Huiskamer
lientje69
01-02-2023 om 16:09
SuzyQFive schreef op 01-02-2023 om 10:50:
[..]
Wat heel effectief was bij mijn oudste: als je schoenen of jas niet netjes liggen/hangen waar het hoort gooi ik ze naar buiten, regen of niet.
Heb het maar 1x hoeven doen. Sindsdien lag het altijd waar het hoorde.
Als ik dat bij mijn mam doe solliciteer ik naar een echtscheiding denk, dat is wel héél passief agressief.
LostJellyfish83
01-02-2023 om 16:14
lientje69 schreef op 01-02-2023 om 16:09:
[..]
Als ik dat bij mijn mam doe solliciteer ik naar een echtscheiding denk, dat is wel héél passief agressief.
Zeg dat. Dat is wel heel erg vragen om ruzie
Broodjebrie
01-02-2023 om 16:22
Ik erger me aan mezelf. Ben ongesteld, chagrijnig, nergens zin in en kon niet helemaal slagen in de stad.
Netherfield
01-02-2023 om 17:15
Aan collega’s die vroeg naar huis gaan. “Ik laat even de hond uit en dan werk ik thuis verder! Ik geloof ze gewoon niet …
oudmaarnognietkoud
01-02-2023 om 17:29
Niet per sé vandaag maar ik mag graag breien. Omdat dat best wel veel werk is kies ik voor een goed garen. Dit keer River Washed van Scheepjes, een mengsel van 78% katoen en 22% acryl. Altijd goede ervaringen met Scheepjes.
Best een poosje bezig geweest, is op pen 3.
De trui heb ik nu drie keer aangehad (wel telkens een schoon shirtje onder) en nog niet gewassen.
En nu begint de trui al te pillen/pluizen en dat is echt niet mooi.
Even alle aankoopgegevens erbij zoeken en dan gaat er een mail richting Scheepjes en in de CC naar de winkel waar ik de breiwol online heb gekocht.
Ik ben echt geen notoire klager maar dit vind ik zo zonde. Van mijn tijd, van mijn geld en het resultaat is dus gewoon niet mooi.
Benieuwd wat ik voor reactie krijg. (Ik ben niet boos hoor maar wel ernstig teleurgesteld en geërgerd dus)
joky
01-02-2023 om 17:37
Ben vanmiddag toevallig van mijn dikke wollen truien en vesten pillen aan het verwijderen geweest .met n speciale borstel .lukte totaal niet .klein schaartje gepakt afknippen knip ik promt n gat in een van de vesten 😡ik baal er van dat alles zo snel pilt .
Lollypopje
01-02-2023 om 17:42
joky schreef op 01-02-2023 om 17:37:
Ben vanmiddag toevallig van mijn dikke wollen truien en vesten pillen aan het verwijderen geweest .met n speciale borstel .lukte totaal niet .klein schaartje gepakt afknippen knip ik promt n gat in een van de vesten 😡ik baal er van dat alles zo snel pilt .
Ik heb daarvoor een pluizentondeuze gekocht. Werkt heel goed.
Treurniet
01-02-2023 om 17:52
Netherfield schreef op 01-02-2023 om 17:15:
Aan collega’s die vroeg naar huis gaan. “Ik laat even de hond uit en dan werk ik thuis verder! Ik geloof ze gewoon niet …
Als ik baas was had ik het "thuiswerken" beperkt tot twee dagen per week en niet meer.
OT:ben ik weer vergeten waarvoor ik naar de winkel ging in eerste instantie
oudmaarnognietkoud
01-02-2023 om 17:55
joky schreef op 01-02-2023 om 17:37:
Met goedkope acryl en zo is dat dus te verwachten maar als ik een duur garen koop dan verwacht ik dat niet.
Bakblik
01-02-2023 om 17:57
oudmaarnognietkoud schreef op 01-02-2023 om 17:29:
Niet per sé vandaag maar ik mag graag breien. Omdat dat best wel veel werk is kies ik voor een goed garen. Dit keer River Washed van Scheepjes, een mengsel van 78% katoen en 22% acryl. Altijd goede ervaringen met Scheepjes.
Best een poosje bezig geweest, is op pen 3.
De trui heb ik nu drie keer aangehad (wel telkens een schoon shirtje onder) en nog niet gewassen.
En nu begint de trui al te pillen/pluizen en dat is echt niet mooi.
Even alle aankoopgegevens erbij zoeken en dan gaat er een mail richting Scheepjes en in de CC naar de winkel waar ik de breiwol online heb gekocht.
Ik ben echt geen notoire klager maar dit vind ik zo zonde. Van mijn tijd, van mijn geld en het resultaat is dus gewoon niet mooi.
Benieuwd wat ik voor reactie krijg. (Ik ben niet boos hoor maar wel ernstig teleurgesteld en geërgerd dus)
Dat is zo $@%^÷ inderdaad. Ik heb ook eens iets van scheepjes gebreid. Katoen met acryl in ajour. Hartstikke mooi geworden. 3x gedragen en het ziet er niet meer uit. Ben ook benieuwd wat ze zeggen.
oudmaarnognietkoud
01-02-2023 om 18:06
Bakblik schreef op 01-02-2023 om 17:57:
[..]
Dat is zo $@%^÷ inderdaad. Ik heb ook eens iets van scheepjes gebreid. Katoen met acryl in ajour. Hartstikke mooi geworden. 3x gedragen en het ziet er niet meer uit. Ben ook benieuwd wat ze zeggen.
Ja dat is dus echt balen. Ik laat nog even weten wat voor reactie ik krijg. Voorheen altijd goed ervaringen met Scheepjes maar dit garen is echt teleurstellend.
Wel van geleerd. Ik ga voortaan naar een fysieke winkel en dan kan ik daar verhaal halen als het nodig is.
Zelf breien is zeker niet goedkoper dan een trui kopen in de winkel maar dan verwacht ik wel kwaliteit. Daar betaal ik voor en stop ik mijn tijd in.
Yumi
01-02-2023 om 18:12
Heb al een paar keer gedacht waarom ruik in kookluchtjes in de hal. Ik woon hier nog niet zo lang en heb van een grote gangkast, een kleding/linnenkast laten maken. Van te voren nog even nagevraagd of dat mocht omdat de cv ketel en mechanische ventilatie unit daar ook hangt, maar dat was geen probleem. Trek die kast open en daar ruik ik mijn curry
Morgen maar weer bellen, maar ik zie de bui al hangen.... 
oudmaarnognietkoud
01-02-2023 om 18:16
Yumi schreef op 01-02-2023 om 18:12:
Heb al een paar keer gedacht waarom ruik in kookluchtjes in de hal. Ik woon hier nog niet zo lang en heb van een grote gangkast, een kleding/linnenkast laten maken. Van te voren nog even nagevraagd of dat mocht omdat de cv ketel en mechanische ventilatie unit daar ook hangt, maar dat was geen probleem. Trek die kast open en daar ruik ik mijn curry
Morgen maar weer bellen, maar ik zie de bui al hangen....
Dat is ook niet fijn. Ik mag soms graag spruitjes wokken maar dat hoef ik niet in mijn garderobe te ruiken
oudmaarnognietkoud
01-02-2023 om 18:18
Online bankieren van de ING ligt er weer eens uit. Gelukkig heb ik wel wat contant geld achter de hand maar onhandig is het wel.
Amazooi
01-02-2023 om 18:22
Ik haat die 5G reclames. Ze blijven je intelligentie maar beledigen. Het gaat niet over die reclames op zich maar de manier waarop ze tegen je praten; alsof je niet goed snik bent.