Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Broodjebrie schreef op 04-02-2023 om 20:22:

[..]

Ik ben ook lid. En aan de ene kant denk ik; ik kan het misschien wel leren, maar aan de andere kant; daar is de anwb toch voor?

Ik laat het ook de Anwb doen hoor. 

Treurniet schreef op 04-02-2023 om 21:30:

[..]

Ik laat het ook de Anwb doen hoor.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Vattenfall:
De inkoopprijzen voor energie daalden de afgelopen maanden. Deze daling zie je per 1 april terug in je variabele leveringskosten. Hier ontvang je voor 1 maart persoonlijk bericht over. Bekijk nu alvast wat dit betekent voor je termijnbedrag.

Ik heb vorige maand mijn termijnbedrag verlaagd op advies van Vattenfall, omdat ik tussen de € 500 en € 750 zou terugkrijgen. 
Op basis van het nieuwe advies ivm de dalende inkoopprijzen, moet ik ineens tussen de € 250,- en de € 500,- bijbetalen, maar moet ik het termijn bedrag zo laten dan kom ik goed uit   

Dit is toch echt niet te volgen

Yumi schreef op 04-02-2023 om 23:18:

Vattenfall:
De inkoopprijzen voor energie daalden de afgelopen maanden. Deze daling zie je per 1 april terug in je variabele leveringskosten. Hier ontvang je voor 1 maart persoonlijk bericht over. Bekijk nu alvast wat dit betekent voor je termijnbedrag.

Ik heb vorige maand mijn termijnbedrag verlaagd op advies van Vattenfall, omdat ik tussen de € 500 en € 750 zou terugkrijgen.
Op basis van het nieuwe advies ivm de dalende inkoopprijzen, moet ik ineens tussen de € 250,- en de € 500,- bijbetalen, maar moet ik het termijn bedrag zo laten dan kom ik goed uit

Dit is toch echt niet te volgen

Die app klopt niet hoor

Over een paar weken staat hij weer op je oorspronkelijke  teruggaaf. Heb exact hetzelfde  gehad, dacht echt: huh? Hoe kan dat  100den euro's  schelen in een week tijd?? Later ging hij weer terug naar de oude teruggave. Ik durf om die reden ook niet het termijnbedrag  te wijzigen,  het wisselt zo extreem dat advies....

Edit : net gekeken: hij stond op 1000-1500 tergave gisteren.  Nu op 75-100
Dat klopt echt van geen kanten! Ik heb afgelopen nacht echt geen 1000 euro verstookt!

lientje69 schreef op 05-02-2023 om 06:22:

Edit : net gekeken: hij stond op 1000-1500 tergave gisteren. Nu op 75-100
Dat klopt echt van geen kanten! Ik heb afgelopen nacht echt geen 1000 euro verstookt!

Dan lag jij er vannacht warmpjes bij   

Bakblik schreef op 04-02-2023 om 16:53:

Ik brei echt compleet naadloze sokken sinds een jaar. Ideaal voor in mijn wandelschoenen. Het eerste paar van Action sokkenwol. Nu dure wol gekocht bij de handwerkwinkel. Dat er dan in die dure wol ineens on heel mooi knoopje zit, dat je pas opmerkt op het moment dat het door je handen gaat. Dat knoopje zit dan precies middenin de hiel. Dat voelt niet fijn en een stukje terugsteken is met die manier van minderen en meerderen a hell of a job. Donker grijs en het wordt al donker, het is niet te zien. Moet er mee onder een tlbuis gaan zitten en die heb ik alleen nog in de keuken.
Grrrr

Ik heb ook een hekel aan die knoopjes. Dat los ik als volgt op. Ik hoop dat ik het begrijpelijk kan uitleggen. 
Ik knip de draad door, het knoopje eruit dus. Dan splits ik het uiteinde van de oude draad in twee. De nieuwe draad splits ik ook in twee.
Dan brei ik ongeveer tien steken met de helft van de oude draad en de helft van de nieuwe. De losse eindjes steek ik netjes aan de achterkant weg. 

oudmaarnognietkoud schreef op 05-02-2023 om 11:19:

[..]

