Huiskamer
Amazooi
16-02-2023 om 11:13
Waar ik me ook lichtelijk over erger dat is dat een pak diepvriesboontjes als een grote steen samengevroren is en dat er bijna altijd steeltjes tussen zitten!
Ik vind zakken beter op te bergen in de vriezer dan pakken dus ik gooide een paar pakken over in zakken.
afrodite05
16-02-2023 om 11:16
Amazooi schreef op 16-02-2023 om 11:13:
Waar ik me ook lichtelijk over erger dat is dat een pak diepvriesboontjes als een grote steen samengevroren is en dat er bijna altijd steeltjes tussen zitten!
Ik vind zakken beter op te bergen in de vriezer dan pakken dus ik gooide een paar pakken over in zakken.
Ik doe dat soort diepvriesgroente inderdaad ook altijd in ziplockzakken, om dezelfde reden. Ik sla dan nog wel eens met de zak tegen het aanrecht om de ijsklomp wat te breken, misschien helpt dat jou ook? Oh en die steeltjes vind ik ook vaak nog bij de voorgesneden (verse) sperzieboontjes, irritant inderdaad...
Amazooi
16-02-2023 om 11:19
afrodite05 schreef op 16-02-2023 om 11:16:
[..]
Ik doe dat soort diepvriesgroente inderdaad ook altijd in ziplockzakken, om dezelfde reden. Ik sla dan nog wel eens met de zak tegen het aanrecht om de ijsklomp wat te breken, misschien helpt dat jou ook? Oh en die steeltjes vind ik ook vaak nog bij de voorgesneden (verse) sperzieboontjes, irritant inderdaad...
Ik knijp als dat nog mogelijk is en soms laat ik hem op de grond stuiteren als hij nog dicht zit.
Ik probeer ze in de supermarkt al een beetje te selecteren op hardheid.
afrodite05
16-02-2023 om 11:21
Ik erger me aan het ziekenhuis. Ik belde voor een herhaalrecept, ik slik die medicatie al 20 weken. Stond niet in mijn systeem volgens de assistente, dus ging ze overleggen met een arts. Die zei dat ik het maximaal 5 dagen achter elkaar mag hebben, dus ik krijg maar voor maximaal 5 dagen. Aangegeven dat mijn eigen arts het al die tijd heeft voorgeschreven (dat is ook gewoon veilig in mijn situatie, maar dat zijn nieuwe bevindingen uit recent onderzoek) en dat ik dat nu dus ook gewoon wil, ik ga niet elke 5 dagen bellen voor een nieuw recept. Nu krijg ik het voor 10 dagen "dat is echt het maximale, mevrouw, hier staan we eigenlijk niet achter". Gelukkig heb ik dan weer een afspraak bij mijn eigen arts, kan zij het weer voor een maand voorschrijven. Pfff.
stokstaart
16-02-2023 om 11:43
Ooh wat vreselijk Afrodite!! Fijn dat je dan weer een afspraak hebt, misschien kun je dan ook direct een herhaal erbij krijgen en een aantekening in je dossier.
Het is misschien niet helemaal ergerlijk maar ik zit er wel wat doorheen met mijn oor. Met waterstofperoxide druppelen zei de KNO. Dat was gisteravond heel grappig, dat bruiste. Vanochtend voordat ik naar mijn werk moest deed het dat weer, tot de opgedroogde prop zichzelf oploste en de peroxide door het buisje mijn middenoor in liep en ik het bijna uitgilde van de pijn en duizeligheid. Direct de boel eruit laten lopen maar het mocht niet helemaal baten. Mijn hele linkerkant van het hoofd doet pijn, mijn oor is doof en vol, gelukkig is de ergste draaierigheid wel weg. Mijn werk maar afgebeld en heb tot nu in bed gelegen. Nu hang ik op de bank.
Ik heb van kinds af aan al oorklachten en tezamen met de long covid vliegt het me op moment even vreselijk aan. Ik ben het zo verschrikkelijk zat.
Lollypopje
16-02-2023 om 13:01
Netherfield schreef op 16-02-2023 om 10:33:
Vergreld.
De officiële vertaling is zeer boos. Maar eigenlijk betekent het een soort sluimerende boosheid die je niet echt laat zien, maar wel lang duurt.
SuzyQ5 en Dorestad, heb ik hem een beetje goed zo?
Dankjewel. Nu kan ik vanavond rustig slapen 
Hemke
16-02-2023 om 13:02
Lollypopje schreef op 16-02-2023 om 09:32:
dat ik geen idee heb wat vergreld betekent
Ik was geïrriteerd , chagrijnig ,vind ik het woord, Vergreld , perfect voor.
Grammietig valt er ook onder, maar het is maar net hoe ik mij voel.
PerfumedAlpaca84
16-02-2023 om 16:25
stokstaart schreef op 16-02-2023 om 11:43:
Ooh wat vreselijk Afrodite!! Fijn dat je dan weer een afspraak hebt, misschien kun je dan ook direct een herhaal erbij krijgen en een aantekening in je dossier.
Het is misschien niet helemaal ergerlijk maar ik zit er wel wat doorheen met mijn oor. Met waterstofperoxide druppelen zei de KNO. Dat was gisteravond heel grappig, dat bruiste. Vanochtend voordat ik naar mijn werk moest deed het dat weer, tot de opgedroogde prop zichzelf oploste en de peroxide door het buisje mijn middenoor in liep en ik het bijna uitgilde van de pijn en duizeligheid. Direct de boel eruit laten lopen maar het mocht niet helemaal baten. Mijn hele linkerkant van het hoofd doet pijn, mijn oor is doof en vol, gelukkig is de ergste draaierigheid wel weg. Mijn werk maar afgebeld en heb tot nu in bed gelegen. Nu hang ik op de bank.
Ik heb van kinds af aan al oorklachten en tezamen met de long covid vliegt het me op moment even vreselijk aan. Ik ben het zo verschrikkelijk zat.
SuzyQFive
16-02-2023 om 16:44
Dorestad schreef op 16-02-2023 om 11:03:
[..]
Ik denk dat wel. Gramnietig, ook zo'n mooi woord. Overigens heb ik als kind nooit dialect leren praten, dit heb ik later halfbakken bijgeleerd. Ik merkte dat dat in mijn werk vaak handig was
Mijn opa en oma spraken vaak Gronings maar ik wilde het zelf als kind niet. Vond ik te boers 😅. Mijn oma was schipperskind (thuishaven Delfzijl) en ze voeren over de Oostzee totdat haar vader verdronk, Mijn opa was een echte stadjer.
Treurniet
16-02-2023 om 17:53
Netherfield schreef op 16-02-2023 om 16:08:
Als je kind vraagt of gebeurt met dt is
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tja....
Treurniet
16-02-2023 om 17:54
SuzyQFive schreef op 16-02-2023 om 16:44:
[..]
Mijn opa en oma spraken vaak Gronings maar ik wilde het zelf als kind niet. Vond ik te boers 😅. Mijn oma was schipperskind (thuishaven Delfzijl) en ze voeren over de Oostzee totdat haar vader verdronk, Mijn opa was een echte stadjer.
Dus je kan geen Gronings?
stokstaart
16-02-2023 om 17:58
Wandelvrouwtje schreef op 16-02-2023 om 16:25:
[..]
![]()
Thnx. Ik zat (zit) er echt ff door. 
FaithfulDuck87
16-02-2023 om 18:07
stokstaart schreef op 16-02-2023 om 17:58:
[..]
Thnx. Ik zat (zit) er echt ff door.