Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Friezinnetje schreef op 16-07-2023 om 18:01:

ik zit te kijken naar de tour en erger me dood aan al het publiek wat zichzelf veel belangrijker vindt dan de renners. Mee rennen om maar een filmpje te maken. Vanmorgen al een valpartij omdat er iemand weer niet op let. sodemieter op met zijn allen

Ik zit daar ook altijd met gekromde tenen naar te kijken. Dat zijn dan wielerfans...

Al vanaf 3 uur wakker. En dan nog een hele dag werken…

Ik heb echt tien minuten geleden een wasje buiten gehangen en nu regent het. Hard ook. grrrrrr.

Herfstappeltaart schreef op 17-07-2023 om 09:12:

[..]

Ik doe dat wel hoor. Ik vind het behoorlijk asociaal om het naast een volle container te dumpen. Ik zie hier ook altijd allerlei glaswerk naast de container staan wat er sowieso helemaal niet in mag, zoals grote vazen, vlakglas als een ruit e.d. Mensen hebben gewoon een mentaliteitsprobleem. Als de bak bij Jumbo vol is neem ik het mee terug en gooi het bij AH weg.

In veel plaatsen is dit best wel een vaak terug kerend probleem in mijn vorige woonplaats was de glasbak altijd op vrijdag vol. Mensen die in het weekend hun boodschappen deden konden dus nooit hun glaswerk kwijt. Ik zette vooral vraagtekens bij het leegbeleid van de afvalverwerker.

Ik neem mijn glaswerk ook terug naar huis maar ik heb ruimte genoeg om het neer te zetten zonder er hinder van te hebben. Je zult maar op een klein flatje zitten en je plastic zak en je flessen in de keuken moeten bewaren tot er eindelijk weer plaats is in de afvalcontainer.

Op sommige plaatsen moeten containers gewoon veel vaker geleegd worden zodat je je stinkende zak plastic gewoon netjes kunt weggooien.

Tuinfluiter schreef op 17-07-2023 om 10:13:

[..]

In veel plaatsen is dit best wel een vaak terug kerend probleem in mijn vorige woonplaats was de glasbak altijd op vrijdag vol. Mensen die in het weekend hun boodschappen deden konden dus nooit hun glaswerk kwijt. Ik zette vooral vraagtekens bij het leegbeleid van de afvalverwerker.

Hier in de gemeente is het sinds dit jaar dat je per restafvalzak moet betalen. Veel meer mensen zijn nu gebruik gaan maken van de glasbakken. Zooitje werd het. Heeft heel lang geduurt voordat ze vaker gingen legen. Vaak gaat het nu wel goed. 

Zelfde met de luier containers. Daar waren er veel te weinig van geplaatst. Moest soms wel 3x met z'n stinkzak over straat. En deze staat ook niet om de hoek. De innertokkie in mij dacht soms wel eens van pech ik dump die stinkzak er gewoon naast. Nooit gedaan hoor. Maar z'n vieze zak bewaar je ook niet in huis. 

Ontopic: hier ook een ergenis over het weer. M'n was hing net buiten toen het enorm begon te regenen. 

[..]

Ik neem mijn glaswerk ook terug naar huis maar ik heb ruimte genoeg om het neer te zetten zonder er hinder van te hebben. Je zult maar op een klein flatje zitten en je plastic zak en je flessen in de keuken moeten bewaren tot er eindelijk weer plaats is in de afvalcontainer.

Op sommige plaatsen moeten containers gewoon veel vaker geleegd worden zodat je je stinkende zak plastic gewoon netjes kunt weggooien.

Naast de problemen die tuinfluiter noemt kan er ook een probleem zijn met vervoer.

Ik heb nog nooit mijn glaswerk naast de container gezet, maar ik laat mijn wekelijkse boodschappen bezorgen en kom alleen bij de supermarkt voor een paar (vers) producten..... daardoor kan ik het mee terugnemen. Ik denk echter dat als je geen auto hebt net als ik en je loopt naar de supermarkt voor je wekelijkse boodschappen en kunt je glas niet kwijt? Ga je dan eerst terug naar huis, en loopt weer terug voor je boodschappen? 

Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die hun glas of plastic mee terug naar huis nemen. Daarom is het ook zo'n zooitje. 

Yumi schreef op 17-07-2023 om 10:57:

[..]

Naast de problemen die tuinfluiter noemt kan er ook een probleem zijn met vervoer.

Ik heb nog nooit mijn glaswerk naast de container gezet, maar ik laat mijn wekelijkse boodschappen bezorgen en kom alleen bij de supermarkt voor een paar (vers) producten..... daardoor kan ik het mee terugnemen. Ik denk echter dat als je geen auto hebt net als ik en je loopt naar de supermarkt voor je wekelijkse boodschappen en kunt je glas niet kwijt? Ga je dan eerst terug naar huis, en loopt weer terug voor je boodschappen?

Ik wel .  Maar ik zie zo'n loopje dan ook als extra beweging.  Ik heb ook genoeg vrije tijd ervoor,  dat maakt het ook gemakkelijk. 

watertoren schreef op 17-07-2023 om 11:02:

Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die hun glas of plastic mee terug naar huis nemen. Daarom is het ook zo'n zooitje.

Bij ons zette de Jumbo vaak een paar winkelwagentjes neer voor de flessen zo bleef de rotzooi nog binnen de perken en ik gooide flessen op dinsdag weg dan was de bak net geleegd.

[..]

Ik vind ook dat het sneller geleegd mag worden maar blijf erbij dat ernaast zetten asociaal is. Er zijn best mensen met weinig ruimte, maar dan zet je het maar zolang in een fietsenschuurtje ofzo. Ik vind het geen excuus voor dit gedrag.

Herfstappeltaart schreef op 17-07-2023 om 12:20:

[..]

Ik vind ook dat het sneller geleegd mag worden maar blijf erbij dat ernaast zetten asociaal is. Er zijn best mensen met weinig ruimte, maar dan zet je het maar zolang in een fietsenschuurtje ofzo. Ik vind het geen excuus voor dit gedrag.

Heel lang had ik ook die mening maar als een probleem elke week optreedt vind ik dat de reiningsdienst aan zet is en de capaciteit moet vergroten. We moeten afval scheiden en dan moet je ook wel de kans hebben om dat goed te doen.

dat ik online een aanvraag heb gedaan om ups vandaag een pakket te laten ophalen, maar dat ik na mijn betaling geen bevestiging per mail heb gehad (geen idee ook of dat zou moeten) en dus geen idee heb of ze nu wel of niet komen.

Ik ben mijn kledingkast aan het opruimen.  Waarom heb en bewaar ik zoveel kleren ??!! De helft pas ik niet eens meer of is zwaar uit de tijd 

Tuinfluiter schreef op 17-07-2023 om 12:58:

[..]

Heel lang had ik ook die mening maar als een probleem elke week optreedt vind ik dat de reiningsdienst aan zet is en de capaciteit moet vergroten. We moeten afval scheiden en dan moet je ook wel de kans hebben om dat goed te doen.

Met dit onderdeel ben ik het eens 

kennen jullie de Buiten Beter app? Daarmee kun je geen volle containers melden, maar wel zwerfafval (en laat dat nu vaak rond containers liggen). Ook kun je andere suggesties aan de gemeente snel en makkelijk doorgeven. Ik gebruik hem best regelmatig en heb het idee dat het hier goed werkt. Zit wel in een grote stad. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.