Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Treurniet schreef op 14-04-2023 om 09:25:

[..]

Pff en dat om kwart voor negen smorgens😜

Dat was tussen kwart over 7 en kwart over 8, Gelukkig daarna naar school en een stuk rustiger in huis.

Ik erger me op dit moment aan mijn darmen, steeds op en neer naar de wc.

Had 1 van de kinderen afgelopen week en heeft het nu aan mij door gegeven 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

14-04-2023 om 14:14

Zilver_gray schreef op 14-04-2023 om 13:13:

Ik erger me aan de storing bij Vodafone; kan nog steeds niet (uit) bellen en heb nog genoeg (belangrijke) telefoontjes te voeren vandaag..

Ik kon ook niet bellen via het netwerk, maar via whatsapp wil het wel. Misschien kun je dat doen?

Wandelvrouwtje schreef op 14-04-2023 om 14:14:

[..]

Ik kon ook niet bellen via het netwerk, maar via whatsapp wil het wel. Misschien kun je dat doen?

Oh dat is misschien een idee 

Thnks voor de tip 

Aan mezelf. Kom echt niet vooruit vandaag. 

Chubb schreef op 14-04-2023 om 11:01:

[..]

Ah. Ja, daar zou ik ook geen zin in hebben. Op mijn werk gaat dat zo: wil je nog cursussen ofzo? Nee. Oké, ook goed 😂

Dat is ook meer mijn stijl, toevallig ook pas Pop gehad en moet het nog in een verslagje gieten. Hoeft gelukkig niet perse in een format met doelen en activiteiten etc.

Kleine ergernis, ik was net even in het centrum en in de paar winkels waar ik was werd ik in het Engels aangesproken. En nee ik woon niet in toeristisch Amsterdam of zo. 

Dolfje schreef op 14-04-2023 om 15:18:

Kleine ergernis, ik was net even in het centrum en in de paar winkels waar ik was werd ik in het Engels aangesproken. En nee ik woon niet in toeristisch Amsterdam of zo.

Niet leuk.

Aan de andere kant, in de Albert Heijn in de stad waar ik woon, werken veel mensen uit Oost Europa of misschien Oekraïne. Bijna overal is personeelstekort, en het is toch fijn als de Ah genoeg personeel heeft!

Hadden wij van de week bij Scapino. Ach ja, waarschijnlijk een buitenlandse student met een bijbaantje. Vind ik geen ramp.

Zelf vind ik het geen punt maar puberdochter vindt het heel naar als mensen in de winkel geen Nederlands spreken. Heeft natuuuuuuurlijk niks te maken met hoe slecht haar Engels is hahahaha

Het is de vraag of we geen mensen gaan buitensluiten door het Engels zoveel te gebruiken, want het moedigt niet aan om Nederlands te leren en in hoeverre je er echt "bijhoort" als je het Nederlands niet beheerst... En of je nu zo goed Engels ervan leert spreken om met Nederlanders in het Engels te converseren is ook de vraag.
Aan de andere kant, voor een tijdelijk verblijf van vluchtelingen is het wel handig als ze toch kunnen werken op die manier.

Telefoon van dochter is kapotgevallen. In december ook al en toen had ze een nieuwe gekregen…

Auwereel schreef op 14-04-2023 om 21:49:

Het is de vraag of we geen mensen gaan buitensluiten door het Engels zoveel te gebruiken, want het moedigt niet aan om Nederlands te leren en in hoeverre je er echt "bijhoort" als je het Nederlands niet beheerst... En of je nu zo goed Engels ervan leert spreken om met Nederlanders in het Engels te converseren is ook de vraag.
Aan de andere kant, voor een tijdelijk verblijf van vluchtelingen is het wel handig als ze toch kunnen werken op die manier.

Het meisje wat ons hielp had een Aziatisch uiterlijk. Ik denk dat ze hier nog niet zo lang studeert. Komt vast wel goed met het Nederlands, tenzij ze na een paar jaar weer uit NL vertrekt.

Ik ging om half twee naar bed en werd om half zes wakker. Niet meer geslapen daarna. Vandaag maar leven op adrenaline dan. Pfffff. Man is er niet, dan slaap ik meestal minder goed, maar niet zo slecht als nu. 

Wij werden wakker, geen idee hoe laat het was nog donker, doordat de krantenbezorger het nodig vond om de kranten van de buren met geweld in de brievenbussen te rammen die tegen de buitenmuur van onze slaapkamer hangen. Verrekte idioot.
Vroeger regelmatig een klacht over ingediend bij de krant, hopelijk is dit nu eenmalig.

Een vriendin vertelde gister dat ze pas ergens was, daar werd letterlijk gezegd dat ze geen uitzondering maakte en dus Engels praatte tegen iedereen.
Je zal maar slecht Engels kunnen (mijzelf meegerekend)
Totaal niet klantvriendelijk!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.