Ik heb ook een hekel aan die knoopjes. Dat los ik als volgt op. Ik hoop dat ik het begrijpelijk kan uitleggen.
Ik knip de draad door, het knoopje eruit dus. Dan splits ik het uiteinde van de oude draad in twee. De nieuwe draad splits ik ook in twee.
Dan brei ik ongeveer tien steken met de helft van de oude draad en de helft van de nieuwe. De losse eindjes steek ik netjes aan de achterkant weg.

Wat een goede tip! Die ga ik ook gebruiken. 

oudmaarnognietkoud schreef op 05-02-2023 om 11:19:

[..]

Dankjewel!! Bijhet volgende knoopje ga ik dat proberen, heb het nu opgelost door de knoop eruit te knippen en de draden zo glad mogelijk weg te weven.

Hier ook een gezeur met tarieven en mijn verbruik dat ze in hun eigen voordeel uitleggen. Ik moet dus meer stroom volgens oude tarieven betalen. Ik wil nieteens weten hoeveel ik meer moet betalen omdat ik geen zin heb om te rekenen. Het gaat hier vermoedelijk eerder om euro's dan om honderden euro's. Ik zal het wel overleven maar ik ben best een beetje geïrriteerd.

Ik neem als troost toch maar zo'n overheerlijk speculaasje. Eéntje maar. Heel lang over doen.

Gezeur over isolatie werkzaamheden die pas in november plaatsvinden. Ik blijf er niet voor thuis.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

05-02-2023 om 15:54

Jezus, er is hier iemand met een crossmotor of zoiets aan het rondracen. Dan weer verder weg, dan weer dichterbij. Vroemm VROEMMM!!!

Al twee uur lang staat in de AH app, dat er nog twee mensen voor mij zijn qua bezorging en elk half uur schuift de tijd op. 
Er zal wel wat aan de hand zijn, maar ik vind het zwaar irritant want ik wil douchen en dan zul je net zien dat hij dan opeens komt.

En toen stonden ze voor de deur. Ik moet vaker klagen

Aan mezelf. Al mijn spieren staan zo strak als een veer en ik kan me nergens toe zetten.
Hang maar op de bank met wat forummen en de dag tikt weg...

Ook aan mezelf. Ik voel een soort jaloezie die niet redelijk/niet gegrond is. 
Waarom? Onze buren hebben hun huis op Funda gezet. Alles wat wij in ons leven wilden, lukt bij hen net iets eerder. Eerst hadden we een heel goede relatie met de buren. Maar waar wij al jaren probeerden onze kinderwens te vervullen, lukte dat bij hen vrij snel (maar ons op een erg lullige manier verteld). Wij kregen in de tussentijd alleen maar miskramen. Dat was jaloezie part 1. Daarna was buuf direct zwanger van nr 2 (binnen 4 mnd na nr 1). Wij stonden nog steeds met lege handen. Voelde oneerlijk, want "ze kruipen voor" was wat mijn hormonen van het fertiliteitstraject mij voorhielden. Jaloezie part 2 dus. Inmiddels ben ik zwanger. Hun tweede kindje is net geboren. En nu zagen we hun huis op Funda. Wij willen ook verhuizen, zouden hier eigenlijk 2 jaar geleden al weggaan volgens onze "levensplanning", maar we kunnen geen geschikt huis vinden. Dus ook daarin zijn ze ons weer voor. Jaloezie part 3 dus. 
Onredelijk van mij? Ja, tuurlijk. En je moet je ook niet zomaar vergelijken met een ander. Maar ik kan mijn gevoel niet uitschakelen. Nu baal ik ervan dat ik blijkbaar zo'n zuur figuur ben...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.