Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

SuzyQFive schreef op 20-08-2023 om 22:38:

[..]

Ik heb toen een veel rustiger afbouwschema genomen dan het advies was. Dus wel iets langer over gedaan. Viel ook meteen 15kg af toen, dat was wel fijn

Hoi SuzyQFive, ik ben wel benieuwd hoe het tijdens en na het afbouwen met de pijn ging.  Ik heb zelf trigeminusneuralgie waarvoor ik pregabaline gebruik.  Dat heeft invloed op mijn pijn maar ook op mijn brein. 1 x medicatie vergeten en binnen een halve dag merk ik, ook al heb ik nog niet ontdekt dat ik med vergeten heb,  dat ik én veel meer pijn heb én dat ik scherper weer kan zijn qua denken en doen.  Dus ik zie de med als een , momenteel,  noodzakelijk kwaad

Dees! schreef op 21-08-2023 om 19:06:

[..]

Wellicht zit er een nieuwe chauffeur op de vuilniswagen. Ik zou er, als ik jou was, een vriendelijk briefje naar de gemeente aan wagen. En ik vind dat jullie gelijk hebben. Vuilnisauto’s horen niet in de buurt van scholen te rijden als deze starten of uitgaan.

Nee geen nieuwe chauffeurs. Ik heb al vaker telefonisch contact gehad met de gemeente.  Ze vinden dat de chauffeur zelf zijn route mag bepalen en niet gedwongen kan worden tot een vast stramien.  "Mevrouwtje de ene keer gaan ze linksom en de andere keer rechtsom er is niet ALTIJD een vuilniswagen in de straat als de school ingaat" krijg ik dan te horen. Afhankelijk van wie ik spreek verandert er wel wat of niet. 

In de praktijk rijden de chauffeurs de milieustraat af en onze straat in, iedereen altijd.  Het zou al zoveel schelen als ze het rondje beginnen aan hun gebruikelijke einde dan zijn ze pas rond 11.00 hier. Kortgeleden moest dat vanwege werkzaamheden aan het riool hier in de straat. En dan blijkt het wel te kunnen.

Dorestad schreef op 21-08-2023 om 20:01:

[..]

Hoi SuzyQFive, ik ben wel benieuwd hoe het tijdens en na het afbouwen met de pijn ging. Ik heb zelf trigeminusneuralgie waarvoor ik pregabaline gebruik. Dat heeft invloed op mijn pijn maar ook op mijn brein. 1 x medicatie vergeten en binnen een halve dag merk ik, ook al heb ik nog niet ontdekt dat ik med vergeten heb, dat ik én veel meer pijn heb én dat ik scherper weer kan zijn qua denken en doen. Dus ik zie de med als een , momenteel, noodzakelijk kwaad

Het is niet je vraag, maar heb je al eens carbamazepine geprobeerd? Die heb ik voor trigeminusneuralgie. Werkt fantastisch en heeft geen invloed op mijn brein. 

_Audrey schreef op 21-08-2023 om 20:16:

[..]

Het is niet je vraag, maar heb je al eens carbamazepine geprobeerd? Die heb ik voor trigeminusneuralgie. Werkt fantastisch en heeft geen invloed op mijn brein.

Jazeker,  carbamazepine zorgde ervoor dat ik eigenlijk nauwelijks wakker rondliep. De pijn werd er beter door gedempt maar ik was een zombie. Ik hoop voor de winter de sweet behandeling te krijgen.  Is jou die al eens aangeboden?

Dolfje schreef op 21-08-2023 om 20:00:

[..]

Buikkrampen nu?

Diaree en al. Zo suf weer! 

Dorestad schreef op 21-08-2023 om 21:35:

[..]

Jazeker, carbamazepine zorgde ervoor dat ik eigenlijk nauwelijks wakker rondliep. De pijn werd er beter door gedempt maar ik was een zombie. Ik hoop voor de winter de sweet behandeling te krijgen. Is jou die al eens aangeboden?

Oh echt, nee dat is dan ook niks! 

Nee, de sweet behandeling heeft bij mij geen nut, is mij verteld. Helaas.

Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat, hopelijk helpt het. Trigeminusneuralgie is echt een vreselijke pijn. 

Klote muggen 

_Audrey schreef op 21-08-2023 om 21:54:

[..]

Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat, hopelijk helpt het. Trigeminusneuralgie is echt een vreselijke pijn.

Wat jammer dat het voor jou geen optie is. Ik heb ook geen garantie op succes gekregen.....we gaan het zien..

Koettie schreef op 21-08-2023 om 21:52:

[..]

Diaree en al. Zo suf weer!

Stom hé maar herkenbaar.

Bailey26 schreef op 21-08-2023 om 21:57:

Klote muggen

Nou inderdaad! Net in een half uur 5 keer gestoken.

Dorestad schreef op 21-08-2023 om 20:01:

[..]

Hoi SuzyQFive, ik ben wel benieuwd hoe het tijdens en na het afbouwen met de pijn ging. Ik heb zelf trigeminusneuralgie waarvoor ik pregabaline gebruik. Dat heeft invloed op mijn pijn maar ook op mijn brein. 1 x medicatie vergeten en binnen een halve dag merk ik, ook al heb ik nog niet ontdekt dat ik med vergeten heb, dat ik én veel meer pijn heb én dat ik scherper weer kan zijn qua denken en doen. Dus ik zie de med als een , momenteel, noodzakelijk kwaad

Gek genoeg ging het best okay. Ik deed twee weken per dosis afbouwen. En dan met kleine stapjes. Ik merkte dan de eerste twee dagen wat meer pijn maar daarna niet meer dan ‘normaal’. Het was voor mij ook een noodzakelijk kwaad maar gebruik nu de tens, dat zet mijn lichaam zelf aan tot de aanmaak van ‘pijnstillers’. En op de ‘erge’ dagen gebruik ik aanvullend naproxen. 

_Audrey schreef op 21-08-2023 om 20:16:

[..]

Nee, bedankt. Heb het opgeschreven en zal het met mijn pijnarts bespreken. 

_Audrey schreef op 21-08-2023 om 21:54:

[..]

Wat is dat dan? Sweet Behandeling?

Kreeg vandaag bloeduitslagen binnen en mijn nierwaarden zijn weer gezakt, net als natrium. En de creatinine gestegen

snap er niks van. 

Ik erger  me (een beetje.....) aan het feit dat dit topic ondertussen beter op de pijler GEZONDHEID thuishoort.  Is dat geen goed idee?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.