Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Onkruid staat hier wel 50 cm hoog bij de portieken. Bijna iedereen hier  gelooft blijkbaar in kabouters. Alleen mijn overbuurman heeft een mail hierover gestuurd naar de verhuurder. Nog niks gebeurd, dus na de schoolvakantie ga ik daar ook een mail over sturen.(zelf hou ik het stuk bij mijn schuur onkruidvrij)

Treurniet schreef op 04-08-2023 om 19:56:

Onkruid staat hier wel 50 cm hoog bij de portieken. Bijna iedereen hier gelooft blijkbaar in kabouters. Alleen mijn overbuurman heeft een mail hierover gestuurd naar de verhuurder. Nog niks gebeurd, dus na de schoolvakantie ga ik daar ook een mail over sturen.(zelf hou ik het stuk bij mijn schuur onkruidvrij)

Onkruid is hier ook drama, achterpad, achtertuin, voortuin, er gebeurt niets bij sommigen. Echt zo zonde, de buurt ziet er gelijk zo verpauperd uit.

TanSwallow86

TanSwallow86

04-08-2023 om 20:20

ik zelf kan bij het onkruid niet bijhouden. Ik kan niet kang staan en ook niet bukken. Dus bij mij word het een oerwoud. Vorige maand is het compleet gesnoeid, maar net dit weer komt het weer net zo hard terug.
Ik heb het door een bedrijf laten doen. De woningstichting hier weet dat ik er problemen mee heb, dat ik het niet meer kan bedoel ik
Verhuizen doe ik niet, want geen geld voor en ik kan geen traplopen

Evaluna schreef op 04-08-2023 om 20:15:

[..]

Onkruid is hier ook drama, achterpad, achtertuin, voortuin, er gebeurt niets bij sommigen. Echt zo zonde, de buurt ziet er gelijk zo verpauperd uit.

Tja, bij mij staat het onkruid ook weleens hoog. Ik kan niet alles tegelijk en het interesseert me niks. En als de buren willen klagen over mijn achtertuin komen ze het er zelf maar uittrekken hoor. 

_Audrey schreef op 04-08-2023 om 20:45:

[..]

Tja, bij mij staat het onkruid ook weleens hoog. Ik kan niet alles tegelijk en het interesseert me niks. En als de buren willen klagen over mijn achtertuin komen ze het er zelf maar uittrekken hoor.

Voor de 86 jarige buurman doen wij het graag, dat gaat het niet om.  En toen de buurvrouw hoogzwanger was heb ik ook begrip voor het niet wieden maar gezonde jonge mensen die iedere dag op de fiets weg gaan en dan nooit wat doen aan dat pad vind ik op z'n minst raar.

Onze buren mopperen ook weleens over de brandgang en het pad achter onze schutting, dat pad is niet van mij hè?! Als het wel van mij was zou ik het onderhouden maar dan mocht er ook niemand meer komen. Mijn man wil er nog weleens wat tijd aan besteden maar als hij dat doet heb ik iets anders. Geen zin. Als je er last van hebt, mag je het opruimen. Het is niet zo dat omdat ik er toevallig langs woon, ik tientallen meters extra moet onderhouden. Ik mag niks met het pad doen want het is van de gemeente, dan is het onkruid ook van de gemeente.

Wieder schreef op 04-08-2023 om 21:29:

Onze buren mopperen ook weleens over de brandgang en het pad achter onze schutting, dat pad is niet van mij hè?! Als het wel van mij was zou ik het onderhouden maar dan mocht er ook niemand meer komen. Mijn man wil er nog weleens wat tijd aan besteden maar als hij dat doet heb ik iets anders. Geen zin. Als je er last van hebt, mag je het opruimen. Het is niet zo dat omdat ik er toevallig langs woon, ik tientallen meters extra moet onderhouden. Ik mag niks met het pad doen want het is van de gemeente, dan is het onkruid ook van de gemeente.

Geen onkruidwieder dus

alhambra schreef op 04-08-2023 om 21:32:

[..]

