Huiskamer
LostJellyfish83
07-03-2023 om 13:29
Ik ben boos op PostNL: ik mis inmiddels brieven van de bank, de belastingdienst en een jaaropgave. Volgens de app hadden die allang bezorgd moeten zijn. Nou mooi niet! En dat is toch wel belangrijke post 
Schemerlampje
07-03-2023 om 13:40
Mug schreef op 07-03-2023 om 13:29:
Ik ben boos op PostNL: ik mis inmiddels brieven van de bank, de belastingdienst en een jaaropgave. Volgens de app hadden die allang bezorgd moeten zijn. Nou mooi niet! En dat is toch wel belangrijke post
Heb je al contact gehad met PostNL? Voor hetzelfde geld heb je zo’n postbode die alle post in zijn schuur neerlegt… Of krijg je nog wel andere post?
https://nos.nl/artikel/2306383-postbode-breda-verbergt-12-000-brieven-en-pakjes-in-zijn-schuur
LostJellyfish83
07-03-2023 om 13:57
Schemerlampje schreef op 07-03-2023 om 13:40:
[..]
Heb je al contact gehad met PostNL? Voor hetzelfde geld heb je zo’n postbode die alle post in zijn schuur neerlegt… Of krijg je nog wel andere post?
https://nos.nl/artikel/2306383-postbode-breda-verbergt-12-000-brieven-en-pakjes-in-zijn-schuur
Oei, daar ben je mooi klaar mee dan!
Ja, ik had contact, maar omdat het post is zonder track&trace weten zij ook niet waar het is. En het kan druk zijn dus later bezorgd worden en je moet maar geduld hebben is het antwoord 🙄
Ik zal eens aan wat buren vragen of zij ook post missen.
SombraOnline
07-03-2023 om 16:00
Mug schreef op 07-03-2023 om 13:57:
[..]
Oei, daar ben je mooi klaar mee dan!
Ja, ik had contact, maar omdat het post is zonder track&trace weten zij ook niet waar het is. En het kan druk zijn dus later bezorgd worden en je moet maar geduld hebben is het antwoord 🙄
Ik zal eens aan wat buren vragen of zij ook post missen.
Geen idee in welke regio je woont, maar ik weet dat het in regio Noord-Holland Noord op het moment echt een drama is. Het sorteercentrum is verhuisd, en sindsdien is het hommeles.
Regendrup.
07-03-2023 om 16:03
Aan het liedje "I can buy myself floooweeerrrrssssss", echt een ontiegelijk gruwelijk irritant liedje vind ik dat.
Dolfje
07-03-2023 om 16:38
Regendrup. schreef op 07-03-2023 om 16:03:
Aan het liedje "I can buy myself floooweeerrrrssssss", echt een ontiegelijk gruwelijk irritant liedje vind ik dat.
Ja en bedankt nu heb ik het ook weer in mijn kop
Treurniet
07-03-2023 om 18:48
Aan dat ik menstruatie buikpijn heb, maar niet ongesteld. Wel een vleesboom.
Dolfje
08-03-2023 om 06:56
Weer eens aan DHL. Ik heb nespresso besteld met bezorging vanavond tussen 17:00 en 22:00 uur. Krijg ik net mail dat de bezorger vandaag tussen 10 en 15:00 uur komt. Moet ik zelf weer een andere tijd gaan kiezen en dan kan het pas vanaf morgen bezorgd worden. Ik geef toch niet voor niks meteen bij de bestelling aan wanneer??
Regendrup.
08-03-2023 om 07:06
Dolfje schreef op 07-03-2023 om 16:38:
[..]
Ja en bedankt nu heb ik het ook weer in mijn kop
![]()
Sorry! Gedeeld leed?
