Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Aan de apotheek en dan niet eens dat de medicijnen die ik slik niet op voorraad waren. De ergernis is de grote hoeveelheid afval die ze zijn gaan meegeven met één bestelling.

De pillen zitten per 10 in een doordrukstrip en dan 6 strips in een doosje. Dat snap ik nog, niet alle pillen kunnen in een potje dat steeds open gaat waardoor er lucht en vocht bij komt en de werkzaamheid achteruit gaat.

Nu worden herhalingen decentraal ingepakt of zoiets. De pillen TypeA van 250 mg (3 doosjes) in een plastic zakje met naamsticker. De pillen TypeA van 500 mg (6 doosjes) in een ander plastic zakje met naamsticker. Die dan samen in een papieren zak met sticker streepjescode die dan via de automaat meegegeven kan worden.

Op hetzelfde recept stonden ook nog pillen TypeB. Dus ook 3 doosjes in een plastic zakje met naamsticker, in een papieren zak.

Dan zit 1 enkele pil dus in:

• een doordrukstrip
  • een doosje
  • een plastic zakje
  • een papieren zak.

Toen moest ik ook nog binnen een zakje ophalen, een bepaald deel van mijn dagelijkse medicatie mag niet in de automaat, omdat dat onder de opiumwet valt.

Toen ik die 2 zakken uit de automaat had getoverd en binnen een zakje had opgehaald deed ik ze gezamenlijk in een herbruikbare boodschappentas. Die ik bij de andere winkels uit de fietstas kon halen. Je weet nooit of er nieuwsgierige kinderen in je tas kijken en de pakken open maken en dat kan met deze "snoepjes" heel nadelig uitpakken.

Andere ergernis: Mijn eigen risico voor dit jaar is weer helemaal op! De rest van het jaar is alles gratis! Dat is dan wel weer leuk.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

20-02-2023 om 16:00

Mug schreef op 20-02-2023 om 10:29:

[..]

Nou dat! Dan test je negatief (wat vaak al niet eens klopt als je de verhalen moet geloven) en ga je met griep wel gewoon werken, naar de winkel etc etc. Want het is "gelukkig maar griep".

Dus nee, ik zie geen nut meer van testen, als ik ziek ben blijf ik sowieso wel thuis, corona of niet.

Ja, ziek ben ik toch, ook als ik niet had getest. En ik ga niet ziek werken, al helemaal niet omdat ik in de thuiszorg werk. Maar ik was een maand geleden ook al zwaar verkouden dus ik was verbaasd omdat ik dat normaal niet zo kort op elkaar heb. Maar dit voelt ook wel wat anders moet ik zeggen.

In ieder geval, ik weet gewoon graag wat ik heb,gewoon voor mezelf. Ik had ook nog geen corona gehad en begon toch echt te denken dat het niet meer ging gebeuren. 

Aan mijn moeder. “Ik heb niet aan 555 gegeven hoor, want toen wij aardbevingen hadden in Groningen gaven hun ook niks!”
Ik ben maar niet eens begonnen aan dat dat een andere orde van grootte is. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

20-02-2023 om 17:06

Netherfield schreef op 20-02-2023 om 16:58:

Aan mijn moeder. “Ik heb niet aan 555 gegeven hoor, want toen wij aardbevingen hadden in Groningen gaven hun ook niks!”

Wow. Wie is `hun` dan? Het rode kruis of de Turken/Syriers?

Hoe oud is je moeder?

Nu mijn ouders ouder worden, wordt hun wereld kleiner en zien ze sommige dingen ook niet meer helemaal in het juiste perspectief. Maken zich onnodig enorm druk over kleine dingen en dingen waar ze zich intensief mee bezig zouden moeten houden of druk over moeten maken lijken ze onbelangrijk te vinden. 

Hier wat anders maar ook, vergelijkbaar 

Vriend 1 belde vorige week vanaf zijn vakantielocatie tijdens rondreis in Amerika (reizen ongeveer het halve jaar,  hebben splinternieuwe camper, woning in Spanje  en Frankrijk en Italië en Maastricht). Wij geven niet omdat alles aan de strijkstok blijft hangen 

Mijn zwager heeft een florerend bedrijf. Zijn drie mede directeuren/eigenaars zijn , net als hij, veelvoudig miljonair.  Iedereen gaf aan 555 vanuit eigen rekening. De ene directeur niet, net als vorig jaar voor Oekraïne niet. Het argument: we betalen als bedrijf al genoeg belasting waarvan deels ook naar de aardbevingsslachtoffers gaan dus we doen privé niets. 

dat vind ik een laffe reactie.  Zeg gewoon eerlijk dat je geen cent over hebt voor mensen in nood in plaats van je hier achter te verschuilen.

en dan lees ik dat in datzelfde gebied net weer een aardbeving is geweest

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-02-2023 om 18:45

Lollypopje schreef op 20-02-2023 om 18:40:

ja lees het net ook. Zware beving, 6,4 . Vreselijk

NippyDunlin42

NippyDunlin42

20-02-2023 om 18:47

Pffffffffffffff wat vreselijk

Haha, ik kon er wel om lachen

Mijn moeder is 83, ik merk wel dat dit soort uitspraken erger worden nu ze ouder wordt. Ze bedoelde de Turken en de Syriërs met ze idd. Ik vind mijn moeder een enorme schat hoor, maar soms…

Oh nee toch! Wat afschuwelijk.. Die arme mensen..

Netherfield schreef op 20-02-2023 om 19:09:

Mijn moeder is 83, ik merk wel dat dit soort uitspraken erger worden nu ze ouder wordt. Ze bedoelde de Turken en de Syriërs met ze idd. Ik vind mijn moeder een enorme schat hoor, maar soms…

Ik werk in de ouderenzorg en ik sta er soms ook echt van te kijken wat voor uitspraken ze hebben.

Ik erger mij aan een vriendin die het blijkbaar kinderachtig vind dat er volwassen zijn die met een knuffel slapen.
Laat die mensen inclusief mijzelf toch. 

Vertel haar maar dat ze wel gegeven hebben tijdens de watersnoodramp in '53!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.