Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

SuzyQFive schreef op 12-02-2023 om 09:23:

[..]

Volgens mij gebruikt mijn vader die van de Lidl. Maar denk dat elke plantaardige boter hetzelfde effect heeft.

Edit: Lees net dat de plantensterolen helemaal niet goed zijn voor mensen met hartziekten. Zou mijn vader dat weten? Die heeft drie jaar terug een bypass gehad (hoog cholesterol zit in de familie).

https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/twijfels-over-becel-pro.activ

Dit artikel is van 2006.....

Netherfield schreef op 11-02-2023 om 22:16:

[..]

Mijn man loopt bij de praktijkondersteuner van de huisarts voor zijn cholestorol. Zij zegt dat die boter onzin is.

Ik had het niet echt bestudeerd voordat ik naar de winkel ging dus ik zag toen een groot verwarrend schap met niet 1, 2 of 3 soorten margarine zoals bij Lidl, maar met twintig of meer. Elk merk had ook weer van alles wat.

Hoe het met mijn cholesterol is weet ik niet maar ik dacht dat dat gezonder was en dat blijkt niet zo te zijn; je moet echt te hoog cholesterol hebben. Anders kan het kwaad.

Dus vergooid geld.

Ik zal voortaan maar eerst thuis gaan beslissen wat ik moet kopen.

Treurniet schreef op 12-02-2023 om 10:41:

[..]

Kan je niet beter krill olie capsules nemen tegen te hoog cholesterol?

Vetzuren bedoel je. Dat is toch weer wat anders dan de statines. Maar het smaakt allemaal goor.

Als het geen dierlijk vet is (bijvoorbeeld boter) dan gooien ze er weer stiekem palmolie in en dan hopen ze dat je het niet leest.

Amazooi schreef op 12-02-2023 om 13:12:

[..]

Ik had het niet echt bestudeerd voordat ik naar de winkel ging dus ik zag toen een groot verwarrend schap met niet 1, 2 of 3 soorten margarine zoals bij Lidl, maar met twintig of meer. Elk merk had ook weer van alles wat.

Hoe het met mijn cholesterol is weet ik niet maar ik dacht dat dat gezonder was en dat blijkt niet zo te zijn; je moet echt te hoog cholesterol hebben. Anders kan het kwaad.

Dus vergooid geld.

Ik zal voortaan maar eerst thuis gaan beslissen wat ik moet kopen.

Als je geen verhoogd cholesterol hebt is het zeker weggegooid geld.

Bonprix. A twijfel ik nu of het een gegronde ergernis is..

2 weken weken geleden een bestelling gedaan, waaronder schoenen.
De schoenen zijn lekker warm en zitten prima! Alleen kwam ik er gister achter dar er zo'n ringetje/oogje waar de veters inzitten los was en het achterkantje weg is.
Bonprix gevraagd om reparatie of een nieuw paar.

Krijg ik alleen als antwoord terug dat ik ze retour kan sturen, maar niet wát ze eraan gaan doen. Onderaan een zinnetje ''wil je het artikel opnieuw ontvangen, horen wij dit graag!
Overheen gelezen, maar dan nog..

Na een een kijkje op de site bleek dat de schoenen nu € 20,00 (!) goedkoper zijn. 

Wat zou nou zuiniger zijn; een nieuw paar opsturen of eerst mijn paar terug en dan eventueel een nieuwe bestelling?
Ik denk dat eerste.

Herfstappeltaart schreef op 12-02-2023 om 13:35:

[..]

Als je geen verhoogd cholesterol hebt is het zeker weggegooid geld.

Dat zeker.

Evaluna schreef op 12-02-2023 om 09:44:

Ik erger me verschrikkelijk aan ex. Verspilde moeite maar toch. Contact weer opbouwen / behouden. Ik steek er energie in dat jongste in ieder geval een appje stuurt, bellen is nog te vroeg en te spannend voor haar, reageert hij niet
Oudste is helemaal klaar met hem dus weigert te appen. Ze zou best draaien als hij nogmaals een appje zou sturen, maar dat doet hij dus niet.
Hij heeft alleen mij een hele lange mail gestuurd met allemaal verwensingen. Laat hem die energie die hij in mij steekt aan zijn kinderen besteden. Zo verdrietig dit en boos omdat het mij en de kinderen weer energie kost op de zondagochtend. Goed dat jeugdzorg betrokken is

Ik zou mail van hem in een aparte mailmap binnen laten komen en pas lezen als je er tijd en zin in hebt. 

Herfstappeltaart schreef op 12-02-2023 om 12:41:

[..]

Dit artikel is van 2006.....

Recenter zijn er ook artikelen. Gaat erom dat je het kan gebruiken als je geen hart- en vaatziekten hebt maar dat je beter geen grote hoeveelheden plantesterolen (zoals in Becel Pro Activ zitten) kan gebruiken wanneer je hart- en vaatziekten hebt. 

kat heeft mijn headset gesloopt dus af en toe valt het geluid uit...kreng is nog geen 2 maanden oud heb nog wel garantie maar volgens vriend heeft het geen zin

SuzyQFive schreef op 12-02-2023 om 13:53:

[..]