Chiquita
08-03-2023 om 12:51
Aan berichten zoals deze:
Geen zware straf voor man die vrouwen en kinderen doodreed, denkt advocaat - Omroep Brabant
Kan zo'n advocaat zichzelf nog recht in de ogen kijken? Iemand rijdt 3 (drie!!) mensen dood
HAHA!wait..what
08-03-2023 om 13:24
Chiquita schreef op 08-03-2023 om 12:51:
Geen zware straf voor man die vrouwen en kinderen doodreed, denkt advocaat - Omroep Brabant
Kan zo'n advocaat zichzelf nog recht in de ogen kijken? Iemand rijdt 3 (drie!!) mensen dood
4 zelfs. 2 vrouwen en 2 kinderen..Vreselijk idd! Hij reed veel te hard (155 waar je 50 mag?! En op het moment van aanrijden 95 km/u..) Ik vind dit ook niet iets te hard. Als hij nou gedronken had, dan was de straf wel hoger geweest. Nu 'alleen maar' te hard gereden
Ik erger me niet zozeer aan die advocaat, die doen hun werk en staan iemand bij die daar recht op hebben. Wel aan de lage straf als je bedenkt wat hij op z'n geweten heeft..
Cookielover
08-03-2023 om 13:25
Chiquita schreef op 08-03-2023 om 12:51:
Iedereen heeft recht op een verdediging, dat is grondwettelijk bepaald. Ongeacht de aard van de daad en ongeacht het feit of iemand schuldig is of niet. Deze strafrechtadvocaat zorgt door het bijstaan van de verdachte voor het in stand houden van de rechtsstaat; het zegt verder niks over zijn geweten. Ik vind dit soort 'vragen' echt vervelend en potentieel gevaarlijk.
Lees dit interview met Sabine ten Doesschate, advocaat van een van de verdachten in het MH17-proces maar eens: https://www.parool.nl/ps/mh17-advocaat-sabine-ten-doesschate-mijn-eerste-impuls-is-nog-steeds-weleens-gadverdamme-sluit-hem-op~b165198b/
“Nee. Wel vervelende berichten, op Linkedin, in de mail. Vaak anoniem. Het was ook niet zozeer dreiging waar ik mee te maken kreeg, maar boosheid: ik hoop dat je in de spiegel kijkt en dode kinderen ziet. Een briefje dat we NSB’ers waren. Ik vond het afschuwelijk, maar ik werd er niet bang van, behalve dan in die ene week.”
Yumi
08-03-2023 om 14:43
Cookielover schreef op 08-03-2023 om 13:25:
[..]
Iedereen heeft recht op een verdediging, dat is grondwettelijk bepaald. Ongeacht de aard van de daad en ongeacht het feit of iemand schuldig is of niet. Deze strafrechtadvocaat zorgt door het bijstaan van de verdachte voor het in stand houden van de rechtsstaat; het zegt verder niks over zijn geweten. Ik vind dit soort 'vragen' echt vervelend en potentieel gevaarlijk.
Lees dit interview met Sabine ten Doesschate, advocaat van een van de verdachten in het MH17-proces maar eens: https://www.parool.nl/ps/mh17-advocaat-sabine-ten-doesschate-mijn-eerste-impuls-is-nog-steeds-weleens-gadverdamme-sluit-hem-op~b165198b/
“Nee. Wel vervelende berichten, op Linkedin, in de mail. Vaak anoniem. Het was ook niet zozeer dreiging waar ik mee te maken kreeg, maar boosheid: ik hoop dat je in de spiegel kijkt en dode kinderen ziet. Een briefje dat we NSB’ers waren. Ik vond het afschuwelijk, maar ik werd er niet bang van, behalve dan in die ene week.”
Ik begrijp dat iedereen recht heeft op verdediging, dat neemt niet weg dat niet iedere advocaat dit soort zaken op zich kan/wil nemen omdat het wat met je geweten doet.
Kijken in de ziel, Weten en geweten Strafpleiters past hier mooi bij....
Kijken in de ziel - Strafpleiters, weten en geweten (1-12-2010) - Bing video
Bakblik
08-03-2023 om 15:55
Stakingen bij het streekvervoer en dan treinen die hun station voorbij rijden. Staat het kind dat ik van het station ga halen niet op station B maar op A, eerstvolgende is een intercity die niet in B stopt. Dus zowel kind als ik een royaal half uur staan wachten op de trein. Naar huis rijden was voor mij niet echt de moeite, 11 minuten heen en 11 weer terug.
SuzyQFive
08-03-2023 om 16:55
Ik heb echt begrip voor stakingen, maar dit is echt overdreven. Ik heb leerlingen die dus maar elders logeren omdat ze andere niet op school kunnen komen. Of zoals gisteren dat er eerst wel een dienstregeling was en dat die last-minute eruit gegooid is…