Geen onkruidwieder dus

Nope, geenzins 😆. Ik heb trouwens even de betekenis van brandgang opgezocht, en dat blijkt niet wat er tussen ons en de buren gaande is. Het is bij ons gewoon een wandelpad dat aansluit op een ander wandelpad. Het wordt bij ons ook wel een soort van onderhouden door de gemeente, maar ze zijn niet erg fanatiek. Onze buren wel. Soms maken ze ineens "hun" kant van het pad onkruidvrij en "onze" kant niet. Om met mijn kinderen (toen ze jonger waren) te spreken: zie je me boeien...

In de herfst gaan ze alle blaadjes uit de straat opvegen. Die zijn blijkbaar ook van ons, want die vegen ze dan in een grote hoop voor mijn tuin. Ik kijk dan toe hoe de wind ze weer hun kant op waait en dan beginnen ze van voor af aan. Ik gniffel dan vanbinnen, omdat ik een slecht mens ben 🤭

Nee joh geen slecht mens. Je bent nuchter en pragmatisch.  Vreemd dat ze die blaadjes wel aanvegen maar niet afvoeren.

Wieder schreef op 04-08-2023 om 21:43:

[..]

Nope, geenzins 😆. Ik heb trouwens even de betekenis van brandgang opgezocht, en dat blijkt niet wat er tussen ons en de buren gaande is. Het is bij ons gewoon een wandelpad dat aansluit op een ander wandelpad. Het wordt bij ons ook wel een soort van onderhouden door de gemeente, maar ze zijn niet erg fanatiek. Onze buren wel. Soms maken ze ineens "hun" kant van het pad onkruidvrij en "onze" kant niet. Om met mijn kinderen (toen ze jonger waren) te spreken: zie je me boeien...

In de herfst gaan ze alle blaadjes uit de straat opvegen. Die zijn blijkbaar ook van ons, want die vegen ze dan in een grote hoop voor mijn tuin. Ik kijk dan toe hoe de wind ze weer hun kant op waait en dan beginnen ze van voor af aan. Ik gniffel dan vanbinnen, omdat ik een slecht mens ben 🤭

😂 dat laatste doet mijn buurvrouw ook: alle blaadjes naar ons vegen, dan is haar tuin netjes... tot het weer waait! Ik kan er alleen maar om lachen. 

Aan m’n kater! Zowel kat als gemoedstoestand 😝 (laatste eigen schuld, maar het was wel gezellig gisteravond)

_Audrey schreef op 04-08-2023 om 21:48:

[..]

😂 dat laatste doet mijn buurvrouw ook: alle blaadjes naar ons vegen, dan is haar tuin netjes... tot het weer waait! Ik kan er alleen maar om lachen.

Bijzonder hè 😄. Zouden die mensen zo geboren zijn of zou je dat ontwikkelen met de jaren?

Wieder schreef op 04-08-2023 om 21:56:

[..]

Bijzonder hè 😄. Zouden die mensen zo geboren zijn of zou je dat ontwikkelen met de jaren?

Je vraagt het je af inderdaad. Zo wil ze ook geen echte bloemen in haar tuin,  want dat geeft rommel!, en heeft ze nu overal kunstbloemen tussen haar struiken gezet. Mafklapper 😆

Maar verder is ze onschadelijk en wel lief hoor 😂

_Audrey schreef op 04-08-2023 om 22:05:

[..]

Je vraagt het je af inderdaad. Zo wil ze ook geen echte bloemen in haar tuin, want dat geeft rommel!, en heeft ze nu overal kunstbloemen tussen haar struiken gezet. Mafklapper 😆

Hahaha,  dat is wel heel bijzonder 😆

_Audrey schreef op 04-08-2023 om 22:05:

[..]

Je vraagt het je af inderdaad. Zo wil ze ook geen echte bloemen in haar tuin, want dat geeft rommel!, en heeft ze nu overal kunstbloemen tussen haar struiken gezet. Mafklapper 😆

Ze stofzuigt zeker ook haar tuin?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.