Recenter zijn er ook artikelen. Gaat erom dat je het kan gebruiken als je geen hart- en vaatziekten hebt maar dat je beter geen grote hoeveelheden plantesterolen (zoals in Becel Pro Activ zitten) kan gebruiken wanneer je hart- en vaatziekten hebt.

Ik heb geen hart/vaatziekte maar wel verhoogd cholesterol. Mij is een paar jaar geleden door de huisarts verteld dat ik nog niet aan de statines hoefde omdat het hele plaatje (ik heb geen overgewicht, ik rook niet, ik beweeg genoeg) daar nog geen aanleiding toe gaf. Ik probeer dus om o.a. door goed op mijn voeding te letten en becel pro-active te gebruiken dat zo te houden. Ik zal eens informeren bij de huisarts of dat een goed idee is. (en eigenlijk moet ik ook hoognodig mijn cholesterol weer eens laten controleren).

Hoe willen docenten op de havo een samenhangend verhaal van 800 woorden over de gehele leeslijst ontvangen als de opdracht al niet duidelijk is.  
Kind van 17 (dyslectisch) staat hier al de hele dag af en aan naast mij om te vragen hoe de docent deze vraag bedoelt.  De laatste vraag waar hij mee kwam was en hele "mooie". Kies uit 3 categorieën,  drie leerdoelen en maak aan de hand van voorbeelden uit de gelezen  boeken duidelijk dat je het leerdoel beheerst.  3 x 3 x 9 boeken?  Dus 91 voorbeelden?  En dat is dan alleen vraag 4, dus dat zal het niet zijn dan heb je aan 800 worden niet genoeg voor het hele verhaal.
Echt ik wordt knettergek van die vragen die je op tig manieren kunt interpreteren.
Als het bij 1 vak zou zijn dan denk ik dat deze docent het opdrachten maken misschien nog niet goed in de vingers heeft maar het is schoolbreed een "probleem". Of het nou gaat om literatuurverslagen voor een taal of  practicumverslagen voor bètavakken de handleidingen zijn allemaal niet echt duidelijk qua vraagstelling. 

Bakblik schreef op 12-02-2023 om 14:25:

Hoe willen docenten op de havo een samenhangend verhaal van 800 woorden over de gehele leeslijst ontvangen als de opdracht al niet duidelijk is.
Kind van 17 (dyslectisch) staat hier al de hele dag af en aan naast mij om te vragen hoe de docent deze vraag bedoelt. De laatste vraag waar hij mee kwam was en hele "mooie". Kies uit 3 categorieën, drie leerdoelen en maak aan de hand van voorbeelden uit de gelezen boeken duidelijk dat je het leerdoel beheerst. 3 x 3 x 9 boeken? Dus 91 voorbeelden? En dat is dan alleen vraag 4, dus dat zal het niet zijn dan heb je aan 800 worden niet genoeg voor het hele verhaal.
Echt ik wordt knettergek van die vragen die je op tig manieren kunt interpreteren.
Als het bij 1 vak zou zijn dan denk ik dat deze docent het opdrachten maken misschien nog niet goed in de vingers heeft maar het is schoolbreed en "probleem". Of het nou gaat om literatuurverslagen voor een taal of practicumverslagen voor bètavakken de handleidingen zijn allemaal niet echt duidelijk qua vraagstelling.

Ik lees hem als dat je niet alle boeken hoeft te doen, maar dat je uit een aantal daarvan voorbeelden moet geven als onderbouwing, om te laten zien dat je het beheerst. 

Maar hij is inderdaad wel wat vaag geformuleerd.

Rogue schreef op 12-02-2023 om 14:11:

kat heeft mijn headset gesloopt dus af en toe valt het geluid uit...kreng is nog geen 2 maanden oud heb nog wel garantie maar volgens vriend heeft het geen zin

Waarom zou het geen zin hebben?

Lollypopje schreef op 12-02-2023 om 14:28:

[..]

Ik lees hem als dat je niet alle boeken hoeft te doen, maar dat je uit een aantal daarvan voorbeelden moet geven als onderbouwing, om te laten zien dat je het beheerst.

Maar hij is inderdaad wel wat vaag geformuleerd.

En dat is dan 1 vraag van de 5 en dan alleen dit verslag.  Wij hebben ons dan al door tig van die opdrachten geworsteld en soms vreselijk gelachen om het commentaar van docenten.  Dames en of heren die dan vonden dat het geschreven stuk tekst de vragen niet volledig beantwoordden. 

Tja op vage vragen krijg je vage antwoorden, zeker als er nog een maximaal aantal woorden wordt gegeven,  omdat je het zogezegd kort en bondig moet kunnen uitleggen. 

In een vorig verslag van een prakticum heeft zoon het ontbreken van duidelijke vragen in de handleiding ook benoemd in het stukje waar hij moest bespreken of de gestelde leerdoelen waren gehaald.

Onze oudste heeft examen gedaan op een andere school en door duidelijke handleidingen, heldere vragen en goede feedbackis zij nu de  "koningin van de verslagen" hier thuis. Zelfs zij kan er soms weinig mee als ze in de handleidingen van zoon duikt. 

@Bakblik echt bizar. Dat is inderdaad geen doen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.