Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Kut basketballend buurkind is alweer uren bezig. Dagenlang achter elkaar, tor savonds laat aan het stuiteren met die *** Bal. 

Regendrup. schreef op 24-06-2023 om 21:14:

Kut basketballend buurkind is alweer uren bezig. Dagenlang achter elkaar, tor savonds laat aan het stuiteren met die *** Bal.

Kun je niet met een supersoaker “per ongeluk” over de schutting spuiten? Zijn ze niet voor rede vatbaar dat dit toch wel erg vervelend is?

Aan mijn lelijke voeten. Ik doe echt mijn best om ze een beetje toonbaar te houden, maar het blijven lelijke dingen. 
Met dank aan mijn ouders. 

Schemerlampje schreef op 24-06-2023 om 21:22:

[..]

Kun je niet met een supersoaker “per ongeluk” over de schutting spuiten? Zijn ze niet voor rede vatbaar dat dit toch wel erg vervelend is?

Haha helaas is het een paar tuinen verder. Maar echt zo verschrikkelijk irritant. Heb ze al eens aangesproken maar helaas..  

Dat het leuk en aardig is om een dag met familie te zijn… maar dat MIJN weekend nu wel wat kort is want maandag gaat de wekker vroeg en wordt het een hele lange dag.
Eigenlijk te weinig tijd om op te laden.

Bedoel vooral, met die kleintjes erbij ben je zo aan t opletten de hele tijd dat het niet echt ontspannen is. Volgende keer een veiligere plek voor de familiedag…

klote zand in mijn schoenen... volgende keer echt slippers mee 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-06-2023 om 06:52

dat ik al weer wakker ben. Met een ontstoken oog, en ik straks nog de hele ochtend en deel van de middag moet opruimen en het echt heet gaat worden. Pfff 

Waarom zijn mannen altijd zo high maintenance. 

Rozi schreef op 24-06-2023 om 20:29:

Ik vind het altijd zo apart als ouders zichzelf of de ander papa en mama noemen als de kinderen al ruim volwassen zijn.
Bijvoorbeeld in de context: mama stelde voor om naar museum dit en dit te gaan in de groepsapp met alle aanhang etc

Hoe zou jij dat doen dan? 
Ik noem mijn vader ook nog gewoon ‘pap’ 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

25-06-2023 om 09:45

SuzyQFive schreef op 25-06-2023 om 09:39:

[..]

Ik ook, maar mijn vader zegt tegen mij niet meer 'mama komt ook mee'. Of over zichzelf 'papa heeft zin je te zien'. Dat is gewoon 'je moeder en ik komen samen en ik heb er zin in'.

Mijn vader doet dat ook idd. ‘Mam komt er zo aan’. 
Wij noemen mijn vader van kinds af aan al bij zijn Koosnaam. Dat is zo ontstaan en van hem hoefde ‘papa’ ook niet zo. Dus het is altijd ‘Kaat en mama’ maar is geen samengesteld gezin zeg maar. 
Ergernis dat ik niet met links kan knippen blijkbaar. Rechterhand zat in het verband en kreeg het er nauwelijks af. 

Wandelvrouwtje schreef op 25-06-2023 om 09:45:

[..]

Ik ook, maar mijn vader zegt tegen mij niet meer 'mama komt ook mee'. Of over zichzelf 'papa heeft zin je te zien'. Dat is gewoon 'je moeder en ik komen samen en ik heb er zin in'.

Oh zo ja  

Mijn vriend en ik hebben allebei een missende ouder dus dat komt hier niet voor. Mijn stiefmoeder zegt zijn naam. Vriend en ik zijn allebei gescheiden. Ik zeg tegen mijn kinderen wel gewoon papa als ik het over hun vader heb. Ik vind in dat geval het namelijk wel ‘liefdevoller’ dan zeggen; je vader heeft gevraagd of … Daar zit voor mij (ons want vader staat er net zo in) meer verbondenheid in. 
Moeders die vaak spreken over ‘je vader’ zijn meestal niet zo positief over die persoon. 

Ik besef mij overigens ook dat het ook streekgebonden is. 

Damoontje schreef op 25-06-2023 om 10:15:

Mijn vader doet dat ook idd. ‘Mam komt er zo aan’.
Wij noemen mijn vader van kinds af aan al bij zijn Koosnaam. Dat is zo ontstaan en van hem hoefde ‘papa’ ook niet zo. Dus het is altijd ‘Kaat en mama’ maar is geen samengesteld gezin zeg maar.
Ergernis dat ik niet met links kan knippen blijkbaar. Rechterhand zat in het verband en kreeg het er nauwelijks af.

Dat ligt waarschijnlijk aan je schaar, niet aan je knipkunsten  

Ja dat kan. T was wel frustrerend. ‘Kunsten’ is een groot woord voor wat er van het verband over is 😃

SuzyQFive schreef op 25-06-2023 om 09:39:

[..]

Schoonouders doen dat. Dan lees ik bijvoorbeeld dat schoonmoeder schrijft in de groepsapp met aanhang: papa stelt voor om bij restaurant x te eten. Sowieso vind ik dat vreemd want kan die beste man(die dus ook in de app zit) niet gewoon zeggen: wat vinden jullie ervan om bij restaurant x te eten? 
Als m’n vriend z’n moeder belt neemt ze ook altijd op met : hoi met mama. Om jezelf zo te noemen terwijl je kinderen ver volwassen zijn vind ik dat toch wat gekkig. Als ik m’n moeder bel is het van : ha rozi hoe is het??

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.