Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

bij mijn man op het werk was een feestelijke mail dat de winst met 14,5 %was gestegen.   Om ook de technische afdeling te bedanken kreeg iedereen een dinerbon

bleek een bon van 25 euro te zijn 

nou daar heb ik me flink aan geërgerd 

HAHA!wait..what schreef op 24-04-2023 om 15:38:

[..]

Dat werk regelt zich vanzelf dan? 🤔

Nee, dan moet de baas meer betalen aan de volgende werknemers. Maar ik weet ook niet wat de huidige werknemers verdienen. 

absor schreef op 24-04-2023 om 18:43:

bij mijn man op het werk was een feestelijke mail dat de winst met 14,5 %was gestegen. Om ook de technische afdeling te bedanken kreeg iedereen een dinerbon

bleek een bon van 25 euro te zijn

nou daar heb ik me flink aan geërgerd

dat kan ik me voorstellen. Het is ook overal hetzelfde.

SombraOnline schreef op 24-04-2023 om 15:52:

[..]

Want dat gaat heel makkelijk.

Overal is personeelstekort.

Herfstappeltaart schreef op 24-04-2023 om 18:39:

[..]

Het gaat er niet om of de supermarkten daar moeite mee hebben. Het is gewoon een verkeerd signaal naar het kind toe. Iets wat nog niet betaald is, is nog niet van jou.

En een verkeerd signaal naar andere kinderen,  die willen ook kaasstengels eten in het karretje.

Dan liep ik daar mijn kinderen op te voeden: Nee Pietje we gaan nog geen banaan eten,  die moeten we eerst betalen! Die kind wel banaan eten!  pruilde de peuter. Ja dat kindje wel maar wij gaan dat niet doen!  En dan de peuter in een driftbui over de rooie. 

Ben zo blij dat die van mij groot zijn,  kan me nu flink ergeren aan de etende/pruilende/ over de rooie gaande kinderen. 

Aan dochter van 11 die niet lekker in haar vel zit en zich nu dus af reageert op vriendlief. We hebben een dagje Efteling gepland, maar ze moppert voortdurend dat ze niet mee wil omdat hij mee gaat. Ik vind het maar lastig, hij komt hier ruim een half jaar over de vloer en ik snap haar wel een beetje, ze zal hem als indringer zijn, terwijl ze het al lastig heeft. Maar ik vind het prettig met hem en de Efteling is een uitje wat we nooit doen (ze zijn er 1x eerder geweest) en ben best een beetje verdrietig.
Morgen zal ze wel mee gaan en dan doet ze of er niets aan de hand is. Maar, en misschien is dat nog wel het meest ergelijke, ze kan zo zuigen (negatieve term, maar echt) ...

Bakblik schreef op 24-04-2023 om 19:16:

[..]

En een verkeerd signaal naar andere kinderen, die willen ook kaasstengels eten in het karretje.

Dan liep ik daar mijn kinderen op te voeden: Nee Pietje we gaan nog geen banaan eten, die moeten we eerst betalen! Die kind wel banaan eten! pruilde de peuter. Ja dat kindje wel maar wij gaan dat niet doen! En dan de peuter in een driftbui over de rooie.

Ben zo blij dat die van mij groot zijn, kan me nu flink ergeren aan de etende/pruilende/ over de rooie gaande kinderen.

Ook dat nog ja.

Treurniet schreef op 24-04-2023 om 18:45:

[..]

Nee, dan moet de baas meer betalen aan de volgende werknemers. Maar ik weet ook niet wat de huidige werknemers verdienen.

Huh, dat is toch heel krom? Dus zij 'moeten' weg naar een andere baan om plaats te maken voor de volgende mensen en zíj zouden dan wel meer gaan verdienen?! 

Ik bedoel; dan kan dat toch ook nu meteen al?

Treurniet schreef op 24-04-2023 om 18:46:

[..]

Omdat iedereen steeds maar meer/beter wil.. Dus inderdaad, er komen steeds meer tekorten bij baantjes als dit (en horeca/bakker/slager) etc. 

Mijn man komt ook uit de bakkerswereld en is zelf ook heel ander werk gaan doen. Op die vacature die daardoor vrij kwam heeft gewoon niet 1 gereageerd.. 

Ik erger mij aan mijzelf. Morgen tandarts gaatjes boren weet dat het verdoofd worden en toch bang. 

Treurniet schreef op 24-04-2023 om 18:46:

[..]

Nou, niets van te merken hoor... Ik word dagelijks afgewezen. Ook voor ''simpele'' baantjes.

HAHA!wait..what schreef op 24-04-2023 om 19:47:

[..]

Omdat iedereen steeds maar meer/beter wil.. Dus inderdaad, er komen steeds meer tekorten bij baantjes als dit (en horeca/bakker/slager) etc.

Mijn man komt ook uit de bakkerswereld en is zelf ook heel ander werk gaan doen. Op die vacature die daardoor vrij kwam heeft gewoon niet 1 gereageerd..

De tekorten zijn niet alleen bij dit soort banen hoor! Voor administratief medewerkers en secretaresses zijn er ook meer dan genoeg vacatures vacant.

Poezie schreef op 24-04-2023 om 19:51:

[..]

De tekorten zijn niet alleen bij dit soort banen hoor! Voor administratief medewerkers en secretaresses zijn er ook meer dan genoeg vacatures vacant.

Ik vind het wel heel raar want; waar zijn al die mensen? Hoe komen al die tekorten 'ineens'? Ik weet er verder weinig van maar wel de sectoren waar ik het over had.. Daar gaat dus iedereen lopen/heel ander werk doen want meer regelmaat en meer verdienen 

En even wat meer on topic; ik erger me aan de vreselijke jeuk op mijn armen. Gisteren even in de zon gezeten (ook een ergernis; die is er veel te weinig 😆) en meteen begint die jeuk weer.. Elk voorjaar last van!

SombraOnline schreef op 24-04-2023 om 19:49:

[..]

Nou, niets van te merken hoor... Ik word dagelijks afgewezen. Ook voor ''simpele'' baantjes.

Dat zie ik ook en vind ik heel raar. Aan de ene kant snap ik dat niet iedereen geschikt is, aan de andere kant, er zijn toch tekorten?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.