Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Er zal vandaag iemand voor de elektra komen.
Zit al de hele ochtend te wachten en nu nog.
Wil eigenlijk naar het zwembad met kind, maar omdat man niet thuis is, kan ik geen kant op.
Heb kind inmiddels maar heen gestuurd, die red zich wel.
En van ellende maar het 1 en ander aan huishoudelijke klusjes aan het doen.

Belde net na een daar dagen chatten met een klik van een dating site. Hij hield een monoloog van 20 minuten over wat verkeerd was in de meeste relaties. 

Monogaam is slecht, je moet je blijven ontwikkelen, "soevereine relatie" is top, als het goed zit is vreemdgaan toch niet aan de orde, je moet alles verwerken, respect, klaar zijn met de oude vóór je aan nieuwe begint etc. 

Ik was vrij stil, zeldzaam voor mij. Mond vol tanden door zijn drukte. Toen ik hintte of hij zijn eigen vorige relatie eigenlijk wel goed had verwerkt ging hij vrij snel op. En ben ik geblokt. Ok, doei 
Vermoeiend... 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-08-2023 om 17:03

Decibel88 schreef op 23-08-2023 om 07:38:

[..]

Dus kennis heeft een preek gekregen omdat hij appte midden in de nacht?
Tja, hij was gewoon wakker. Had je man z'n telefoon maar uit moeten zetten
Dit is echt de omgekeerde wereld..

maar waarom zal je midden in de nacht gaan appen met iemand. Hoe belangrijk vind je jezelf dan? 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

23-08-2023 om 17:12

Friezinnetje schreef op 23-08-2023 om 17:03:

[..]

maar waarom zal je midden in de nacht gaan appen met iemand. Hoe belangrijk vind je jezelf dan?

Niet belangrijk genoeg om ervan uit te gaan dat de ander het geluid aan laat staan om direct te reageren.

Whatsapp is een asynchroon communicatiemiddel, je hoeft niet te reageren als het niet uitkomt. En hoewel ik het netjes vind de tijd in de gaten te houden, is het echt je eigen verantwoordelijkheid het geluid van je mobiel zo in te stellen dat je niet gestoord wordt als je dat niet wilt.

Wandelvrouwtje schreef op 23-08-2023 om 17:12:

[..]

Niet belangrijk genoeg om ervan uit te gaan dat de ander het geluid aan laat staan om direct te reageren.

Whatsapp is een asynchroon communicatiemiddel, je hoeft niet te reageren als het niet uitkomt. En hoewel ik het netjes vind de tijd in de gaten te houden, is het echt je eigen verantwoordelijkheid het geluid van je mobiel zo in te stellen dat je niet gestoord wordt als je dat niet wilt.

Ja maar als zender van een bericht weet je nooit of je bericht aankomt bij iemand die met een speciale reden toch een keer het geluid van de mobiel heeft aanstaan.

Dat gebeurt hier weleens als niet alle gezinsleden thuis zijn als het voor mij al bedtijd is en er kans is dat ik iemand moet ophalen op het station, omdat de bus niet meer rijdt. Dan wordt ik ook een beetje iebelig als mijn, wakker liggende,  moeder nog even een appje stuurt of ik morgen met de boodschappen yoghurt voor haar wil halen. Dat kan ze ook morgenochtend nog vragen. 

Man had zijn telefoon op stil staan maar kennelijk dat  WhatsApp daar doorheen gaat.
Of niet goed uitgeschakeld 
Kan gebeuren, maar we waren er beide goed flauw van 

Had hij niet gereageerd, dan waren er ongetwijfeld meer appjes op gevolgd.
Deze persoon is nogal opdringerig en wil gelijk geholpen worden 

Ik erger me ook altijd aan dat soort types, veeleisend via de app.. soms gaat het echt nergens over, heeft het geen haast en dan maar blijven appen. Vandaag nog zo'n iemand op whatsapp op stil gezet.. Een top functie!

moeder die de hele tijd over haar volwassen dochter met problemen praat. Beetje ongepast, zeker op een borrel.

Wij hebben een huurovereenkomst voor een warmwatertapding( ipv ketel ivm stadsverwarming) nu lekt dat ding en is er een monteur geweest en dat ding is versleten en moet vervangen worden. Hangt er ook al 20 jaar.
Dat bedrijf stuurt ons een offerte die veel duurder is dan wat we nu betalen en nu willen we dus die overeenkomst opzeggen en ergens anders zo’n ding kopen of huren. Zitten ze moeilijk te doen. Ik wil er gewoon vanaf, dat ding is kapot. Sturen ze ons formulieren voor de nieuwe bewoners etc maar we gaan niet verhuizen en hebben het daar bij de opzegging niet over gehad.

aan de hoge luchtvochtigheid 

Aan de slechte informatie van Weeronline. !!
De grafiek toont voor de  plaats waar ik ben regen tot ruim half 4.
En de tekst op de pagina luidt :
Vanmiddag hoef je geen rekening te houden met neerslag. De kans is groot dat het droog blijft.

En het onweert hier intussen.

Wat heb je nou aan zo'n weerpagina?  Niks.

Beterlaat2021! schreef op 24-08-2023 om 13:25:

Aan de slechte informatie van Weeronline. !!
De grafiek toont voor de plaats waar ik ben regen tot ruim half 4.
En de tekst op de pagina luidt :
Vanmiddag hoef je geen rekening te houden met neerslag. De kans is groot dat het droog blijft.

En het onweert hier intussen.

Wat heb je nou aan zo'n weerpagina? Niks.

Dat komt omdat de buien snel kunnen ontstaan. 

Hier regent het volgens buienradar en weeronline al een uur. Het is nog kurkdroog.

Ik erger me aan mezelf.  Heb geen zin om naar mijn werk te gaan. 
Vond mijn werk erg leuk normaal  maar het valt me de laatste tijd zwaar.  Komt ook door onze afdeling  die steeds maar zwaarder lijkt te worden.   Nou ja niet lijkt, het wordt gewoon  steeds zwaarder. Waardoor ik de balans een beetje kwijt ben. Ben de hele dienst aan het rennen  en vliegen. En heb daar vooral geestelijk  dus last van. Ik ben geen rustig type, terwijl  rustig blijven  in zulke situaties het enige is dat wijs is om te doen.

Koko67 schreef op 24-08-2023 om 13:37:

Hier regent het volgens buienradar en weeronline al een uur. Het is nog kurkdroog.

Dat komt vast omdat buien snel kunnen verdwijnen....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.