Huiskamer
watertoren
18-03-2023 om 18:22
Er is iemand actief op dit forum die gezegd heeft dat ze mij kent via een PB op dit forum. Dus mijn vraag was van wie ben jij dan ? Dat wilde ze niet zeggen . Op een topic waar zo veel reacties zijn geweest regeert zij alleen maar op mij en ze was het met mij eens. Ik ga haar wel een PB sturen.
TanSwallow86
18-03-2023 om 18:33
last van bijwerkingen van Ozempic, gisteren 3x overgegeven, vandaag 1x, tot nu toe, heb het gevoel dat ik katje lam ben. Heb geen alcohol in huis, maar zodra ik opsta en loop heb ik het gevoel dat ik loop te wankelen.
Het is voor een goed doel.
Ozempic is een insuline soort voor diabetes type 2 patiënten. Het zorgt voor stabiele suikers, hoef het maar 1x per week te spuiten. Bijkomend voordeel ook, je valt er vanaf. Het middel is ook voor obesitas patiënten
lientje69
18-03-2023 om 19:32
Wat jammer dat je zo'n last van de bijwerkingen hebt Harley, klinkt verder als een gouden middel.
lientje69
18-03-2023 om 19:37
SuzyQFive schreef op 18-03-2023 om 18:20:
[..]
Of je gewoon niet aangesproken voelen. Blijkbaar is er een hele jonge generatie die erop aangesproken moet worden.
Overigens vind ik u niet per se een aanspreekvorm waar respect uit spreekt. Ik denk ook dat er over een x aantal jaar de standaard aanspreekvorm je en jij is. Heel veel talen hebben maar één aanspreekvorm. Ik gebruik het wel hoor en leer het de kinderen ook.
Op school word ik wel netjes met u aangesproken maar ik vind dat niet altijd prettig aanvoelen. Alsof ik niet gelijkwaardig ben aan mijn leerlingen (of andersom).
Misschien heel zwart -wit gezien, maar dat ben je ook niet Suzy. Gelijkwaardig. Jij bent de leerkracht en zij zijn de leerlingen, er wordt niet voor niets over een gezagsverhouding gesproken bij bijvoorbeeld een relatie tussen leraar en leerling.
Maar goed, zo zie ik het. Ik ben ouderwets. In meerdere dingen. Krijg ik vaak re horen. Komt vast door mijn strenge plattelandsopvoeding die ik gehad heb.
ProfitableMantis53
18-03-2023 om 20:05
lientje69 schreef op 18-03-2023 om 19:37:
[..]
Misschien heel zwart -wit gezien, maar dat ben je ook niet Suzy. Gelijkwaardig. Jij bent de leerkracht en zij zijn de leerlingen, er wordt niet voor niets over een gezagsverhouding gesproken bij bijvoorbeeld een relatie tussen leraar en leerling.
Maar goed, zo zie ik het. Ik ben ouderwets. In meerdere dingen. Krijg ik vaak re horen. Komt vast door mijn strenge plattelandsopvoeding die ik gehad heb.
Ik vind het juist helemaal niet nodig om als u aangesproken te worden. Ook niet perse fijn trouwens. Toen ik merkte dat mensen steeds vaker u tegen me zeiden voelde ik me oud. Ik heb liever dat ze jij zeggen.
Treurniet
18-03-2023 om 20:50
lientje69 schreef op 18-03-2023 om 14:49:
Ik ergerde me vanmorgen bij de jumbo. Bij de groente hing een sticker met: denk je eraan je afgewogen groente wel te scannen na het afwegen?
Waar heb ik toestemming gegeven mij te tutoyeren? Ik ben niet de buurvrouw, je nichtje of vriendin. Ik ben een klant. En wil graag netjes met u aangesproken worden. Zeker op zo'n sticker. Maar goed. Ik ben denk ik de enige die daar een probleem mee heeft. Ik zie en hoor het steeds vaker het je en jou.
Nee hoor, ik vind het ook niet als aanspreekterm horen op zo'n sticker.
Netherfield
18-03-2023 om 22:21
Ik ergerde me vanmorgen bij de jumbo. Bij de groente hing een sticker met: denk je eraan je afgewogen groente wel te scannen na het afwegen?
Waar heb ik toestemming gegeven mij te tutoyeren? Ik ben niet de buurvrouw, je nichtje of vriendin. Ik ben een klant. En wil graag netjes met u aangesproken worden. Zeker op zo'n sticker. Maar goed. Ik ben denk ik de enige die daar een probleem mee heeft. Ik zie en hoor het steeds vaker het je en jou.
