Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Lollypopje schreef op 13-06-2023 om 06:38:

[..]

Ik krijg regelmatig de vraag, waarom ik het niet aanvraag. Als ik dit lees weet ik waarom. Ik heb gewoon niet de energie voor al dat gedoe er omheen. Dan maar geen schoon huis 😒

Soms is het even zoeken naar de juiste hulp maar ik heb nu alweer een poosje een hele fijne hulp en dat scheelt me nu echt veel energie. 

TanSwallow86

TanSwallow86

13-06-2023 om 17:04

Yumi schreef op 13-06-2023 om 08:40:

[..]

Ik vraag me af of de thuishulp organisatie op de e.a. manier kan checken of iemand kan schoonmaken? Hij wist bijvoorbeeld niet dat je een mop moet uitwringen, het leek hier een zwembad.... zo vanuit de emmer op de vloer.

Ik heb er een via de WMO, zij komt 2x per maand. Tot nu toe maakt ze de ene keer wel goed schoon, andere keren niet echt. Veel dingen al kapot gemaakt.

Ik ga niet vragen voor een ander, ik heb nl veel moeite om vreemde mensen in mijn huis toe te laten.

SuzyQFive schreef op 13-06-2023 om 17:02:

[..]

Soms is het even zoeken naar de juiste hulp maar ik heb nu alweer een poosje een hele fijne hulp en dat scheelt me nu echt veel energie.

Dat geloof ik, maar ik heb niet eens energie voor die zoektocht. En ik ken helaas ook veel verhalen van mensen die eindelijk de juiste hulp hadden, maar die vervolgens dan toch weer een andere kregen.

Maargoed de suffe conclusie is dus dat ik eerst meer energie nodig heb om een hulp te vinden die mij energie kan besparen 🤦 of ik moet zelf een zelfstandige zoeken, maar dan zou ik meer geld nodig hebben en zolang ik ben afgekeurd heb ik dat ook niet 😜

Oftewel ik zit in je en impasse

HarleyQuin schreef op 13-06-2023 om 17:04:

[..]

Ik ga niet vragen voor een ander, ik heb nl veel moeite om vreemde mensen in mijn huis toe te laten.

Dat heb ik ook nogeens, dus ik snap je helemaal.

Lollypopje schreef op 13-06-2023 om 17:06:

[..]

Dat geloof ik, maar ik heb niet eens energie voor die zoektocht. En ik ken helaas ook veel verhalen van mensen die eindelijk de juiste hulp hadden, maar die vervolgens dan toch weer een andere kregen.

Maargoed de suffe conclusie is dus dat ik eerst meer energie nodig heb om een hulp te vinden die mij energie kan besparen 🤦 of ik moet zelf een zelfstandige zoeken, maar dan zou ik meer geld nodig hebben en zolang ik ben afgekeurd heb ik dat ook niet 😜

Oftewel ik zit in je en impasse

Ik hoefde helemaal niet zelf te zoeken, ik kreeg een keukentafelgesprek met de wmo-consulent. Na de toewijzing een telefonisch gesprek met de planner van de thuiszorg en twee weken later kwam de eerste hulp. 

SuzyQFive schreef op 13-06-2023 om 17:09:

[..]

Ik hoefde helemaal niet zelf te zoeken, ik kreeg een keukentafelgesprek met de wmo-consulent. Na de toewijzing een telefonisch gesprek met de planner van de thuiszorg en twee weken later kwam de eerste hulp.

Met zoeken bedoel ik de hoeveelheid hulpen die de meesten moeten verslijten voor ze een goede hebben en daar dus steeds weer achteraan moeten. Nadat ze het eerst nog hebben geprobeerd door de hulp zelf achter de vodden te zitten.

Daar heb ik gewoon echt niet de mentale energie voor.

Lieve mede buspassagier: zou je geen deo willen opspuiten IN de bus?!? Achterlijke …

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

13-06-2023 om 17:46

Netherfield schreef op 13-06-2023 om 17:28:

Lieve mede buspassagier: zou je geen deo willen opspuiten IN de bus?!? Achterlijke …

Echt? Wat aso!

