Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik keek net op mijn persoonlijke pagina van het ziekenhuis. Daar staat verwachte afspraak op donderdag 23 maart om half 10. Ik vertrouw dat verwachte niet dus ik wilde bellen maar dat nummer van chirurgie is maandag pas weer bereikbaar. Even afwachten nu.

jeukeczeem

Aan het puberbrein (mag hem geen puber meer boeken sinds hij 18 is zo'n 3 weken nu*) dat best even zelf zijn werkbroek uit de stapel schone was kon pakken vanochtend. 
Kom ik net boven om te gaan vouwen, ligt alles onder de strijkplank en is geen nette gladde stapel meer.  Kan ik veel gaan strijken. 😭

*Dat puberbrein is natuurlijk niet ineens volgroeid op het moment dat hij officieel volwassen is geworden. 

Aan man die meent dat hij (hele simpele)dingen moet uitleggen.
Ik begrijp echt wel waarom hij iets op een bepaalde manier doet.
En dan niet 1x maar elke keer weer als de situatie zich voordoet. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

18-03-2023 om 12:53

Ik ben door de combi lentegevoel en hormonenstorm idioot chaotisch in mijn hoofd, waardoor ineens alles moet maar ook door elkaar loopt. Dus ik doe nu alles half en heb geen overzicht. Heel irritant.

Ik erger me aan vanalles, omdat ik al 2 nachten slecht slaap. Erger me aan het systeem jeugdzorg, erger me aan ex, erger me dat de kinderen door een moeilijke tijd moeten en dat die moeilijke tijd zo eindeloos lijkt. 
Dochter keek foto's van vroeger op mijn telefoon en nu ben ik nog down ook.
En ik moet nog boodschappen, koken, veel te veel. Wil net als de modderkruiper op radio 2 in de modder kruipen en weer boven komen als er een lichtere tijd is.

Evaluna schreef op 18-03-2023 om 13:08:

Ik erger me aan vanalles, omdat ik al 2 nachten slecht slaap. Erger me aan het systeem jeugdzorg, erger me aan ex, erger me dat de kinderen door een moeilijke tijd moeten en dat die moeilijke tijd zo eindeloos lijkt.
En ik moet nog boodschappen, koken, veel te veel. Wil net als de modderkruiper op radio 2 in de modder kruipen en weer boven komen als er een lichtere tijd is.

Tranende ogen, constant een loopneus, kriebelhoest, 100 keer niezen op een dag.. Ik was vergeten hoe irritant het was om verkouden te zijn  Zo lang geleden! 

Evaluna schreef op 18-03-2023 om 13:08:

Wat ontzettend zwaar.. Ik gun jullie echt zo een fijne lichtere periode toe! 

Ik ergerde me vanmorgen  bij de jumbo. Bij de groente hing een sticker met:  denk je eraan je afgewogen  groente wel te scannen  na het afwegen?

Waar heb ik toestemming  gegeven  mij te tutoyeren? Ik ben niet de buurvrouw, je nichtje of vriendin.  Ik ben een klant. En wil graag netjes met u aangesproken  worden. Zeker op zo'n sticker. Maar goed. Ik ben denk ik de enige die daar een probleem  mee heeft. Ik zie en hoor het steeds vaker het je en jou.

Tijdens het laatste controle bij de tandarts gaf ik aan niet tevreden te zijn. Zoals gewoonlijk luisterde hij niet en ging verder met de behandeling. Thuis gekomen zat het mij niet lekker en ik belde tandarts met mijn verhaal. Uitgelegd wat mij dwars zat en dat ik me niet gehoord voelde, hij zei het te begrijpen maar ervoor zou zorgen dat het werd opgelost en er alles aan zou doen zodat ik weer tevreden zou zijn. Hij had een paar opties en vroeg of ik wou langskomen, dan konden we samen kijken wat de beste oplossing was zodat het er weer mooi uit zou zien.
Toen ik langs kwam was er weer geen gesprek mogelijk, volgens hem was het cosmetisch en dat vond hij onzin anders kregen we allemaal van die Gerard Joling gebitjes 
Grappig dat iemand dat zegt met een gebit dat bijna blauw oplicht door het bleken.... Ik zei dat ik geen zin had in dit soort discussies maar dat ik hierover na moest denken. Ik besloot van tandarts te veranderen en heb dat door gegeven. Tot mijn verbazing krijg ik vandaag een rekening voor het gesprek   
Ik ben zo ontzettend teleurgesteld, mede omdat ik bijna 30 jaar patiënt bij hem ben geweest. Ik ben blij dat het weekend is, want mijn boosheid moet echt zakken en dan nog is het misschien beter om het maar te laten gaan. 

Haha Lientje, ik zal me heel ongemakkelijk voelen als ik altijd maar met U wordt aangesproken.. Ik vind je en jij echt veel fijner! 😊 
Oudere mensen spreek ik trouwens wel aan met U.. Maar een arts o.i.d. zeg ik ook gewoon je tegen.

(Waar ik trouwens niet mee wil zeggen dat jij je daar niet om mag/kan ergeren hoor). 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

18-03-2023 om 16:22

Krijg ik een melding van dhl dat het klaarligt bij het servicepunt, is het er nog niet🤨. Volgens mij wordt zo’n mail automatisch verzonden? Wel vreemd.

Caramelzeezoutchocola schreef op 18-03-2023 om 16:22:

Krijg ik een melding van dhl dat het klaarligt bij het servicepunt, is het er nog niet🤨. Volgens mij wordt zo’n mail automatisch verzonden? Wel vreemd.

Heb ik laatst ook gehad, maar achteraf bleek dat het servicepunt zich vergiste het lag er gewoon.

lientje69 schreef op 18-03-2023 om 14:49:

Ik ergerde me vanmorgen bij de jumbo. Bij de groente hing een sticker met: denk je eraan je afgewogen groente wel te scannen na het afwegen?

Waar heb ik toestemming gegeven mij te tutoyeren? Ik ben niet de buurvrouw, je nichtje of vriendin. Ik ben een klant. En wil graag netjes met u aangesproken worden. Zeker op zo'n sticker. Maar goed. Ik ben denk ik de enige die daar een probleem mee heeft. Ik zie en hoor het steeds vaker het je en jou.

Of je gewoon niet aangesproken voelen. Blijkbaar is er een hele jonge generatie die erop aangesproken moet worden. 

Overigens vind ik u niet per se een aanspreekvorm waar respect uit spreekt. Ik denk ook dat er over een x aantal jaar de standaard aanspreekvorm je en jij is. Heel veel talen hebben maar één aanspreekvorm. Ik gebruik het wel hoor en leer het de kinderen ook. 

Op school word ik wel netjes met u aangesproken maar ik vind dat niet altijd prettig aanvoelen. Alsof ik niet gelijkwaardig ben aan mijn leerlingen (of andersom). 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.