Huiskamer
Yumi
09-07-2023 om 08:25
HarleyQuin schreef op 08-07-2023 om 22:25:
ik kan niet meer genieten van eten. Het maakt niet uit wat ik eet, halverwege gaat mijn slokdarm op slot, eten blijft hangen, gaat pijn doen. Het enige dat helpt ik mijn vinger in de keel steek, net zo lang totdat de blokkade weg is
Lijkt me heel naar, al naar de huisarts geweest? Behalve niet genieten kom je ook voedingsstoffen te kort op deze manier. Beterschap
Taartjes
09-07-2023 om 08:26
Ik lag een keer vroeg in bed aangezien we gebroken nachten hadden met onze baby, gaven de buren een feestje met harde muziek
En ja, ze waren om 23:00 uur helemaal stil, maar was juist al om 21:00 uur naar bed gegaan om wat extra slaap te kunnen pakken.
Herfstappeltaart
09-07-2023 om 08:30
Ik ben totáál inspiratieloos qua maaltijden met deze hitte. We eten weinig vlees en ik heb al geroosterde aardappeltjes gegeten met verschillende salades, zelfgemaakte soep van geroosterde groenten, rijst en miegerechten en nu weet ik het niet meer. De komkommers en tomaten worden ook een beetje afgezaagd.
SuzyQFive
09-07-2023 om 08:52
Herfstappeltaart schreef op 09-07-2023 om 08:30:
Ik ben totáál inspiratieloos qua maaltijden met deze hitte. We eten weinig vlees en ik heb al geroosterde aardappeltjes gegeten met verschillende salades, zelfgemaakte soep van geroosterde groenten, rijst en miegerechten en nu weet ik het niet meer. De komkommers en tomaten worden ook een beetje afgezaagd.
Wat hier een grote hit is:
Ik eet vandaag: Tortilla's met zoete aardappel, avocado & pulled vega stukjes https://www.ah.nl/r/1193853
Ik eet vandaag: Mexicaanse tortillaschotel https://www.ah.nl/r/613416
En Kaasfondue doet het ook altijd goed.
En ik maak heel veel gewone gerechten met vleesvervangers. Dat gaat heel goed.
Treurniet
09-07-2023 om 09:18
Ik ook.Deze week word het andijviestamppot 😀
Herfstappeltaart
09-07-2023 om 09:27
SuzyQFive schreef op 09-07-2023 om 08:52:
[..]
Wat hier een grote hit is:
Ik eet vandaag: Tortilla's met zoete aardappel, avocado & pulled vega stukjes https://www.ah.nl/r/1193853
Ik eet vandaag: Mexicaanse tortillaschotel https://www.ah.nl/r/613416
En Kaasfondue doet het ook altijd goed.
En ik maak heel veel gewone gerechten met vleesvervangers. Dat gaat heel goed.
Oh lekker!
Doemijdieglazenbol
09-07-2023 om 12:29
Dolfje schreef op 09-07-2023 om 10:20:
Nou we zitten nog thuis. Het is nog niet zeker of het doorgaat.
Hé wat jammer. Ik zie het. Bospop en awakenings afgelast en nog een paar festivals twijfelen. Hoop dat je iig een fijne dag hebt. Dan maar thuis de ideale setlist van je favorieten samenstellen, gordijnen dicht en dansen? Als ik met vrienden zou gaan, zou ik dat doen, denk ik.
festival thuis nabouwen. 
Rogue
09-07-2023 om 13:27
dat ik geen eieren in huis heb en de jumbo op de hoek gesloten
had net zo'n zin in een eitje.
SombraOnline
09-07-2023 om 13:51
Doemijdieglazenbol schreef op 09-07-2023 om 12:29:
[..]
Hé wat jammer. Ik zie het. Bospop en awakenings afgelast en nog een paar festivals twijfelen. Hoop dat je iig een fijne dag hebt. Dan maar thuis de ideale setlist van je favorieten samenstellen, gordijnen dicht en dansen? Als ik met vrienden zou gaan, zou ik dat doen, denk ik.
festival thuis nabouwen.
Oh, heerlijk lijkt me dat. Sowieso zijn er van veel bands wel live optredens te vinden, nog leuker.
amarna
09-07-2023 om 16:22
Een eiergerecht zoals boerenomelet of tortilla ? Gevulde paprika? Spiesjes met grote garnalen en veel groente? Salade met feta en watermeloenballetjes? Shoarmabroodjes met vleesvervanger ?
SombraOnline
09-07-2023 om 16:39
Wel weer een salade, maar: preisalade met stukjes mandarijn (wij doen gewoon uit blik) en kip erdoorheen. Heerlijk fris!
Herfstappeltaart
09-07-2023 om 17:47
amarna schreef op 09-07-2023 om 16:22:
[..]
Een eiergerecht zoals boerenomelet of tortilla ? Gevulde paprika? Spiesjes met grote garnalen en veel groente? Salade met feta en watermeloenballetjes? Shoarmabroodjes met vleesvervanger ?
Ja hoor, allemaal lekker.(behalve garnalen hahaha)
Herfstappeltaart
09-07-2023 om 17:49
SombraOnline schreef op 09-07-2023 om 16:39:
[..]
Wel weer een salade, maar: preisalade met stukjes mandarijn (wij doen gewoon uit blik) en kip erdoorheen. Heerlijk fris!
Ja salades heb ik ook een reeks variaties op. Witlof met geitenkaas, walnoten en mandarijntjes en zo nog een paar. Het is meer een algemene lamlendigheid die me treft met deze hitte. Ook gewoon niet de inspiratie om recepten na te zoeken enzo.
Kom, schop onder de kont en aan de slag
Broodjebrie
09-07-2023 om 18:17
Herfstappeltaart schreef op 09-07-2023 om 17:49:
[..]
Ja salades heb ik ook een reeks variaties op. Witlof met geitenkaas, walnoten en mandarijntjes en zo nog een paar. Het is meer een algemene lamlendigheid die me treft met deze hitte. Ook gewoon niet de inspiratie om recepten na te zoeken enzo.
Kom, schop onder de kont en aan de slag
![]()
Zo herkenbaar!