Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

TanSwallow86

TanSwallow86

17-04-2023 om 20:26

Aankomende weekend is 3 dagen lang hier in park vlakbij mijn huis Historische veldslagen, dus om de haverklap kanonslagen. Joepie, hang ik weer 3 dagen in de gordijnen(lamellen). En dat begint om 10 uur in de ochtend tot 22.00 uur in de avond

Aan mijn vreetgedrag! Ik blijf maar kanen, schrokken & schransen. Volgens mij kom ik momenteel zelfs aan!

Stop dus met ongezond voedsel kopen en het achteloos naar binnen douwen!

Aan de (net geen puber meer) zoon. Die als ik thuis kom na de vergadering in al zijn onwetendheid komt vragen waarom de vriezer open staat en hoe dat piepje uit moet. Hij zag de vriezer al op en forse kier staan toen hij nog niet piepte. 
Ik een beetje boos en een nieuwe "regel" afgekondigd: Deur van de vriezer altijd dicht doen!!!

Die stomme hormonen en mijn doorbraakbloeding. En ontzettend draaierig vooral als ik ga liggen. Meestal moet ik eerst een uur wachten voordat ik weer kan staan.

Aan een collega

We hebben aanstaande donderdag een externe lunch en aansluitend een andere afspraak wat te ver is om te fietsen.

Ik woon op10 minuten afstand van waar we gaan eten, maar ze wilt me niet ophalen met de auto..

Of ik tussendoor niet even mijn fiets thuis kan zetten of daar laten staan.. fijn joh. Wees eens iets flexibeler!

Waar is dat beloofde mooie weer nou? Het is koud en ik heb de verwarming zelfs aangezet. 

Ik erger me eraan dat bij de Rabobank bij een online overboeking, niet meer onze rekening bovenaan staat, maar die van zoon. Dat was nooit zo, nu dus in het gebruikelijke automatisme, een rekening van zijn bankrekening betaald. Gelukkig moest ik daarna nog een rekening betalen en zag ik dat zijn saldo ineens lager was dan 15 minuten geleden. Overigens zag ik dat omdat ik de tweede rekening ook van zijn rekening wilde betalen en dat niet kon vanwege te weinig saldo… Daarna het geld weer aan hem terugbetaald, maar voor hetzelfde geld had ik het niet doorgehad. En ik kan nergens vinden hoe ik dit anders in kan stellen.

Schemerlampje schreef op 18-04-2023 om 12:15:

Ik erger me eraan dat bij de Rabobank bij een online overboeking, niet meer onze rekening bovenaan staat, maar die van zoon. Dat was nooit zo, nu dus in het gebruikelijke automatisme, een rekening van zijn bankrekening betaald. Gelukkig moest ik daarna nog een rekening betalen en zag ik dat zijn saldo ineens lager was dan 15 minuten geleden. Overigens zag ik dat omdat ik de tweede rekening ook van zijn rekening wilde betalen en dat niet kon vanwege te weinig saldo… Daarna het geld weer aan hem terugbetaald, maar voor hetzelfde geld had ik het niet doorgehad. En ik kan nergens vinden hoe ik dit anders in kan stellen.

Volgens mij staat tegenwoordig de laatst gebruikte rekening bovenaan als je inlogt op de site. Op de app weet ik niet die gebruik ik niet. Ik had pas ook iets betaald van een verkeerde rekening, doordat de huishoudrekening ineens niet meer bovenaan stond. 

Bakblik schreef op 18-04-2023 om 12:31:

[..]

Volgens mij staat tegenwoordig de laatst gebruikte rekening bovenaan als je inlogt op de site. Op de app weet ik niet die gebruik ik niet. Ik had pas ook iets betaald van een verkeerde rekening, doordat de huishoudrekening ineens niet meer bovenaan stond.

Dat dachten wij eerst ook, maar dat is dus niet zo. Zoon betaalt (bijna) nooit via iDeal en toch staat hij tegenwoordig altijd bovenaan. Ook via de site, wij gebruiken ook geen app.

In mijn app stonden ze eerst alfabetisch, ik heb ooit de volgorde gewijzigd maar ik weet niet meer hoe. 

Netherfield schreef op 18-04-2023 om 14:21:

In mijn app stonden ze eerst alfabetisch, ik heb ooit de volgorde gewijzigd maar ik weet niet meer hoe.

Het rare is dat zoonlief alfabetisch ook na ons zou moeten komen. Maar ik vind het vooral raar, omdat ik inlog met de pas van onze rekening. Dan verwacht ik dat wij ook bovenaan staan.

eerste keer kwam ik langs fietsenmaker voor een kleine onderhoudsbeurt. Kon niet , ik moest een afspraak maken. Gisteren belde ik, hij werkt niet op maandag. Net belde ik weer, maar kon geen afspraak maken, want hij moest de fietsen uitladen

Het geluid is terug  vorig jaar vanaf augustus of zo hoorde ik hier thuis  een raar  geluid. Geen idee waar het van kwam. Maanden last van gehad  toen was het ineens weg en nu sinds zondagochtend hoor ik het weer en sinds vandaag dus ineens weer de hele tijd.. Echt geen idee waar het vandaan komt.   Of het nu de wind is die ergens in zit of een machine ergens zo irritant.
Ben toen bij een aantal bovenburen geweest maar daar hoorde ik niks. 

Dolfje schreef op 18-04-2023 om 14:45:

Het geluid is terug vorig jaar vanaf augustus of zo hoorde ik hier thuis een raar geluid. Geen idee waar het van kwam. Maanden last van gehad toen was het ineens weg en nu sinds zondagochtend hoor ik het weer en sinds vandaag dus ineens weer de hele tijd.. Echt geen idee waar het vandaan komt. Of het nu de wind is die ergens in zit of een machine ergens zo irritant.
Ben toen bij een aantal bovenburen geweest maar daar hoorde ik niks.

Heb je misschien wat roosters boven je ramen open gezet?

Poezie schreef op 18-04-2023 om 14:49:

[..]

Heb je misschien wat roosters boven je ramen open gezet?

Nee, niks gedaan en toen het ineens ophield ook niet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.