Tip: ga niet naar Ikea
Netherfield
18-03-2023 om 22:24
Ik heb een druppel vet op mijn nieuwe nubuck schoen laten vallen. Ik had ze niet ingespoten. Afwasmiddel erop helpt niet. Iemand nog tips?
Dolfje
19-03-2023 om 06:48
Ze hebben blijkbaar ergens op een marketingafdeling bedacht dat dat persoonlijker is of zo. Is op mijn werk ook op de site etc.
Dolfje
19-03-2023 om 06:51
Dat ik alweer een tijdje wakker ben. En kan hier niks want in een hotel. Gaan ook pas om 9 uur ontbijten.
afrodite05
19-03-2023 om 08:42
Ik erger me (al een tijdje) aan mijn moeder. Ik heb een zware (HG) zwangerschap na een lang fertiliteitstraject, maar elke keer als ik iets zeg over een kwaaltje, wordt dat gebagatelliseerd. "Wees blij dat je een kind krijgt" "Over een paar maanden krijg je er iets moois voor terug". Ja, dat weet ik en ik ben daar ook heel blij mee, maar mag ik het dan niet vervelend vinden dat ik al 6 maanden non-stop misselijk ben, last heb van maagzuur, slechte nachten maak vanwege bekkenpijn, moeten plassen en ook weer die misselijkheid, fysiek niet kan doen wat ik wil door de pijnklachten en doordat ik elke 1,5 a 2 uur moet liggen om het bekken rust te geven, daardoor al maanden niet kan werken op normaal niveau en niet mee kan draaien in de maatschappij? Gewoon even erkennen dat iets klote is, is er nooit bij. Altijd oplossingen proberen te bedenken (alsof ik dat zelf nog niet had bedacht) of dus dat bagatelliseren. Of "over 30 jaar ben je het vergeten". Alsof ik daar nu iets aan heb... Laatst zei ze: "ik had zelf ook veel last van maagzuur, maar was daar blij mee, want dat was het teken dat er een kindje kwam." Nou, super leuk, wees blij als dat je enige klacht is, maar ik kan het me echt niet voorstellen dat je al die tijd met een gelukzalige glimlach rondliep.
Of aan het begin van de zwangerschap, toen ik met uitdrogingsverschijnselen opgenomen was in het ziekenhuis, het allemaal niet meer aankon en de gyn haast smeekte om een abortus omdat mijn lijf op was (en dat na meerdere miskramen, om maar even aan te geven hoe erg het was), werd mijn moeder boos omdat ik goed voor haar kleinkind moest zorgen. Jemig, en mijn gezondheid, dus de gezondheid van haar eigen kind, is niet belangrijk?! Pfff altijd maar dat "kop op" en stoer moeten doen over dingen die gewoon K zijn, ik word daar zo moe van. Moet het ook niet meer met haar delen, word er toch elke keer in teleurgesteld, maar ik hoopte juist met dit soort dingen bij haar terecht te kunnen. Jammer en ergerlijk dat ze daarvoor geen empathie kan opbrengen. En ergerlijk van mezelf dat ik me er elke keer zo door laat raken.
Zo, moest even spuien, sorry.
Lollypopje
19-03-2023 om 08:48
Wat zwaar klote dat je moeder zo reageert Afrodite. Soms wil je gewoon kunnen spuien en daarbij, mooi dat je een kind krijgt, maar dat maakt zo zwaar beperkt zijn door je kwalen niet minder kut.
Een familielid van mij is ook echt de hele zwangerschap ziek geweest. Ik had echt met haar te doen en snap ook helemaal dat ze het nu bij één kind wil houden. Want je zo voelen gun je niemand.

ik hoop dat je in de rest van je omgeving wel voldoende steun kunt vinden.
Regendrup.
19-03-2023 om 09:00
Dikke knuffel voor jou Afrodite. Soms wil je, moet je, gewoon even ongegeneerd kunnen ventileren. Zonder dooddoeners als reactie, het liefst gewoon simpelweg een dikke knuffel. Dat geeft veel meer kracht dan "kop op" opmerkingen. Dan verdien je een kopstoot, op zo'n moment.
Ik hoop echt dat je de laatste periode wél nog wat rustmomenten krijgt en je lijf wat liever voor je is. En weet, hier mag je altijd je gal spuien. Al snap ik heel goed dat je dat het liefst bij een naaste doet.