Huiskamer
Netherfield
11-02-2023 om 22:16
Amazooi schreef op 11-02-2023 om 20:22:
Vind het echt niet lekker die anti-cholesterol margarine. Zit een rare smaak aan.
en het was nog prijzig ook. Idioot duur is de margarine; alle margarine. Ik dacht 3,99 voor 250 gram? Ik kan het niet meer eten.Ik had geen idee dat het anders dan gewone margarine zou smaken.
Ze schermen met drie soorten kreten:
1. Gezond voor hart en bloedvaten
2. Geen palmolie
3. Verlaagt cholesterol
En niet allemaal in één pakje. Elk pakje heeft maar één kreet voor zover ik ze kon bestuderen. Maar duur zijn ze allemaal.
Mijn man loopt bij de praktijkondersteuner van de huisarts voor zijn cholestorol. Zij zegt dat die boter onzin is.
Herfstappeltaart
12-02-2023 om 07:45
Netherfield schreef op 11-02-2023 om 22:16:
[..]
Mijn man loopt bij de praktijkondersteuner van de huisarts voor zijn cholestorol. Zij zegt dat die boter onzin is.
O dat is wel raar want bij de Hartstichting wordt het toch echt vermeld als cholesterolverlagend. Ik gebruik het zelf ook omdat mijn cholesterol te hoog is en ik mijn uiterste best doe om weg te blijven van statines.
Het is inderdaad heel erg duur en de smaak is typisch. Ik vind het ook niet lekker maar daar gebruik ik het dan ook niet voor. Ik koop het op voorraad als het bij AH in de bonus is.
SuzyQFive
12-02-2023 om 09:19
lientje69 schreef op 10-02-2023 om 12:54:
Dochter die steeds lang op het toilet zit met mobiele telefoon. Leuk hoou die social media, maar doe dat op je kamer ipv op de wc! Er wonen nl meer mensen in dit huis en die willen ook gebruik van de faciliteiten maken.
Dat is wel herkenbaar 😅 en bij voorkeur op het moment dat ze klusjes moeten doen 😅😜
SuzyQFive
12-02-2023 om 09:21
Treurniet schreef op 11-02-2023 om 13:55:
[..]
Oh ,dat scheelt weer voor Noord Nederland inderdaad.
Hier is de vakantie ook vanaf de 25e
SuzyQFive
12-02-2023 om 09:23
Herfstappeltaart schreef op 12-02-2023 om 07:45:
[..]
O dat is wel raar want bij de Hartstichting wordt het toch echt vermeld als cholesterolverlagend. Ik gebruik het zelf ook omdat mijn cholesterol te hoog is en ik mijn uiterste best doe om weg te blijven van statines.
Het is inderdaad heel erg duur en de smaak is typisch. Ik vind het ook niet lekker maar daar gebruik ik het dan ook niet voor. Ik koop het op voorraad als het bij AH in de bonus is.
Volgens mij gebruikt mijn vader die van de Lidl. Maar denk dat elke plantaardige boter hetzelfde effect heeft.
Edit: Lees net dat de plantensterolen helemaal niet goed zijn voor mensen met hartziekten. Zou mijn vader dat weten? Die heeft drie jaar terug een bypass gehad (hoog cholesterol zit in de familie).
https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/twijfels-over-becel-pro.activ
Yumi
12-02-2023 om 09:27
Friezinnetje schreef op 11-02-2023 om 15:02:
[..]
oh ja, maar 1000 euro onregelmatigheidstoeslag, lijkt me ook al heel veel
Het is inclusief toeslagen. Zoals ik al schreef lees het artikel, en dan kom je er wel op. Vakantiegeld en een 13de maand is ook een toeslag en zo kan ik wel even doorgaan... maar ze hebben een cao en daarin kan je het uitgebreid lezen.
Evaluna
12-02-2023 om 09:44
Ik erger me verschrikkelijk aan ex. Verspilde moeite maar toch. Contact weer opbouwen / behouden. Ik steek er energie in dat jongste in ieder geval een appje stuurt, bellen is nog te vroeg en te spannend voor haar, reageert hij niet
Oudste is helemaal klaar met hem dus weigert te appen. Ze zou best draaien als hij nogmaals een appje zou sturen, maar dat doet hij dus niet.
