Huiskamer
PerfumedAlpaca84
18-06-2023 om 09:44
Lollypopje schreef op 18-06-2023 om 09:40:
[..]
Zonder vind ik prettiger, zeker als ik in mijn hangmat lig en dan kan ik de vogels nog horen. Overigens staat hij wel echt heel zacht. Liep net even met het geluid nog aan de woonkamer in, wat maar een paar meter verder is en zelfs met de deur open was het vrijwel niet meer te verstaan. De deur van de buren zit een heel stuk van mijn balkon, dus de kans is klein dat ze het horen. Dan zullen ze dus eerder mijn gerommel op het balkon horen als ik mij daar installeer om te ontbijten. Al heb ik niet het idee dat ik daarbij heel luid ben, maar als ik de buurvrouw spreek zal ik eens vragen of ze er last van heeft 's ochtends.
Ja, ik snap dan wel waarom je dit doet. Mischien wel goed om even na te vragen of ze er echt geen last van hebben.
De reden dat ik erop aansla is dat mijn buurvrouw dit ook doet, en ik vind het echt heel erg irritant. Mijn gehoor is niet goed, en ik hoor dus iets, maar niet precies wat. Als zij buiten zit ga ik naar binnen of doe ik zelf oordopjes in. En dat is wel een beetje de omgekeerde wereld.
En jij bent in mijn ogen iemand die altijd heel sociaal en meedenkend is, dus dit verbaasde me
Lollypopje
18-06-2023 om 10:03
Wandelvrouwtje schreef op 18-06-2023 om 09:44:
[..]
Ja, ik snap dan wel waarom je dit doet. Mischien wel goed om even na te vragen of ze er echt geen last van hebben.
De reden dat ik erop aansla is dat mijn buurvrouw dit ook doet, en ik vind het echt heel erg irritant. Mijn gehoor is niet goed, en ik hoor dus iets, maar niet precies wat. Als zij buiten zit ga ik naar binnen of doe ik zelf oordopjes in. En dat is wel een beetje de omgekeerde wereld.
En jij bent in mijn ogen iemand die altijd heel sociaal en meedenkend is, dus dit verbaasde me
![]()
Misschien handig als ik ook even uitleg dag ik een etage huur in een gewone woning. Ik ben dus zo'n beetje de enige in de straat die het balkon aan de voorkant gebruikt, de rest zit allemaal in zijn tuin aan de achterkant. Dus ik heb vaak meer last van mijn buren dan zij van mij, aangezien daar mijn slaapkamer zit en ik nogal vroeg naar bed ga sinds ik ziek ben 😂. Tenzij ik heel luid snurk natuurlijk, maar daar heb ik nog nooit klachten over gehad 
Buren zouden me dus kunnen horen als zij nog in hun slaapkamer aan de voorkant zijn, wat voor mij dus mijn woonkamer is. Maar ik ben geen luid iemand en zou ook nooit keihard muziek of iets aan zetten.
Evaluna
18-06-2023 om 10:15
Broodjebrie schreef op 18-06-2023 om 09:28:
[..]
He wat naar
hij wil je gewoon dwars zitten. Ik hoop voor jullie dat hij tekent. Deze vakantie is je zo gegund!!
Net een mail met een boel geraaskal, dat ik hem zit te pesten door hem onzinnige formulieren in te laten vullen en dat ik van hem best weg mag, maar dat hij niets gaat invullen. Tja, met zo'n mail kan ik nog net niks. Morgen mag de advocaat het zeggen.
Yumi
18-06-2023 om 10:31
Lollypopje schreef op 18-06-2023 om 09:10:
[..]
Oei, ik plof tussen 7 en half8 op mijn balkon met mijn ontbijt en een luisterboek op speaker (niet heel hard overigens). Voel me nu een beetje schuldig, maar dan kan ik nog buiten zitten voor het te warm wordt.
Sinds ik ziek ben, slaap ik erg slecht waardoor ik standaard midden in de nacht een paar uur wakker lig. Meestal val ik tegen de ochtend weer in slaap, dat is de laatste weken helaas niet mogelijk waardoor ik gemiddeld 5 uur slaap
De buren gaan dan niet buiten zitten maar zetten de boel klaar, en dat gaat met geschuif van stoelen en gerommel met weet ik veel wat. Blijkbaar moet dat om 7 uur
Yumi
18-06-2023 om 10:33
Evaluna schreef op 18-06-2023 om 10:15:
[..]
