Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ben die stakingen zo spuugzat  
Een paar afspraken van de afgelopen week kon ik niet afzeggen. Paar keer een taxi moeten nemen, maar dat kost veel geld en lukte ook niet altijd ondanks uur wachten. Kortom lang wachten, toch maar lopen en dan lees ik net:
Mogelijk opnieuw ov-stakingen in het streekvervoer vanaf 22 februari

Yumi schreef op 11-02-2023 om 10:55:

Een paar afspraken van de afgelopen week kon ik niet afzeggen. Paar keer een taxi moeten nemen, maar dat kost veel geld en lukte ook niet altijd ondanks uur wachten. Kortom lang wachten, toch maar lopen en dan lees ik net:

Ja, balen.Gelukkig kan ik de meeste dingen met de elektrische fiets af 

Yumi schreef op 11-02-2023 om 10:55:

Ben er ook zo klaar mee. Kind dat studeert maar nog thuis woont heeft als alles rijdt een prima verbinding en is binnen een uur en 10 minuten heen of terug. Nu is het al de hele week zoeken naar wat rijdt en hoe ver ze dan kan komen. "Slechts" 2x gestrand deze week door een bus die volgens de planning wel zou rijden maar ineens toch niet.

Dan maar kind gaan halen op met km dan ons lief was.  Maar het station brengen in onze woonplaats was wel al afgesproken vanwege de voetblessure maar nu stond ze 2x ergens in een ander dorp zonder zicht op een bus binnen en uur of 2.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-02-2023 om 12:25

22 februari is het vakantie, dus dat scheelt voor de studenten. Voor anderen is het idd weer behoorlijk balen

Friezinnetje schreef op 11-02-2023 om 12:25:

22 februari is het vakantie, dus dat scheelt voor de studenten. Voor anderen is het idd weer behoorlijk balen

Niet overal. Regio midden pas een week later.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-02-2023 om 12:27

Schemerlampje schreef op 11-02-2023 om 12:25:

[..]

Niet overal. Regio midden pas een week later.

vanaf 25 februari, zou dan idd gaan om 3 dagen

Uni heeft geen vakantie. 

Oh ,dat scheelt weer voor Noord Nederland inderdaad.

De buschauffeurs verdienen € 4000,- per maand en hebben blijkbaar een goed voorstel gekregen, wanneer zijn ze wel tevreden? Het begrip is weg, wat mij betreft zijn er beroepen waarbij een staking zoveel impact heeft dat je op een andere manier samen tot een oplossing moet komen. Daarnaast is er ook nog de optie om wel te rijden maar niet laten betalen, dan heb je de werkgever ipv de reizigers.

Netto komt zo'n loon uit op ongeveer 2700 euro per maand, blijkt uit looninformatie die VWOV gedeeld heeft. De 8 procent loonsverhoging, samen met het voorstel van een betere ouderenregeling en uitbreiding van verlof ging maakt volgens VWOV dat het geboden cao-pakket een plus van 11 procent vertegenwoordigt.

Onvrede over ov-staking: ‘Buschauffeur verdient 4000 euro per maand, de rek is er echt uit’ | Doetinchem | gelderlander.nl

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-02-2023 om 14:32

Yumi schreef op 11-02-2023 om 14:27:

De buschauffeurs verdienen € 4000,- per maand en hebben blijkbaar een goed voorstel gekregen, wanneer zijn ze wel tevreden? Het begrip is weg, wat mij betreft zijn er beroepen waarbij een staking zoveel impact heeft dat je op een andere manier samen tot een oplossing moet komen. Daarnaast is er ook nog de optie om wel te rijden maar niet laten betalen, dan heb je de werkgever ipv de reizeigers.

Netto komt zo'n loon uit op ongeveer 2700 euro per maand, blijkt uit looninformatie die VWOV gedeeld heeft. De 8 procent loonsverhoging, samen met het voorstel van een betere ouderenregeling en uitbreiding van verlof ging maakt volgens VWOV dat het geboden cao-pakket een plus van 11 procent vertegenwoordigt.

Onvrede over ov-staking: ‘Buschauffeur verdient 4000 euro per maand, de rek is er echt uit’ | Doetinchem | gelderlander.nl

nou ik heb wat vacatures opgezocht voor buschauffeur streekvervoer en daar is het brutosalaris bij fulltime werken tussen de 2700 en 3100 euro. Dat komt netto op ergens uit op 2000-2200 euro. 

Friezinnetje schreef op 11-02-2023 om 14:32:

[..]

nou ik heb wat vacatures opgezocht voor buschauffeur streekvervoer en daar is het brutosalaris bij fulltime werken tussen de 2700 en 3100 euro. Dat komt netto op ergens uit op 2000-2200 euro.

In het artikel staat hoe ze de berekening maken, waardoor ze op € 4000,- komen. Het is o.a. inclusief onregelmatigheidstoeslag

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-02-2023 om 14:37

Yumi schreef op 11-02-2023 om 14:37:

[..]

In het artikel staat hoe ze de berekening maken, waardoor ze op € 4000,- komen. Het is o.a. inclusief onregelmatigheidstoeslag

1800 euro onregelmatigheidstoeslag? dat lijkt me heel veel

Friezinnetje schreef op 11-02-2023 om 14:37:

[..]

1800 euro onregelmatigheidstoeslag? dat lijkt me heel veel

Ik denk dat jij bruto en netto door elkaar haalt, in het artikel heeft men het over  € 4000,- bruto en staat hoe ze tot dit bedrag komen....

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-02-2023 om 15:02

Yumi schreef op 11-02-2023 om 14:50:

[..]

Ik denk dat jij bruto en netto door elkaar haalt, in het artikel heeft men het over € 4000,- bruto en staat hoe ze tot dit bedrag komen....

oh ja, maar 1000 euro onregelmatigheidstoeslag, lijkt me ook al heel veel

Vind het echt niet lekker die anti-cholesterol margarine. Zit een rare smaak aan.
en het was nog prijzig ook. Idioot duur is de margarine; alle margarine. Ik dacht 3,99 voor 250 gram? Ik kan het niet meer eten.

Ik had geen idee dat het anders dan gewone margarine zou smaken.

Ze schermen met drie soorten kreten:

1. Gezond voor hart en bloedvaten

2. Geen palmolie

3. Verlaagt cholesterol

En niet allemaal in één pakje. Elk pakje heeft maar één kreet voor zover ik ze kon bestuderen. Maar duur zijn ze allemaal.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.