Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

aan de loonbetaling 
Zag gister ochtend dat er uitbetaald was
Maar staat nog steeds niet op mijn rekening 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-03-2023 om 12:23

Ik zag dat dat vreselijke Formule1 ALWEER begint. Voor mijn gevoel was het net eindelijk afgelopen. Waarom zien ze niet in dat ze moeten stoppen met dat vervuilende circus dat alleen maar om arrogante miljonairs draait? Acht maanden lang wordt dat hele zootje de wereld overgevlogen. Hou nu eindelijk eens op daarmee!

Nera schreef op 03-03-2023 om 12:23:

Ik zag dat dat vreselijke Formule1 ALWEER begint. Voor mijn gevoel was het net eindelijk afgelopen. Waarom zien ze niet in dat ze moeten stoppen met dat vervuilende circus dat alleen maar om arrogante miljonairs draait? Acht maanden lang wordt dat hele zootje de wereld overgevlogen. Hou nu eindelijk eens op daarmee!

Hear hear!

plus 1. En neem dat MotoGP ook daarin mee

Nera schreef op 03-03-2023 om 12:23:

Weg ermee! 

Mijn man zal het niet in dank afnemen maar van mij mag dat hele F1 circus ook weg.
Over 2 weken zijn we een weekendje weg en dan is het ook. Op zondag voor de wedstrijd zijn we wel thuis  en ga ik wel iets anders doen maar de zaterdag dus niet. Zit ik daar met iemand die dat perse moet zien 

Dat er in mijn gezondheidsverklaring voor m'n rijbewijs niet staat hoe lang deze geldig is. En op de website van het CBR is het ook niet te vinden, alleen dat er een positief besluit genomen is.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-03-2023 om 17:15

Dolfje schreef op 03-03-2023 om 16:09:

Mijn man zal het niet in dank afnemen maar van mij mag dat hele F1 circus ook weg.
Over 2 weken zijn we een weekendje weg en dan is het ook. Op zondag voor de wedstrijd zijn we wel thuis en ga ik wel iets anders doen maar de zaterdag dus niet. Zit ik daar met iemand die dat perse moet zien

Het komt hier niet aan, dat is echt het enige wat ik gewoon niet wil in mijn eigen huis. Hij kijkt ook al heel veel wielrennen e.d. en dat is al irritant genoeg. Maar soit, dan ga ik wel iets anders doen. Maar als hij F1 wil kijken mag hij dat echt buitenshuis doen, zonder mij. Gelukkig is hij geen mega fan. 

Ik duik meestal wel even met mijn handen in de zakken van broeken die ik in de wasmachine doe om te checken of er geen papieren zakdoekjes in zitten.
Vandaag heb ik een nieuwe trui met zakken gewassen en raar ben ik het dus bij vergeten... Tjonge, was zat die trui onder de pluis! Gelukkig ging het met schuieren het er weer vanaf, maar dat was werk waar ik niet op zat te wachten!

Nera schreef op 03-03-2023 om 17:15:

[..]

Het komt hier niet aan, dat is echt het enige wat ik gewoon niet wil in mijn eigen huis. Hij kijkt ook al heel veel wielrennen e.d. en dat is al irritant genoeg. Maar soit, dan ga ik wel iets anders doen. Maar als hij F1 wil kijken mag hij dat echt buitenshuis doen, zonder mij. Gelukkig is hij geen mega fan.

Meen je dat serieus? Zonder jou kijken oké..  maar verbieden om het thuis te kijken

Sorry. Het is niet de bedoeling inhoudelijk te reageren. Maar ik was te verbaasd.

Auwereel schreef op 03-03-2023 om 19:31:

Ik duik meestal wel even met mijn handen in de zakken van broeken die ik in de wasmachine doe om te checken of er geen papieren zakdoekjes in zitten.
Vandaag heb ik een nieuwe trui met zakken gewassen en raar ben ik het dus bij vergeten... Tjonge, was zat die trui onder de pluis! Gelukkig ging het met schuieren het er weer vanaf, maar dat was werk waar ik niet op zat te wachten!

Is dit een dialect? Want ik heb werkelijk geen idee wat het betekent

Nera schreef op 03-03-2023 om 17:15:

[..]

Wij hebben ook een t.v. boven. Probleem opgelost 

Schuieren

https://www.encyclo.nl/begrip/schuieren

https://www.woorden.org/woord/schuieren

"met een enigszins ruw voorwerp een stoffen of leren voorwerp bewerken ter reiniging"
Misschien dat het op de ene plaats in Nederland meer gebruikt wordt dan de andere, maar dialect? Ik denk het niet.
Misschien een "vergeetwoord"?
Staat er nog niet tussen!

https://tijdschriftraster.nl/vergeetwoordenboek/woordenlijst-van-vergeetwoorden/

Lollypopje schreef op 03-03-2023 om 19:40:

[..]

Is dit een dialect? Want ik heb werkelijk geen idee wat het betekent

Nee hoor. Schuieren is een normaal (wel wat ouderwets) Nederlands woord.

Dank voor de uitleg. Ik heb het echt nog nooit gehoord in mijn omgeving, ook niet van mijn 65+ ouders of mensen die ouder zijn. Daarom dacht ik dus dialect
Maar een nieuw woord geleerd nu.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.