Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik erger me aan de weersvoorspelling en dat ze dat nog steeds niet kunnen hoewel ik wel blij ben dat het niet uitgekomen is. Code oranje voor Brabant met onweersbuien en hagelstenen ter grootte van een golfbal. Nou, het heeft hier om kwart over 4 een kwartiertje geregend en nu is het weer volop mooi weer en zit weer lekker in de tuin. Er zijn hier wel activiteiten afgelast vanwege de voorspelling en dat had achteraf gezien helemaal niet hoeven zijn.

Dat het lijkt alsof ik opeens een invasie van ouderdomswratjes op/bij/onder mijn borste heb.
Echt ik ben pas 36. Een paar vond ik prima, maar hier ben ik echt te jong voor hoor 😒

Al heb ik ter compensatie ook weer een pukkel in mijn gezicht, dus de jeugd is ook nog een beetje aanwezig

Lollypopje schreef op 09-07-2023 om 18:31:

Dat het lijkt alsof ik opeens een invasie van ouderdomswratjes op/bij/onder mijn borste heb.
Echt ik ben pas 36. Een paar vond ik prima, maar hier ben ik echt te jong voor hoor 😒

Al heb ik ter compensatie ook weer een pukkel in mijn gezicht, dus de jeugd is ook nog een beetje aanwezig

Hier heb ik echt nog nooit van gehoord van ouderdomswratjes. Wat zijn dat dan????

watertoren schreef op 09-07-2023 om 18:39:

[..]

Hier heb ik echt nog nooit van gehoord van ouderdomswratjes. Wat zijn dat dan????

Opgehoopte huidcellen die ontstaan als je ouder word.

Ik herinner me dat mijn moeder ze ook best wel veel had vroeger. Volgens Google begint het bij veel mensen bij 50+, maar komt ook al voor vanaf 30+ en blijkbaar behoor ik tot die groep

Ik had er altijd wel een paar, maar opeens viel het me op dat het er zoveel meer lijken te worden. Maargoed het is ook niet dat ik mijzelf zovaak bekijk, dus waarschijnlijk zitten ze er al een tijd.

watertoren schreef op 09-07-2023 om 18:28:

Ik erger me aan de weersvoorspelling en dat ze dat nog steeds niet kunnen hoewel ik wel blij ben dat het niet uitgekomen is. Code oranje voor Brabant met onweersbuien en hagelstenen ter grootte van een golfbal. Nou, het heeft hier om kwart over 4 een kwartiertje geregend en nu is het weer volop mooi weer en zit weer lekker in de tuin. Er zijn hier wel activiteiten afgelast vanwege de voorspelling en dat had achteraf gezien helemaal niet hoeven zijn.

Dat is omdat die weermensen geen tovenaars(essen) zijn en dus niet kunnen voorspellen. Daarom is het juiste Nederlandse woord ook weersverwachting en niet voorspelling.

Lollypopje schreef op 09-07-2023 om 18:44:

[..]

Opgehoopte huidcellen die ontstaan als je ouder word.

Ik herinner me dat mijn moeder ze ook best wel veel had vroeger. Volgens Google begint het bij veel mensen bij 50+, maar komt ook al voor vanaf 30+ en blijkbaar behoor ik tot die groep

Ik had er altijd wel een paar, maar opeens viel het me op dat het er zoveel meer lijken te worden. Maargoed het is ook niet dat ik mijzelf zovaak bekijk, dus waarschijnlijk zitten ze er al een tijd.

Ik heb net op google gekeken en weet nu wat je bedoelt. Ja, ik zie dat ook wel bij mensen maar ik wist niet wat het was. Ik ben nu zelf 58 en heb het gelukkig niet. 

Zeefietser schreef op 09-07-2023 om 18:49:

[..]

Dat is omdat die weermensen geen tovenaars(essen) zijn en dus niet kunnen voorspellen. Daarom is het juiste Nederlandse woord ook weersverwachting en niet voorspelling.

Daar heb je gelijk in maar het blijft jammer dat er in Brabant vele festivals en optredens niet door zijn gegaan vanwege de weersverwachting. 

Broodjebrie schreef op 09-07-2023 om 18:17:

[..]

Zo herkenbaar!

Hè gelukkig 😉

Zeefietser schreef op 09-07-2023 om 18:49:

[..]

En misschien eens even kijken hoe het er in Hattem aan toe ging. Het is niet zo dat als het bij jou droog is, dat het dan nergens regent.

watertoren schreef op 09-07-2023 om 18:28:

Wees maar blij dat je niet in Zwolle woont. 

Broodjebrie schreef op 09-07-2023 om 19:04:

[..]

Ohw shit, ik woon daar maar zit op zee. Wat gebeurde daar, mijn auto staat buiten 

Aan de geur van een dood vogeltje. En toen ging er ook daadwerkelijk een klein dood vogeltje in de boom…

Broodjebrie schreef op 09-07-2023 om 19:04:

[..]

Ik zie het net, dat waren echt flinke knikkers

Blij dat het hier dan gewoon bij een stevige regenbui is gebleven.

Zou je auto nu eigenlijk verzekerd zijn als hij gedeukt uit zo'n bui komt? Bij een all-risk? Of zijn natuurrampen uitgesloten?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.