Net een mail met een boel geraaskal, dat ik hem zit te pesten door hem onzinnige formulieren in te laten vullen en dat ik van hem best weg mag, maar dat hij niets gaat invullen. Tja, met zo'n mail kan ik nog net niks. Morgen mag de advocaat het zeggen.
Mailtje terug dat jij dit soort formulieren niet verzonnen hebt, maar dat het verplicht is?
Netherfield
18-06-2023 om 10:42
SuzyQFive schreef op 17-06-2023 om 18:50:
[..]
Als Nederlands niet je moedertaal is, is dat wel heel lastig.
Klopt. Die vergeef ik het ook.
Koettie
18-06-2023 om 10:54
Weekendje weg met vriend, heerlijk huisje met een vreselijk bed. Zijn beide echt gaar en mn schouders doen zeer en zitten helemaal vast. We zijn heeeel gezellig nu. En wil wandelen maar misschien vette regen en heb alleen maar zomerkleren mee en geen jasje oid. Handiggg
Lollypopje
18-06-2023 om 10:55
Yumi schreef op 18-06-2023 om 10:31:
[..]
Sinds ik ziek ben, slaap ik erg slecht waardoor ik standaard midden in de nacht een paar uur wakker lig. Meestal val ik tegen de ochtend weer in slaap, dat is de laatste weken helaas niet mogelijk waardoor ik gemiddeld 5 uur slaap
![]()
De buren gaan dan niet buiten zitten maar zetten de boel klaar, en dat gaat met geschuif van stoelen en gerommel met weet ik veel wat. Blijkbaar moet dat om 7 uur
![]()
Het slecht slapen herken ik zo erg, maar bij mij resulteert dat dus o.a. in idioot vroeg wakker liggen 😂 met pech rond 5 al, met geluk rond 6. Al ben ik meestal wel pas rond 7 in staat om op te staan.
Maar als je buren vervolgens niet eens buiten gaan zitten, is het echt idioot dat ze al zo vroeg met vanalles gaan slepen. Daar zou ik ook echt van balen dan. Helpen oordopjes niet?
Poezie
18-06-2023 om 12:33
Ik heb de livestream van pinkpop op staan. Wat een achterlijke act is die Donny zeg! Het lijkt wel een buurtfeest ofzo.
Auwereel
18-06-2023 om 15:09
Ik had gehoopt op wat verfrissing en regen toen het vanmorgen zwaar bewolkt was, maar het is stikbenauwd en ik voel me nu net een dweil, heel moe door dit weer.
lientje69
18-06-2023 om 16:10
SuzyQFive schreef op 17-06-2023 om 18:50:
[..]
Als Nederlands niet je moedertaal is, is dat wel heel lastig.
Idd . Mijn schoonvader ( uit een zuideuropees land en al 60 jaar in Nederland woonachtig) had het ook altijd over DE raam en HET deur.
lientje69
18-06-2023 om 16:11
Lollypopje schreef op 18-06-2023 om 09:10:
[..]
Oei, ik plof tussen 7 en half8 op mijn balkon met mijn ontbijt en een luisterboek op speaker (niet heel hard overigens). Voel me nu een beetje schuldig, maar dan kan ik nog buiten zitten voor het te warm wordt.
Zou toch grappig zijn als jullie straks buren blijken te zijn.🤣
Lollypopje
18-06-2023 om 16:29
lientje69 schreef op 18-06-2023 om 16:11:
[..]
🤣
In dat geval mijn oprechte excuses, ik zal proberen wat zachter te doen 
Broodjebrie
18-06-2023 om 17:38
[..]
De wereld kan klein zijn, zo zat ik jaren geleden op een ander forum en ik raakte via pb aan de praat met iemand. Diegene bleek ook in mijn woonplaats te wonen!
Yumi
18-06-2023 om 17:57
[..]
Haha, ik zie Lollypop niet elke ochtend het halve balkon "verbouwen" om te vegen en te schrobben
hij wil je gewoon dwars zitten. Ik hoop voor jullie dat hij tekent. Deze vakantie is je zo gegund!!