Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

en dit is al de derde ochtend oprij dat er keiharde klusgeluiden uit mijn straat komen. Gok dat uitgebrande huis. Mijn koptelefoon dempt het wel grorendeels, maar urenlang mijn koptelefoon op gaat toch ook weer irriteren bij mijn oren.
Maar hoop dat, net als de afgelopen dagen, de herrie tegen de middag weer stopt.

En tot dan cheat ik maar met koekjes, want ben te moe om nee tegen ze te zeggen

Maar heb toch wel de afwas gedaan, nu lekker rust. Wel eind van de middag nog afspraak met mijn coördinator en daar heb ik heel erg geen zin in nu. Vooral vanwege de super geïnteresseerde en goed bedoelde vraag "hoe gaat het" en dan ook weer doorvragen op het antwoord. Pfffff... Nouja snel maar vriendelijk afkappen dus, al vind ik dat dan ook weer vermoeiend.

Belastingdienst.  Leuker kunnen  ze het niet maken, wel makkelijker.  Nou, doe dat dan!!!

Ik wou alleen ff het inkomen van man wijzigen om te voorkomen dat we eind van het jaar veel moeten bijbetalen.  ( hij is zzp-er,  en ik wilde dus een hogere voorbelasting  betalen  elke maand)  Alleen de winst uit onderneming  wijzigen, hoe lastig kan het zijn zou je denken? Pfff, me door 10 bladzijden  met op elk 15 vragen moeten worstelen  om de aanvraag  in te kunnen dienen. Hypotheken   ,spaarrekeningen,  mijn inkomen, wel of geen AOV, ze moesten alles weten. Meermaals  vastgelopen op vragen waarbij ik dacht, huh, wat moet ik hier nu invullen?? Geprobeerd  te bellen, dacht misschien  kunnen ze het dan met een muisklik wijzigen,  neenee, het is druk, bel later maar terug, tuuttuuttuut. Nadat je al 5 minuten  bezig bent geweest je door het keuzemenu worstelen. Uiteindelijk  gelukt met 3 telefoontjes richting boekhouder, maar ik ben weer ruim een uur van mijn dag kwijt. Makkelijker??? M'n reet!!! #@€%/

Zo. Dat moest ik even kwijt.

lientje69 schreef op 02-02-2023 om 16:22:

Belastingdienst. Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker. Nou, doe dat dan!!!

Ik wou alleen ff het inkomen van man wijzigen om te voorkomen dat we eind van het jaar veel moeten bijbetalen. ( hij is zzp-er, en ik wilde dus een hogere voorbelasting betalen elke maand) Alleen de winst uit onderneming wijzigen, hoe lastig kan het zijn zou je denken? Pfff, me door 10 bladzijden met op elk 15 vragen moeten worstelen om de aanvraag in te kunnen dienen. Hypotheken ,spaarrekeningen, mijn inkomen, wel of geen AOV, ze moesten alles weten. Meermaals vastgelopen op vragen waarbij ik dacht, huh, wat moet ik hier nu invullen?? Geprobeerd te bellen, dacht misschien kunnen ze het dan met een muisklik wijzigen, neenee, het is druk, bel later maar terug, tuuttuuttuut. Nadat je al 5 minuten bezig bent geweest je door het keuzemenu worstelen. Uiteindelijk gelukt met 3 telefoontjes richting boekhouder, maar ik ben weer ruim een uur van mijn dag kwijt. Makkelijker??? M'n reet!!! #@€%/

Zo. Dat moest ik even kwijt.

Oh afschuwelijk!

Iets anders hoor, maar ik heb alweer zo'n blauwe envelop gekregen; aangifte doen voor de inkomstenbelasting..vind dat zoo vervelend! Kijken of we het dit jaar weer kunnen uitbesteden, maar ook dan ben je je tijd kwijt om gegevens te verzamelen..nee leuk maken ze het niet bij de belastingdienst 

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

02-02-2023 om 21:42

Ben bij vriend, hij kijkt altijd dat programma op 6 met Mr Visser. (Hij is niet Nederlands en dit is goed voor zn Nederlands). Ik kijk dat zelf nooit en snap  na 2 x meteen weer waarom; wat een gezeik, gezever en gezeur zeg...Echt hebben sommige mensen niks beters te doen? Ik kan echt niet tegen dat programma..  