Hij heeft alleen mij een hele lange mail gestuurd met allemaal verwensingen. Laat hem die energie die hij in mij steekt aan zijn kinderen besteden. Zo verdrietig dit en boos omdat het mij en de kinderen weer energie kost op de zondagochtend. Goed dat jeugdzorg betrokken is 
FaithfulDuck87
12-02-2023 om 10:10
Aan iemand die het nodig vond om vanmorgen om 7 uur al met zijn brommertje heen en weer te scheuren in de straat. En dan stil staan en maar gas geven.
Broodjebrie
12-02-2023 om 10:12
Aan mijn gesnotter en genies. Dacht even aan corona maar test is negatief. Jaren nauwelijks last gehad van hooikoorts maar ik vermoed dat het toch weer de kop opsteekt dit jaar. Als het aanhoudt toch maar de huisarts bellen van de week.
Treurniet
12-02-2023 om 10:41
Amazooi schreef op 11-02-2023 om 20:22:
Vind het echt niet lekker die anti-cholesterol margarine. Zit een rare smaak aan.
en het was nog prijzig ook. Idioot duur is de margarine; alle margarine. Ik dacht 3,99 voor 250 gram? Ik kan het niet meer eten.Ik had geen idee dat het anders dan gewone margarine zou smaken.
Ze schermen met drie soorten kreten:
1. Gezond voor hart en bloedvaten
2. Geen palmolie
3. Verlaagt cholesterol
En niet allemaal in één pakje. Elk pakje heeft maar één kreet voor zover ik ze kon bestuderen. Maar duur zijn ze allemaal.
Kan je niet beter krill olie capsules nemen tegen te hoog cholesterol?
Netherfield
12-02-2023 om 10:53
Prima dat man zijn koffieapparaat reinigt. Maar letterlijk het hele aanrecht is drijfnat.
Bakblik
12-02-2023 om 11:29
Echtgenoot heeft WEER nieuwe Tshirts gehaald bij de hema. Vormeloze gevallen van heel dun tricot en na 1 keer in de was draaien de naden al. (Stond ze net op te hangen)
Toen hij corona had heb ik 2shirts voor hem meegenomen die zoon ook heeft. Zeeman en Action. Die blijven zo mooi.
Vraag ik tijdens de koffie waarom toch weer Hema? Ja daar wist ik wat ik moet hebben, hoefde ik niet te zoeken. 🥴
Treurniet
12-02-2023 om 11:38
Bakblik schreef op 12-02-2023 om 11:29:
Echtgenoot heeft WEER nieuwe Tshirts gehaald bij de hema. Vormeloze gevallen van heel dun tricot en na 1 keer in de was draaien de naden al. (Stond ze net op te hangen)
Toen hij corona had heb ik 2shirts voor hem meegenomen die zoon ook heeft. Zeeman en Action. Die blijven zo mooi.
Vraag ik tijdens de koffie waarom toch weer Hema? Ja daar wist ik wat ik moet hebben, hoefde ik niet te zoeken. 🥴
Typisch mannen!
watertoren
12-02-2023 om 11:44
Ik erger me aan de buurvrouw. We hadden het over de aardbevingen en hoe verschrikkelijk het is. Toen vroeg ze of ik geld over heb gemaakt naar giro 555. Ik zei ja dat heb ik gedaan en toen vroeg ze hoeveel dan? Ik zei ik heb 10 euro over gemaakt. Ze zei dat vind ik belachelijk weinig voor iemand zoals jij die geld uit geeft als water. Mens waar bemoei jij je mee! Ik heb vaak het idee dat ze jaloers op me is.
Lollypopje
12-02-2023 om 11:53
watertoren schreef op 12-02-2023 om 11:44:
Ik erger me aan de buurvrouw. We hadden het over de aardbevingen en hoe verschrikkelijk het is. Toen vroeg ze of ik geld over heb gemaakt naar giro 555. Ik zei ja dat heb ik gedaan en toen vroeg ze hoeveel dan? Ik zei ik heb 10 euro over gemaakt. Ze zei dat vind ik belachelijk weinig voor iemand zoals jij die geld uit geeft als water. Mens waar bemoei jij je mee! Ik heb vaak het idee dat ze jaloers op me is.
Alle beetjes helpen lijkt me.
Goed dat ik dit nu lees ook, want wil al de hele week overmaken om het vervolgens meteen weer te vergeten. Nu meteen gedaan