Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mijn vader is ook echt niet blij met deze stakingen, hij is afhankelijk van OV en moet komende tijd naar het ziekenhuis, evenals zijn vrouw. In het begin had hij er nog begrip voor maar dat is nu dus wel klaar.

Linkslopende joggers op het fietspad, waar ik als (electrische) fietser regelmatig bijna tegenaan knal

Punt 1;er is een wandelpad ernaast, en punt 2 ;ga dan in ieder geval RECHTS lopen op het fietspad en niet links!!!

Treurniet schreef op 08-03-2023 om 18:26:

Linkslopende joggers op het fietspad, waar ik als (electrische) fietser regelmatig bijna tegenaan knal

Punt 1;er is een wandelpad ernaast, en punt 2 ;ga dan in ieder geval RECHTS lopen op het fietspad en niet links!!!

Punt 1: eens, maar punt 2: ik heb altijd geleerd dat je als voetganger op een niet-voetgangerspad juist links moet lopen, omdat tegemoetkomend verkeer jou dan beter ziet en jij het tegemoetkomende verkeer ook. Is dat dan niet zo? Oprechte vraag trouwens. Haalt niet weg dat die joggers dus op het wandelpad zouden moeten joggen. 

afrodite05 schreef op 08-03-2023 om 18:54:

[..]

Punt 1: eens, maar punt 2: ik heb altijd geleerd dat je als voetganger op een niet-voetgangerspad juist links moet lopen, omdat tegemoetkomend verkeer jou dan beter ziet en jij het tegemoetkomende verkeer ook. Is dat dan niet zo? Oprechte vraag trouwens. Haalt niet weg dat die joggers dus op het wandelpad zouden moeten joggen.

Dat doe ik ook altijd als er geen wandelpad is. Zeker als het een smal fietspad is is dat fijn, want dan kan ik tijdig opzij gaan en even wachten tot ze langs zijn.

Lollypopje schreef op 08-03-2023 om 19:00:

[..]

Dat doe ik ook altijd als er geen wandelpad is. Zeker als het een smal fietspad is is dat fijn, want dan kan ik tijdig opzij gaan en even wachten tot ze langs zijn.

Het is echt beter om rechts te lopen/ joggen.

Het advies om links te lopen is achterhaald volgens mij.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

08-03-2023 om 19:15

ik heb ook altijd geleerd tegen het verkeer in te lopen. 

Treurniet schreef op 08-03-2023 om 19:07:

[..]

Nee hoor. Links lopen, daar waar geen wandelpad is. Je ziet het verkeer aankomen en kunt opzij gaan. Als je rechts loopt wordt je verrast door inhalend verkeer.

Treurniet schreef op 08-03-2023 om 19:07:

[..]

Maar waarom is dat dan beter? Want voor mij voelt het toch echt een stuk veiliger om het verkeer aan te zien komen, dan ze opeens achter mijn rug te hebben opduiken.

Als ik snap waarom het beter en vooral ook veiliger is, wil ik het met liefde anders doen. Maar anders kies ik toch liever voor de optie die het veiligst voelt.

SuzyQFive schreef op 08-03-2023 om 16:55:

Ik heb echt begrip voor stakingen, maar dit is echt overdreven. Ik heb leerlingen die dus maar elders logeren omdat ze andere niet op school kunnen komen. Of zoals gisteren dat er eerst wel een dienstregeling was en dat die last-minute eruit gegooid is…

Ik had ook echt begrip voor de stakingen maar inmiddels ben ik er helemaal klaar mee. De buslijn in ons dorp sluit normaal niet aan op de trein dus met een geblesseerd kind moest ik toch al brengen en halen dus ik had er geen extra laat van.  Nu strandde dochter op het verkeerde station, geen bus die rijdt. Kijken op de app heen en weer bellen wachten en toch nog een extra stuk rijden voor mij. 

In die weken dat er nu gestaakt wordt was/is er ook steeds wat met het spoor. Al een aantal keer flinke stukken moeten rijden om kind niet onder het viaduct te laten overnachten terwijl we hier op de hoek van de straat bushaltes hebben en dochter met de bus naar huis zou kunnen komen als de stoptrein niet rijdt. Dat kost dan 50 minuten extra maar het zou kunnen. 

Lollypopje schreef op 08-03-2023 om 19:23:

[..]

Maar waarom is dat dan beter? Want voor mij voelt het toch echt een stuk veiliger om het verkeer aan te zien komen, dan ze opeens achter mijn rug te hebben opduiken.

Tja, voor mij als fietser voelt het onveilig als er opeens een spookjogger komt, en ik onverwachts na een bochtje ineens naar links moet uitwijken op het toch als niet brede tweerichtingen fietspad.. dan moet ik eigenlijk achterom kijken of er geen fietser wil inhalen en dan naar links sturen. Komt er ook nog een fietser van de andere kant, dan word het krap...

Is tegen het verkeer in niet alleen in de bebouwde kom?

Herfstappeltaart schreef op 08-03-2023 om 19:18:

[..]

Nee hoor. Links lopen, daar waar geen wandelpad is. Je ziet het verkeer aankomen en kunt opzij gaan. Als je rechts loopt wordt je verrast door inhalend verkeer.

Maar dat is toch dan spooklopen voor mij als fietser? Het fietspad is niet zo breed, en ik kan niet zomaar naar links gaan?

Treurniet schreef op 08-03-2023 om 19:28:

[..]

Maar dat is toch dan spooklopen voor mij als fietser? Het fietspad is niet zo breed, en ik kan niet zomaar naar links gaan?

Maar mede daarom loop ik dus links, zodat ik aan de kant kan gaan en ruimte kan maken voor de fietsers. Zeker als ze van twee kanten komen is dat erg fijn.
Ik snap nu echter dat als de voetganger dat niet doet dat dat voor fietsers weer onveiliger kan voelen in bepaalde situaties.

Broodjebrie schreef op 08-03-2023 om 16:58:

Mijn vader is ook echt niet blij met deze stakingen, hij is afhankelijk van OV en moet komende tijd naar het ziekenhuis, evenals zijn vrouw. In het begin had hij er nog begrip voor maar dat is nu dus wel klaar.

Wat een gedoe!

Ik ben blij dat ik niet afhankelijk ben van openbaar vervoer. Meeste doe ik op electrische fiets.

Lollypopje schreef op 08-03-2023 om 19:31:

[..]

Maar mede daarom loop ik dus links, zodat ik aan de kant kan gaan en ruimte kan maken voor de fietsers. Zeker als ze van twee kanten komen is dat erg fijn.
Ik snap nu echter dat als de voetganger dat niet doet dat dat voor fietsers weer onveiliger kan voelen in bepaalde situaties.

Voor mij als fietser voelt het veel veiliger als een voetganger/ jogger rechts loopt op het fietspad..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.