LostJellyfish83

LostJellyfish83

03-02-2023 om 09:17

Echt niet normaal, al sinds woensdag kunnen we niemand bereiken bij de huisarts! Dan krijg je een bandje: 'we zijn alleen bereikbaar voor spoedgevallen' en dan wordt de verbinding verbroken. Je krijgt niemand aan de lijn, ook niet voor even wat advies. 

En dan klagen ze bij de HAP dat mensen bellen voor minder urgente dingen. Ja vind je het gek, als je overdag niemand kunt spreken ga je natuurlijk 's avonds en in het weekend bellen, want dan zijn er tenminste wel assistentes bereikbaar.... 

Wat een puinhoop zo zeg 

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

03-02-2023 om 09:37

Mug schreef op 03-02-2023 om 09:17:

Echt niet normaal, al sinds woensdag kunnen we niemand bereiken bij de huisarts! Dan krijg je een bandje: 'we zijn alleen bereikbaar voor spoedgevallen' en dan wordt de verbinding verbroken. Je krijgt niemand aan de lijn, ook niet voor even wat advies.

En dan klagen ze bij de HAP dat mensen bellen voor minder urgente dingen. Ja vind je het gek, als je overdag niemand kunt spreken ga je natuurlijk 's avonds en in het weekend bellen, want dan zijn er tenminste wel assistentes bereikbaar....

Wat een puinhoop zo zeg

Dat had ik een tijdje terug ook bij de HA van mijn moeder. Die is flink gevallen (is goed afgelopen hoor) en had een afspraak waar ze dus niet heen kon. Ik heb 2 x een halfuur aan de telefoon gehangen en ben 2 x langs geweest tevergeefs. (zat wel iemand aan de balie maar van andere praktijk. Anderen waren achter en niemand kwam naar me toe)

En smiddags belde de dokter dat mijn moeder niet geweest was. Ja hallo...

Mug schreef op 03-02-2023 om 09:17:

Wat een puinhoop zo zeg

Dat is inderdaad ontzettend irritant!

Ik heb honger. En dat pak bakkersspeculaasjes lonkt. Gisteren gekocht bij Lidl. Ik heb er al vier gebroken exemplaren van in mijn kraag.

Gisteren leed ik aan de snaaieritis. Ik wil dat niet herhalen vandaag.

Zilver_gray schreef op 02-02-2023 om 17:57:

[..]

Oh afschuwelijk!

Iets anders hoor, maar ik heb alweer zo'n blauwe envelop gekregen; aangifte doen voor de inkomstenbelasting..vind dat zoo vervelend! Kijken of we het dit jaar weer kunnen uitbesteden, maar ook dan ben je je tijd kwijt om gegevens te verzamelen..nee leuk maken ze het niet bij de belastingdienst

Elk jaar krijg ik weer een aanslag inkomstenbelasting, terwijl ik helemaal niets meer hoef te betalen. Elk jaar weer werk van en dan blijkt weer dat het bedrag nul is.Notabene volgens hun eigen regels..

Treurniet schreef op 03-02-2023 om 09:46:

[..]

Elk jaar krijg ik weer een aanslag inkomstenbelasting, terwijl ik helemaal niets meer hoef te betalen. Elk jaar weer werk van en dan blijkt weer dat het bedrag nul is.Notabene volgens hun eigen regels..

Ik moest wel betalen; iets  tussen 100 en 200 voorlopige aanslag, wat onverwacht maar wel te overzien was. Ik heb altijd een beetje een hekel aan bankieren.

Ik denk heel naïef dat de Belastingdienst wel gelijk zal hebben.

Ik ben een blije belastingbetaler; waar vind je die nog.

Aan iemand die te laat komt en eingelijk erger ik mij nog niet aan het te laat zijn (kan gebeuren verkeer of iets anders) maar erger mij aan als iemand dan niet verwittigd! sorry zal wat later zijn. Dat is toch een hele kleine moeite?

Kimmeke1983 schreef op 03-02-2023 om 17:47:

Aan iemand die te laat komt en eingelijk erger ik mij nog niet aan het te laat zijn (kan gebeuren verkeer of iets anders) maar erger mij aan als iemand dan niet verwittigd! sorry zal wat later zijn. Dat is toch een hele kleine moeite?

Dat zou inderdaad het beste zijn. Ik zou het hem zeggen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-02-2023 om 21:01

Aan een paar van die stomme k*tkinderen die op mijn raam slaan. Schrik me het apezuur

Amazooi schreef op 03-02-2023 om 10:02:

Ik ben een blije belastingbetaler; waar vind je die nog.

Ik heb er 1 gevonden  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.