Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

HAHA!wait..what schreef op 24-04-2023 om 19:59:

[..]

Ik vind het wel heel raar want; waar zijn al die mensen? Hoe komen al die tekorten 'ineens'? Ik weet er verder weinig van maar wel de sectoren waar ik het over had.. Daar gaat dus iedereen lopen/heel ander werk doen want meer regelmaat en meer verdienen

Onder andere door de vergrijzing. In Duitsland speelde dit tien jaar geleden al bijvoorbeeld. 

Ik dacht dat ik vanmorgen een bericht geplaatst had… 

Ik had in het weekend online een afspraak gemaakt voor mijn auto. Toen kon ik alleen voor vrijdag kiezen, beetje tricky want we gaan zondag weg. Dus ik bel vanmorgen meteen even of ze toevallig eerder plek hebben. Mijn dealer zit nu bij een landelijke organisatie aangesloten en ik kreeg een callcenter aan de lijn. Die muts zei: nou, kan me niet voorstellen dat ze in Groningen nog plek hebben. Ze wilde ook niet kijken want “het is niet zo dat wij een lijst hebben”. En toen zei ze ook nog, kan best zijn dat je afspraak niet eens door kan gaan want dat moet eerst bevestigd worden. Ik dacht: ik rij wel even heen. En ja hoor, kan woensdag terecht. Ze zijn hier veel vriendelijker. Die muts had vast geen zin in haar werk denk ik 🤣. 

Dat ik nu al elf dagen keelpijn heb en gammel ben en het niet minder lijkt te worden, ben er klaar mee. Toen ik corona had was ik sneller van mijn klachten af 😒

SombraOnline schreef op 24-04-2023 om 19:49:

[..]

Nou, niets van te merken hoor... Ik word dagelijks afgewezen. Ook voor ''simpele'' baantjes.

Voor simpele baantjes zoeken ze vaak jonge mensen.

SuzyQFive schreef op 24-04-2023 om 20:52:

[..]

Onder andere door de vergrijzing. In Duitsland speelde dit tien jaar geleden al bijvoorbeeld.

De vergrijzing en vaak willen mensen  niet ( meer) fulltime werken.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

24-04-2023 om 21:11

Wieder schreef op 24-04-2023 om 21:06:

Dat ik nu al elf dagen keelpijn heb en gammel ben en het niet minder lijkt te worden, ben er klaar mee. Toen ik corona had was ik sneller van mijn klachten af 😒

Wat vervelend, beterschap!

Het voorspelt helaas ook weinig goeds voor mijn snotneus 

Herfstappeltaart schreef op 24-04-2023 om 18:28:

Ergernis: een klein kind wat in een supermarkt op z'n dooie gemakje een kaasstengel mag opeten, zittend in de winkelwagen.
Ouders, leer je kinderen eens dat de etenswaren in de super niet van jou zijn vóór ze zijn afgerekend.

Helemaal mee eens.

Wandelvrouwtje schreef op 24-04-2023 om 21:11:

[..]

Wat vervelend, beterschap!

Het voorspelt helaas ook weinig goeds voor mijn snotneus

Dank je, jij ook! Hopelijk blijft het bij  een snotneus.

Poezie schreef op 24-04-2023 om 19:51:

[..]

De tekorten zijn niet alleen bij dit soort banen hoor! Voor administratief medewerkers en secretaresses zijn er ook meer dan genoeg vacatures vacant.

En daar krijg je geen kansen als je niet de correcte opleiding hebt gedaan. In elk geval in mijn regio.

SombraOnline schreef op 24-04-2023 om 22:44:

[..]

En daar krijg je geen kansen als je niet de correcte opleiding hebt gedaan. In elk geval in mijn regio.

Misschien moet je dan in een andere regio zoeken, ik weet niet of dat een optie is? Zelf ben ik in het verleden weleens verhuisd, naar een andere regio omdat ik daar makkelijker aan een baan kon komen.

Dat de ING app steeds stopt...

Update: verwijderen en opnieuw installeren loste het op!

Aan mijn moeder. Wat een zuur en negatief mens is dat geworden. Steeds maar om zich heen aan het trappen en grenzen overgaan. En als je er wat van zegt ligt het allemaal aan jou en is zij het slachtoffer. 

Bailey26 schreef op 25-04-2023 om 07:56:

Aan mijn moeder. Wat een zuur en negatief mens is dat geworden. Steeds maar om zich heen aan het trappen en grenzen overgaan. En als je er wat van zegt ligt het allemaal aan jou en is zij het slachtoffer.

Hebben  wij dezelfde moeder? 

Broodjebrie schreef op 25-04-2023 om 08:12:

[..]

Hebben wij dezelfde moeder?

Dat kan niet!  Mijn man heeft maar 1 zus en hij schrijft hier niet mee🤣🤣🤣

Broodjebrie schreef op 25-04-2023 om 08:12:

[..]

Hebben wij dezelfde moeder?

Wie weet ik heb wel een zus 😉

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.