Huiskamer
Amazooi
23-02-2023 om 11:05
Wat een aanstellerij toch die supermarkten die geen zakjes meer gaan leveren om je groenten in te verpakken. Dat domme zakje maakt een minuscuul deel uit van alle andere rotzooi waar alles in verpakt wordt.
Laatst wilde ik een zak koffiefilters openmaken en toen bleken er spierwitte filters in te zitten. Het is toch wel meerdere decennia geleden dat ik dat voor het laatst heb mogen aanschouwen. Ik wist niet anders dan dat de filters van gebleekt papier uitgestorven waren.
LostJellyfish83
23-02-2023 om 11:16
Yumi
23-02-2023 om 11:18
Amazooi schreef op 23-02-2023 om 11:05:
Wat een aanstellerij toch die supermarkten die geen zakjes meer gaan leveren om je groenten in te verpakken. Dat domme zakje maakt een minuscuul deel uit van alle andere rotzooi waar alles in verpakt wordt.
Laatst wilde ik een zak koffiefilters openmaken en toen bleken er spierwitte filters in te zitten. Het is toch wel meerdere decennia geleden dat ik dat voor het laatst heb mogen aanschouwen. Ik wist niet anders dan dat de filters van gebleekt papier uitgestorven waren.
Aanstellerij en een minuscuul deel is zeker niet....
Doordat alleen AH stopte met plastic zakjes bij de aardappelen fruit en groente, besparen we 240.00 kg plastic en 130 miljoen zakjes.
Beter verpakken | Albert Heijn (ah.nl)
Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is, in het begin vergat je misschien ook een tasje mee te nemen als je ging winkelen toen de plastic draagtas werd afgeschaft.
lientje69
23-02-2023 om 11:48
Mug schreef op 23-02-2023 om 11:16:
[..]
Een looneis van 16.9 %
Zijn ze gek geworden.....
Nou dat dus. Ik snap de lagere werkdruk en iets erbij willen echt wel hoor. Maar dat om de klapscheet staken van alles en iedereen erger ik me groen en geel aan. Ik werk in de zorg voor 14,11 BRUTO per uur, aan het bed dus letterlijk. Ik wil er ook graag wat bij ja, voor mij is ook alles duurder geworden. Maar staken en andere mensen die afhankelijk van mij zijn de dupe laten worden?? No way!
Netherfield
23-02-2023 om 11:49
Yumi schreef op 23-02-2023 om 09:48:
[..]
Zal mijn werkgever leuk vinden, voor ov hebben we een afspraak met de vervoerders, als ik met de auto moet want geen bus dan moeten ze me de kilometers vergoeden. Waar ik nog wel bij inschiet trouwens.
Dorestad
23-02-2023 om 12:02
lientje69 schreef op 23-02-2023 om 11:48:
[..]
Nou dat dus. Ik snap de lagere werkdruk en iets erbij willen echt wel hoor. Maar dat om de klapscheet staken van alles en iedereen erger ik me groen en geel aan. Ik werk in de zorg voor 14,11 BRUTO per uur, aan het bed dus letterlijk. Ik wil er ook graag wat bij ja, voor mij is ook alles duurder geworden. Maar staken en andere mensen die afhankelijk van mij zijn de dupe laten worden?? No way!
En daarom Lientje gaat het in de zorg, tenminste de zorg die onder Cao VVT valt nooit grootscheeps veranderen. Ook al zouden de mensen willen staken, het mag niet eens. Jehebt zorgplicht. CAO ziekenhuis wel,want bij planbare zorg bijvoorbeeld dan gestaakt.
Treurniet
23-02-2023 om 14:02
[..]
Een looneis van 16.9 %
Ja, daar lijkt het wel op..
Ik erger me aan de was. Ik moest vanmorgen van mezelf zwemmen. Kon net alles in de wasmachine proppen, maar nu schiet me te binnen dat het ook nog witte dekbedovertrek maar op 40 graden mag
Dus moet ik weer speciaal een witte was op 40 graden draaien. Totaal geen zin in die extra was, ik ben moe nog van de griep..
Treurniet
23-02-2023 om 14:05
Amazooi schreef op 23-02-2023 om 11:05:
Dat ben ik helemaal met je eens! De Plus en de Aldi hebben het mooi opgelost met afbreekbare zakjes. Maar bij de Albert Heijn hier moet je dan speciaal die witte herbruikbare zakjes meenemen. Klantonvriendelijk vind ik het.
Herfstappeltaart
23-02-2023 om 14:15
Yumi schreef op 23-02-2023 om 11:18:
[..]
Aanstellerij en een minuscuul deel is zeker niet....
Doordat alleen AH stopte met plastic zakjes bij de aardappelen fruit en groente, besparen we 240.00 kg plastic en 130 miljoen zakjes.
Beter verpakken | Albert Heijn (ah.nl)
Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is, in het begin vergat je misschien ook een tasje mee te nemen als je ging winkelen toen de plastic draagtas werd afgeschaft.
Dit dus. Ik vind het een hele goede zaak. De witte filterzakjes begrijp ik ook niet overigens.
LostJellyfish83
23-02-2023 om 14:33
Treurniet schreef op 23-02-2023 om 14:05:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens! De Plus en de Aldi hebben het mooi opgelost met afbreekbare zakjes. Maar bij de Albert Heijn hier moet je dan speciaal die witte herbruikbare zakjes meenemen. Klantonvriendelijk vind ik het.
Nou, Plus en Aldi gaan er ook mee stoppen las ik 😬
Dat wordt wennen om een tasje mee te nemen, dat ga ik geheid vaak vergeten.
Regendrup.
23-02-2023 om 14:36
Mug schreef op 23-02-2023 om 14:33:
[..]
Nou, Plus en Aldi gaan er ook mee stoppen las ik 😬
Dat wordt wennen om een tasje mee te nemen, dat ga ik geheid vaak vergeten.
Na een paar keer vergeten ga je er vast wel een gewoonte van maken. 😊
Yumi
23-02-2023 om 14:38
[..]
Een looneis van 16.9 %
Als je kijkt naar het voorstel vd werkgevers, dan denk ik ook dat ze gek zijn geworden. Bovendien moet het geld er ook zijn na 2 corona jaren, waardoor minder mensen met het ov reizen. Men verwacht bij de NS dat het aantal reizigers pas in 2026 weer op het niveau is van voor corona.
in januari hebben ze een voorstel gehad van 8 % loonsverhoging een verbetering van de arbeidsvoorwaarden van 11 procent.
Onderdeel van het voorstel van de werkgevers is een regeling die zij betalen en waarbij een medewerker 60 procent werkt, 80 procent betaald krijgt en 100 procent pensioen opbouwt.
Werkgevers in het ov dreigen loonsverhoging van tafel te halen - Dagblad van het Noorden (dvhn.nl)
Schemerlampje
23-02-2023 om 14:39
Regendrup. schreef op 23-02-2023 om 14:36:
[..]
Gewoon zorgen dat je die standaard in je boodschappentas/ fietstas hebt zitten.
LostJellyfish83
23-02-2023 om 19:35
Regendrup. schreef op 23-02-2023 om 14:36:
[..]
Dat hoop ik idd! Ik moet gewoon een voorraadje zakjes in mijn boodschappentas stoppen.