Ik heb net voor het eerst een pakket opgehaald via TooGoodToGo. En het is een heel mooi pakket hoor, voor 5 euro! Maar ik bedacht net… Normaal zou dat allemaal dus weggegooid worden. Ik denk dat er voor zeker wel 50 euro aan voedsel in dat pakket zat. Heel veel vlees (1 kilo gehakt, 1,5 kilo porkbelly, ruim een pond sukadelappen, kipdijfilet), een taartje, pizzadeeg, een verspakket, een pakje achterham.

Ben wel blij dat ik het heb gehaald. Wij gooien het in de vriezer, dus het wordt echt nog wel gebruikt. 

SombraOnline schreef op 13-06-2023 om 19:17:

Ik heb net voor het eerst een pakket opgehaald via TooGoodToGo. En het is een heel mooi pakket hoor, voor 5 euro! Maar ik bedacht net… Normaal zou dat allemaal dus weggegooid worden. Ik denk dat er voor zeker wel 50 euro aan voedsel in dat pakket zat. Heel veel vlees (1 kilo gehakt, 1,5 kilo porkbelly, ruim een pond sukadelappen, kipdijfilet), een taartje, pizzadeeg, een verspakket, een pakje achterham.

Ben wel blij dat ik het heb gehaald. Wij gooien het in de vriezer, dus het wordt echt nog wel gebruikt.

Bedankt voor de tip, ik ga me daar ook eens voor aanmelden. Mijn vader had laatst ook een pakket opgehaald, een grote tas vol brood en broodjes! Kostte bijna niks.

Broodjebrie schreef op 13-06-2023 om 19:38:

[..]

Bedankt voor de tip, ik ga me daar ook eens voor aanmelden. Mijn vader had laatst ook een pakket opgehaald, een grote tas vol brood en broodjes! Kostte bijna niks.

Ja, eigenlijk belachelijk hoeveel je krijgt voor weinig. Wel fijn dat dit er is, minder voedselverspilling. 

SombraOnline schreef op 13-06-2023 om 19:42:

[..]

Ja, eigenlijk belachelijk hoeveel je krijgt voor weinig. Wel fijn dat dit er is, minder voedselverspilling.

Ja inderdaad. Ik heb de app gedownload

vandaag heb ik mij geërgerd aan de moeders van school die bakkeleien over welk cadeautje er aan het einde van het jaar voor de juffen gemaakt wordt. Get a life pffff, en elkaar maar proberen te overtroeven. De moeder wiens idee uiteindelijk gekozen is, kan daar nu gezellig het hele jaar mee pronken haha  

Saga schreef op 13-06-2023 om 21:04:

vandaag heb ik mij geërgerd aan de moeders van school die bakkeleien over welk cadeautje er aan het einde van het jaar voor de juffen gemaakt wordt. Get a life pffff, en elkaar maar proberen te overtroeven. De moeder wiens idee uiteindelijk gekozen is, kan daar nu gezellig het hele jaar mee pronken haha

Oh🤮 dan geniet ik des te meer van het hebben van grote kinderen. Wat had ik daar vroeger een hekel aan. Met je kind van 7 een bladzijde maken voor in het "kookboek" voor de juf. Dan heeft de juf een leuke herinnering aan al haar kinderen van dat jaar. En allemaal recepten die ze niet gaat maken want ja het waren wel de favoriete gerechten van 7 jarigen.  En 3 jaar later de broertjes en zusjes bij die juf en weer de kinderlasagne van familie Bakblik.

Bakblik schreef op 13-06-2023 om 21:32:

[..]

Oh🤮 dan geniet ik des te meer van het hebben van grote kinderen. Wat had ik daar vroeger een hekel aan. Met je kind van 7 een bladzijde maken voor in het "kookboek" voor de juf. Dan heeft de juf een leuke herinnering aan al haar kinderen van dat jaar. En allemaal recepten die ze niet gaat maken want ja het waren wel de favoriete gerechten van 7 jarigen. En 3 jaar later de broertjes en zusjes bij die juf en weer de kinderlasagne van familie Bakblik.

Haha ja, ik zie die leerkrachten denken 'welke prullen krijgen we dit jaar weer mee naar huis?'. En natuurlijk oprecht leuk dát er iets gedaan wordt, maar vooral die moeders die elkaar proberen af te troeven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.