Huiskamer
Bakblik
01-02-2023 om 07:51
Aan buren, in de ruimste zin van het woord, die allemaal losse rotzooi in hun tuin hebben staan dat door de storm gaat schuiven/rollen.
Ben de hele nacht af en aan wakker geworden van rollende emmers, schuivende kuipstoeltjes, klapperende latten. Voor de buren die net hier zijn komen wonen heb ik nog enig begrip, niet alles nog uitgepakt en wie weet komen ze van een flat en weten ze niet wat er in een tuin kan gebeuren. Maar die mensen die hier al meer dan 5 jaar wonen moeten toch weleens storm hebben meegemaakt en hebben ervaren wat dat doet met de spullen die je niet binnenmaalt of vastzet.
Amazooi
01-02-2023 om 07:52
Als men het heeft over "duurzaam eten" dan versta ik dat altijd als "dan raakt je bord nooit leeg".
Amazooi
01-02-2023 om 08:05
Bakblik schreef op 01-02-2023 om 07:51:
Aan buren, in de ruimste zin van het woord, die allemaal losse rotzooi in hun eigen hebben staan dat doe de storm gaat schuiven/rollen.
Ben de hele nacht af en aan wakker geworden van rollende emmers, schuivende kuipstoeltjes, klapperende latten. Voor de buren die net hier zijn komen wonen heb ik nog enig begrip, niet alles nog uitgepakt en wie weet komen ze van een flat en weten ze niet wat er in een tuin kan gebeuren. Maar die mensen die hier al meer dan 5 jaar wonen moeten toch weleens storm hebben meegemaakt en hebben ervaren wat dat doet met de spullen die je niet binnenmaalt of vastzet.
Ja dat kost je je nachtrust die met storm toch al slecht is. Ik word doodnerveus van dat gegier rond mijn huis.
Als ik storm verwacht dan zet ik alles op een hoop tegen elkaar aan in de verwachte windrichting met de zwaarste voorwerpen aan de buitenkant. Maar vaak vergeet je toch iets en kan je niet meer naar buiten omdat je de deur niet meer kan houden.
Komt ook vaak voor dat de weersverwachting me ontgaan is. Als het even kan ga ik toch even de rollende emmer pakken maar soms lukt het niet meer.
Bakblik
01-02-2023 om 08:37
Amazooi schreef op 01-02-2023 om 08:05:
[..]
Ja dat kost je je nachtrust die met storm toch al slecht is. Ik word doodnerveus van dat gegier rond mijn huis.
Als ik storm verwacht dan zet ik alles op een hoop tegen elkaar aan in de verwachte windrichting met de zwaarste voorwerpen aan de buitenkant. Maar vaak vergeet je toch iets en kan je niet meer naar buiten omdat je de deur niet meer kan houden.
Komt ook vaak voor dat de weersverwachting me ontgaan is. Als het even kan ga ik toch even de rollende emmer pakken maar soms lukt het niet meer.
Het waait hier stevig maar het is niet zo erg als die storm vorig jaar. Man en kind zijn gewoon op de fiets naar werk/ school. Hoor nog steeds dingen klapperen en rollen en overal is nu licht aan dus iedereen is wakker.
lientje69
01-02-2023 om 09:52
Ik erger me aan mijn man. Die gooit werkelijk overal kleding neer. Over drie stoelen verspreid. Ik wil mijn keuken graag een klein beetje netjes houden en pak alles op en hang het dan over de bureaustoel in de kamer. Volgende dag hangen wéér alle keukenstoelen vol! Grrrr. En dochter doet er nog een schepje bovenop ,jas in de kamer in plaats van op de kapstok, schoenen in de keuken in plaats van in de hal. Word er soms zo verdrietig van, kan hier wel blijven opruimen. En het zeggen helpt precies één dag en dan is het weer mis. 
Amazooi
01-02-2023 om 10:04
lientje69 schreef op 01-02-2023 om 09:52:
Ik erger me aan mijn man. Die gooit werkelijk overal kleding neer. Over drie stoelen verspreid. Ik wil mijn keuken graag een klein beetje netjes houden en pak alles op en hang het dan over de bureaustoel in de kamer. Volgende dag hangen wéér alle keukenstoelen vol! Grrrr. En dochter doet er nog een schepje bovenop ,jas in de kamer in plaats van op de kapstok, schoenen in de keuken in plaats van in de hal. Word er soms zo verdrietig van, kan hier wel blijven opruimen. En het zeggen helpt precies één dag en dan is het weer mis.
Dit ken ik alleen maar van mezelf toen in thuis woonde maar ik doe dat eigenlijk nooit meer omdat ik er zelf teveel last van heb.
MelMel
01-02-2023 om 10:27
Dat het me niet lukt weer normaal te eten nadat ik ongesteld ben geweest. Argh!
SuzyQFive
01-02-2023 om 10:50
lientje69 schreef op 01-02-2023 om 09:52:
Wat heel effectief was bij mijn oudste: als je schoenen of jas niet netjes liggen/hangen waar het hoort gooi ik ze naar buiten, regen of niet.
Heb het maar 1x hoeven doen. Sindsdien lag het altijd waar het hoorde.
SombraOnline
01-02-2023 om 12:30
Die stomme pomp wordt niet schoon. Wat zijn kleimaskers toch rotproducten om schoon te maken.
stokstaart
01-02-2023 om 12:53
aan mezelf. Ik kom tot niks, hang alleen wat rond op de bank en ik kan echt genoeg doen. Dit is helaas niet dag 1 ofzo. Geen idee hoe ik hier uit kom.
Treurniet
01-02-2023 om 14:09
stokstaart schreef op 01-02-2023 om 12:53:
aan mezelf. Ik kom tot niks, hang alleen wat rond op de bank en ik kan echt genoeg doen. Dit is helaas niet dag 1 ofzo. Geen idee hoe ik hier uit kom.
Zit je in de overgang?
stokstaart
01-02-2023 om 14:14
Treurniet schreef op 01-02-2023 om 14:09:
[..]
Zit je in de overgang?
Mwoh, dat denk ik nog niet. Zou wel jong zijn, begin 40, maar alles kan. Ik denk dat het meer komt omdat ik LC heb, mijn eigen uren niet kan werken hoewel ik dat wel graag wil, niet mag sporten zoals ik dat graag doe en vaak moe ben, tel daarbij op dat het allemaal wat uitzichtloos is en ik pas ben verhuist. Het is verklaarbaar. Meestal kan ik mezelf wel in beweging zetten maar de laatste tijd lukt me dat slecht.