31
Misschien een onterechte ergernis van mij, maar mensen die tegen mij klagen dat ze geen recht hebben op huishoudelijke hulp uit de wmo omdat ze een gezonde partner hebben met wie ze samen wonen.
Ik snap heus dat dat vervelend is, maar als die partner geen partner met een beperking/ziekte had gehad, dan had hij ook het huishouden alleen moeten doen.
En ja ik snap dat er dan ook meer zorgtaken, als er kinderen zijn, op die partner terecht zouden komen. Maar als er niet ook nog extra zorgtaken bij komen voor de zieke partner (en dit gaat meestal om mensen met soortgelijke aandoeningen als ik), dan vind ik het niet heel gek dat je er geen recht op heb. Voor ik ziek werd moest ik mijn hele huishouden ook zelf doen, want ik had niemand om het mee te delen en nu ik ziek ben gebeurt mijn huishouden dus gewoon helemaal niet, want ik heb niemand om het mee te delen.
Maar misschien is mijn ergernis onterecht, want ik weet niet hoeveel extra werk er in het huishouden zit als je samen woont, maar ik kom zelf niet verder dan iets meer was en iets meer afwas.
En ik besef me dat mijn ergernis ook voort komt uit dat ik niet eens vrienden of familie in de buurt heb wonen die me regelmatig zouden kunnen helpen, terwijl ik ook nog gekeurd moet worden door een arts, dus eigenlijk komt deze ergernis ook gewoon voort uit jaloezie van mijn kant. Dat maakt het eigenlijk sowieso wel een beetje een kinderachtige en onterechte ergernis.
Netherfield
01-09-2023 om 09:10
Lollypopje schreef op 01-09-2023 om 08:31:
Misschien een onterechte ergernis van mij, maar mensen die tegen mij klagen dat ze geen recht hebben op huishoudelijke hulp uit de wmo omdat ze een gezonde partner hebben met wie ze samen wonen.
Ik snap heus dat dat vervelend is, maar als die partner geen partner met een beperking/ziekte had gehad, dan had hij ook het huishouden alleen moeten doen.
En ja ik snap dat er dan ook meer zorgtaken, als er kinderen zijn, op die partner terecht zouden komen. Maar als er niet ook nog extra zorgtaken bij komen voor de zieke partner (en dit gaat meestal om mensen met soortgelijke aandoeningen als ik), dan vind ik het niet heel gek dat je er geen recht op heb. Voor ik ziek werd moest ik mijn hele huishouden ook zelf doen, want ik had niemand om het mee te delen en nu ik ziek ben gebeurt mijn huishouden dus gewoon helemaal niet, want ik heb niemand om het mee te delen.
Maar misschien is mijn ergernis onterecht, want ik weet niet hoeveel extra werk er in het huishouden zit als je samen woont, maar ik kom zelf niet verder dan iets meer was en iets meer afwas.
En ik besef me dat mijn ergernis ook voort komt uit dat ik niet eens vrienden of familie in de buurt heb wonen die me regelmatig zouden kunnen helpen, terwijl ik ook nog gekeurd moet worden door een arts, dus eigenlijk komt deze ergernis ook gewoon voort uit jaloezie van mijn kant. Dat maakt het eigenlijk sowieso wel een beetje een kinderachtige en onterechte ergernis.
Een kennis klaagde dat zijn schoondochter geen huishoudelijke hulp meer krijgt omdat ze is gaan samenwonen met zijn zoon. “Maar ze kan niet het hele huishouden doen ivm haar beperking!” En die zoon mankeert niks, dus ik zag het probleem niet.
Ik begrijp je helemaal Lollypopje, die partner kan best het huishouden doen. Ik kom ook niet verder dan meer was en afwas. Er zijn ook meer spullen om op te ruimen, maar als ieder zijn eigen zooi opruimt, dan gaat die vlieger dus ook niet op. Zelfde verbazing als jij.
HAHA!wait..what
01-09-2023 om 10:36
Ik snap jouw ergernis heel goed Lollypop! Ik ben (ook) beperkt in energie (spierziekte) en kan ook weinig in het huishouden, al kan ik gelukkig wel de was en vaatwasser e.d. doen. Ik zal het heel raar vinden als ik recht zou hebben op huishoudelijke hulp want mijn man kan wel gewoon goed alles doen.
Maar toen ik net bevallen was, en ik eigenlijk nauwelijks voor baby kon zorgen omdat ik een aantal maanden bijna niet kon lopen en dus voornamelijk in bed/op bank doorbracht.. Toen werd het ook voor man best veel. Fulltime werken, slechte nachten, alles in het huishouden.. Op dat moment had het wel wat lucht gegeven
Dit is alleen als voorbeeld hoor, in welke gevallen het wel een oké hulpmiddel (in mijn ogen dan) zou zijn.. Als ik op dit moment helemaal uit zou vallen, dan redt man zich prima met het huishouden en kinderen! Niet anders dan een alleenstaande vader zeg maar
Rogue
01-09-2023 om 10:53
dat mijn pakket wordt bezorgd wanneer ik niet thuis ben
normaal laat ik het dan naar een afhaalpunt sturen of haal het op de winkel maar dat was niet mogelijk
HAHA!wait..what
01-09-2023 om 10:57
En Lollypop; ik hoop dat snel alles geregeld is voor je
En dat tegen die tijd de (huishoudelijke) hulp je iets kan ontlasten en het je een klein beetje energie kan opleveren..
Lollypopje
01-09-2023 om 11:08
@HaHa, dat is inderdaad een situatie waarin ik het snap. Normaal kan dan degene met verlof veel opvangen, maar dat gaat dan niet.
Als het goed is start de hulp begin oktober, als de arts die mij moet keuren geen roet in het eten gooit. Maar als die keuring dan nog niet is geweest, ik heb nog niet eens een datum, kan de hulp wel vast starten gelukkig.
Beterlaat2021!
01-09-2023 om 12:47
Rogue schreef op 01-09-2023 om 10:53:
dat mijn pakket wordt bezorgd wanneer ik niet thuis ben
![]()
normaal laat ik het dan naar een afhaalpunt sturen of haal het op de winkel maar dat was niet mogelijk![]()
![]()
Briefje ophangen waar het wel bezorgd kan worden?
Of moet je er zelf voor tekenen?
Broodjebrie
01-09-2023 om 12:55
Treurniet schreef op 01-09-2023 om 12:10:
Kapper echt duur. 30 euro voor knippen (kwartier)
Ik ga toch maar eens op zoek naar een thuiskapster.. die prijzen in kapsalons zijn echt niet leuk meer.
Rogue
01-09-2023 om 12:55
Beterlaat2021! schreef op 01-09-2023 om 12:47:
[..]
Briefje ophangen waar het wel bezorgd kan worden?
Of moet je er zelf voor tekenen?
Denk het niet, heb ik ook aan gedacht maar durf het niet ben bang dat het gejat word🫣 waarschijnlijk niet maar beter safe than sorry