Huiskamer
_Audrey
25-06-2023 om 11:19
He bah. We hadden (alweer
) een stroomstoring in de straat en nu staat mijn cv ketel in storing. Ik krijg 't zelf niet gefixt, dus toch maar Feenstra gaan bellen. Zucht.
Gelukkig is het bloedheet en hoeft er geen verwarming aan 
ToetieToover
25-06-2023 om 11:47
Ergernis aan verf die niet boven de 25 graden verwerkt kan worden.
Ergernis aan mezelf dat ik het toch ga proberen.
Ergernis aan het resultaat.
Ergernis dat het dus vandaag niet kan, buiten verven.
Binnen is geen optie. Kan iemand even de buiten-airco aanzetten?
Regendrup.
25-06-2023 om 11:57
Rozi schreef op 25-06-2023 om 11:08:
[..]
Schoonouders doen dat. Dan lees ik bijvoorbeeld dat schoonmoeder schrijft in de groepsapp met aanhang: papa stelt voor om bij restaurant x te eten. Sowieso vind ik dat vreemd want kan die beste man(die dus ook in de app zit) niet gewoon zeggen: wat vinden jullie ervan om bij restaurant x te eten?
Als m’n vriend z’n moeder belt neemt ze ook altijd op met : hoi met mama. Om jezelf zo te noemen terwijl je kinderen ver volwassen zijn vind ik dat toch wat gekkig. Als ik m’n moeder bel is het van : ha rozi hoe is het??
Vind het nog erger als volwassen kerels hun ouders nog papa en mama noemen. Ja ik ken er eentje die dat doet
na een bepaalde leeftijd is dat echt niet schattig meer.
Layka.12
25-06-2023 om 12:43
Regendrup. schreef op 24-06-2023 om 21:14:
Kut basketballend buurkind is alweer uren bezig. Dagenlang achter elkaar, tor savonds laat aan het stuiteren met die *** Bal.
Dat is zo vreselijk irritant! Ik snap je helemaal, herkenbaar.
stokstaart
25-06-2023 om 12:48
ToetieToover schreef op 25-06-2023 om 11:47:
. Kan iemand even de buiten-airco aanzetten?
Graag!!!!! Ik zit heel stil op een balkon in de schaduw en ben aan het smelten. Mijn lief heeft bedacht dat we in het bos gaan wandelen vanmiddag.... Ik hoop dat ik dat overleef.
Ergernis, de Bever heeft de teva sandaal die ik wilde niet in het assortiment en nu moet ik wachten tot woensdag/donderdag tot ie via de officiële teva site geleverd wordt.
Schemerlampje
25-06-2023 om 13:47
Regendrup. schreef op 25-06-2023 om 11:57:
[..]
Vind het nog erger als volwassen kerels hun ouders nog papa en mama noemen. Ja ik ken er eentje die dat doet
Ach, ik vond het gisteren wel lief klinken in de intertoys. Twee jongens van een jaar of 18/19 riepen naar hun vader:” Kijk papa, dit moeten we kopen, kunnen we mama voor de gek houden (of zoiets was het)”
Wieder
25-06-2023 om 14:04
We hebben verhuisplannen (nog geen huis maar wel in onderhandeling) en moeten ons huis dus gaan verkopen. Dat weten we al enige tijd, maar uitstelgedrag is onze middle name. Om onszelf een deadline te geven, laten we woensdag een makelaar komen om te zien wat we voor ons huis kunnen vragen. Nu lopen we dus al twee dagen in de snothitte 25 jaar zooi op te ruimen onder het mom van Als We Gaan Verhuizen, Nemen We Dit Dan mee. En bij ongeveer elk ding dat ik vastpak heb iets van: waarom hebben we dit in vredesnaam bewaard??? Gisteren al drie ritjes naar de stort gehad en de garage staat alweer vol voor de volgende rit morgen (en dan moet de garage zelf nog
). Waarom, waarom doen we die spullen niet gewoon weg als we iets nieuws kopen...
Damoontje
25-06-2023 om 19:53
Regendrup. schreef op 25-06-2023 om 11:57:
[..]
Noemen jullie de ouders bij de voornaam op gegeven moment?
Ik zeg tegen mijn zussen ook ‘mama komt om vier uur’. Voegt niet om haar nu Ingrid te gaan noemen ipv mama. Is misschien ook een generatie-ding.
@Wieder ik zie het helemaal voor me. Succes!
Saga
25-06-2023 om 20:09
Damoontje schreef op 25-06-2023 om 19:53:
[..]
Noemen jullie de ouders bij de voornaam op gegeven moment?
Ik zeg tegen mijn zussen ook ‘mama komt om vier uur’. Voegt niet om haar nu Ingrid te gaan noemen ipv mama. Is misschien ook een generatie-ding.
@Wieder ik zie het helemaal voor me. Succes!
Ik zeg ook pap en mam.
En 's mam en 's pap als ik tegen iemand anders over m'n ouders praat
Bakblik
25-06-2023 om 20:10
Tegen mijn zuiden heb ik het wel over papa en mama als ik over de spreek. Tegen vrienden of de buurvrouw praat ik over mijn vader en mijn moeder.
SuzyQFive
25-06-2023 om 21:16
Rozi schreef op 25-06-2023 om 11:08:
[..]
Schoonouders doen dat. Dan lees ik bijvoorbeeld dat schoonmoeder schrijft in de groepsapp met aanhang: papa stelt voor om bij restaurant x te eten. Sowieso vind ik dat vreemd want kan die beste man(die dus ook in de app zit) niet gewoon zeggen: wat vinden jullie ervan om bij restaurant x te eten?
Als m’n vriend z’n moeder belt neemt ze ook altijd op met : hoi met mama. Om jezelf zo te noemen terwijl je kinderen ver volwassen zijn vind ik dat toch wat gekkig. Als ik m’n moeder bel is het van : ha rozi hoe is het??
Ik zeg dat ook. Mijn kinderen mochten mij ook niet bij de voornaam noemen toen ze klein waren. Klopt niet helemaal om dat nu wel te doen.
Netherfield
26-06-2023 om 09:20
De gemeente is aan het maaien. Ze maaien het gras helemaal dood zo. Maaien volgens een rooster waarschijnlijk.
Yumi
26-06-2023 om 09:44
Dat ik de kliniek niet kan bereiken en mijn verwijzing moet worden omgezet. De vorige keer ben ik er uiteindelijk langs gegaan, en dan reageren ze vol ongeloof als ik zeg dat ze onbereikbaar zijn
Treurniet
26-06-2023 om 10:15
Yumi schreef op 26-06-2023 om 09:44:
Dat ik de kliniek niet kan bereiken en mijn verwijzing moet worden omgezet. De vorige keer ben ik er uiteindelijk langs gegaan, en dan reageren ze vol ongeloof als ik zeg dat ze onbereikbaar zijn
![]()
Kan je niet een mail sturen met de vraag of ze jou kunnen bellen, aangezien je hen niet kunt bereiken?
Auwereel
26-06-2023 om 10:19
O Netherfield, daar erger ik me ook zo aan. Het kost geld om te maaien en het gras wordt slechter, laat een rooster afhangen van de neerslag.