Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

JtM

JtM

03-05-2023 om 18:13 Topicstarter

Regendrup. schreef op 02-05-2023 om 21:52:

We zijn op zoektocht naar een fijne, nette, betaalbare kinderwagen. Ben tweedehands aan het kijken want jee, echt belachelijk hoeveel die krengen nieuw kosten.
Maar zelfs tweedehands vragen ze nog de hoofdprijs voor vaak niet-zo-nette exemplaren. Zucht.

Regendrup, waar woon je? Ik heb een kinderwagen die er nog mooi uit ziet die voor een klein prijsje weg mag heeft een klein mankement wat eenvoudig op te lossen zou moeten zijn. Als je me pb't kan ik je er meer over vertellen als je wil!

En ja hoor supermooi weer, het zonnetje schijnt  Zou normaal helemaal blij zijn en lekker op het balkon zitten met een boekje. Maar gisterenmiddag antibiotica gel gekregen, dus ik mag 4 weken niet in de zon 

Yumi schreef op 03-05-2023 om 19:27:

En ja hoor supermooi weer, het zonnetje schijnt Zou normaal helemaal blij zijn en lekker op het balkon zitten met een boekje. Maar gisterenmiddag antibiotica gel gekregen, dus ik mag 4 weken niet in de zon

dat is balen zeg...

Ik heb mijn ringen weggebracht naar de juwelier, om ze te laten rhodineren, het witgoud werd zo langzamerhand geelgoud. En ach, ze gingen toch te strak zitten door vocht vasthouden, dus mooi moment om ze een opfrisbeurt te geven, dan kunnen ze na de bevalling weer om. Maar nu voelt het zo kaal en zo raar, zonder ringen. Ik merk nu pas hoe vaak ik ze voel en elke keer denk ik: huh?! Ben ik ze kwijt?! Totdat ik me bedenk dat ik ze dus heb weggebracht. Maar deze gedachtegang heb ik dus al minstens 10x gehad vandaag... vergeetachtig. Irritant, elke keer die schrik.

Regendrup: misschien een tip en als je er niet op zit te wachten negeer het maar 😜. 
Wij kochten destijds een kinderwagen waar je ook heel makkelijk en redelijk goedkoop nieuwe bekleding voor kan kopen. 

Bij ons was het destijds een Tweedehands Bugaboo maar dat kan bij meerdere merken. 

SuzyQFive schreef op 03-05-2023 om 20:16:

Regendrup: misschien een tip en als je er niet op zit te wachten negeer het maar 😜.
Wij kochten destijds een kinderwagen waar je ook heel makkelijk en redelijk goedkoop nieuwe bekleding voor kan kopen.

Bij ons was het destijds een Tweedehands Bugaboo maar dat kan bij meerdere merken.

Oh dat is een goede! Haha had ik niet over nagedacht. Dan hoeft dus eigenlijk alleen het onderstel netjes te zijn. Dat helpt wel zoeken! 

Vandaag had ik het sollicitatie event van Rabobank. Ging voor mijn gevoel heel goed, dus da's mooi! Maar we hadden een mail gekregen met best duidelijke kledingvoorschriften, netjes gekleed. In elk geval GEEN broeken met gaten. Ik kan me er dan toch aan ergeren als er dames met kapotte broeken binnen komen lopen.

Wasgij schreef op 03-05-2023 om 07:41:

[..]

Misschien nieuwe/andere schoenen aangehad?

Nee, dat niet.. Wel redelijk veel gelopen de laatste paar dagen, misschien is dat het wel 

Yumi schreef op 03-05-2023 om 09:24:

[..]

Heb ik ook, dubbel geklapt en komt af en toe terug, weet ook niet waarom. Als ik weer last heb zit er vaak een klein bobbeltje op midden van grote teen.

Oh bijzonder dat jij daar ook (soms nog) last van hebt! Ik heb geen bobbeltje, alleen pijn. Zal er wel gewoon bijhoren af en toe dus denk ik  Ik moet toch nog naar de fysio voor wat anders, zal wel vragen of dat vaak voorkomt

Regendrup. schreef op 03-05-2023 om 20:17:

[..]

Oh dat is een goede! Haha had ik niet over nagedacht. Dan hoeft dus eigenlijk alleen het onderstel netjes te zijn. Dat helpt wel zoeken!

En als je iets met luchtbanden zoekt: vraag je lokale fietsenmaker of hij/zij evt een lekke kinderwagenband kan plakken/vervangen. Soms is het lastig om het formaat binnenband te krijgen. 

En ja hoor supermooi weer, het zonnetje schijnt Zou normaal helemaal blij zijn en lekker op het balkon zitten met een boekje. Maar gisterenmiddag antibiotica gel gekregen, dus ik mag 4 weken niet in de zon

Oh, dat is wel heel jammer nu! 'gelukkig' voor jou, is het mooie weer maar eventjes en wordt het erg wisselvallig als ik de 14 daagse verwachting zie 

SombraOnline schreef op 03-05-2023 om 20:24:

Vandaag had ik het sollicitatie event van Rabobank. Ging voor mijn gevoel heel goed, dus da's mooi! Maar we hadden een mail gekregen met best duidelijke kledingvoorschriften, netjes gekleed. In elk geval GEEN broeken met gaten. Ik kan me er dan toch aan ergeren als er dames met kapotte broeken binnen komen lopen.

Nee, dat snap ik ook echt niet… 

Ik zeg tegen mijn kinderen dat ze zelfs netjes moeten solliciteren bij bedrijven waar je toch bedrijfskleding aan krijgt. Het is toch de eerste indruk. 

SuzyQFive schreef op 03-05-2023 om 21:14:

[..]

Nee, dat snap ik ook echt niet…

Ik zeg tegen mijn kinderen dat ze zelfs netjes moeten solliciteren bij bedrijven waar je toch bedrijfskleding aan krijgt. Het is toch de eerste indruk.

Mijn oudste heeft op haar vwo-school,  als onderdeel van ckv, geleerd wat je aantrekt naar welke gelegenheid. Die docent had ook hele goede voorbeelden gegeven wat hij bedoelde met pantalon en jasje voor sollicitaties of andere dingen waar formeel kleden nodig is.  Als 2e jaars student heeft dochter dus zoiets gekocht.  

Ze had van de week een netwerk-event om te oriënteren voor stageplaatsen.  Dus met de lessen van het vwo in het achterhoofd was ze er naartoe gegaan in haar pantalon met jasje en blouse. Ze was vreselijk over-dressed. Zelfs de organisatie was minder formeel gekleed. 

Binnenkort naar de vervolg bijeenkomst gaat ze minder formeel. 

Zo jammer dat velen er geen waarde meer aan hechten om netjes gekleed te gaan. 

Hier boven de grote rivieren is helemaal geen zon...

Willen we vroeg gaan slapen gaat er iemand net in ons appartementencomplex boren om 22:00 uur in de avond... En echt ik ben met man de jongste hier, op nog een enkeling na is iedereen hier met pensioen...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.