Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

stokstaart schreef op 28-01-2023 om 20:08:

Ik vind het altijd zo jammer dat het gaat over ooh wat die actievoerder nu weer doen. Maar als ze braaf op een malieveld staan waar niemand last van ze heeft krijgen ze 0 aandacht en word de boodschap niet gehoord. Het gaat niet om wat ze doen, het gaat om de boodschap, de inhoud. Misschien moet daar de focus op komen, de ergernis van burgers op wat de boodschap is. De boosheid richten omdat er belachelijk veel geld in subsidies gestoken wordt voor fossiele brandstof, dat is belastinggeld. Het is te bizar voor woorden dat er belastinggeld gestoken wordt in iets wat verschrikkelijk milieuvervuilend is. Laten we het daar over hebben. En ik ben heel blij dat er een groep jonge mensen is opgestaan die nu dit soort vreedzame acties doen. ♥️ Dan rijd ik wel een stukje om.

Ik vind het altijd zo jammer dat het gaat over ooh wat die actievoerder nu weer doen. Maar als ze braaf op een malieveld staan waar niemand last van ze heeft krijgen ze 0 aandacht en word de boodschap niet gehoord. Het gaat niet om wat ze doen, het gaat om de boodschap, de inhoud. Misschien moet daar de focus op komen, de ergernis van burgers op wat de boodschap is. De boosheid richten omdat er belachelijk veel geld in subsidies gestoken wordt voor fossiele brandstof, dat is belastinggeld. Het is te bizar voor woorden dat er belastinggeld gestoken wordt in iets wat verschrikkelijk milieuvervuilend is. Laten we het daar over hebben. En ik ben heel blij dat er een groep jonge mensen is opgestaan die nu dit soort vreedzame acties doen. ♥️ Dan rijd ik wel een stukje om.

Misschien is niet rijden wel een betere oplossing dan omrijden. 

Ik erger mij trouwens ook aan de subsidies en het niet heffen van belastingen op bv kerosine.

Broodjebrie schreef op 28-01-2023 om 19:12:

Actievoerders die de snelweg blokkeren. Ik snap dat je wil(t?) demonstreren maar waarom zo? En maar trots op jezelf zijn als je wordt gearresteerd. Ik zou me rotschamen als ik je zou kennen.

Ik zou juist hartstikke trots zijn als ik een zoon of dochter had die dat deed! Echte actie voeren voor een goed doel waar je in gelooft, voor een betere wereld voor iedereen - en niet alleen voor jezelf of je eigen kinderen (zoals veel boeren aanvoerden als argument).
Het deed me wel weer realiseren dat ik oud word: vroeger had ik willen meedoen, nu heb ik gezocht naar een manier om ze financieel te steunen.

Ik opende dit topic vandaag trouwens om aan te geven dat het mij, gelukkig met vele anderen!, vreselijk ergert hoe er gereageerd wordt op deze idealisten in vergelijking met die boeren. Terwijl die boeren hun acties niet in een weekend planden, maar bij voorkeur tijdens de spits en vooral: die boeren sloopten de boel en staken de natuur in brand.

Jullie hebben gelijk. En ook zeker wat betreft de boeren.

Athan schreef op 28-01-2023 om 20:34:

[..]

Ik zou juist hartstikke trots zijn als ik een zoon of dochter had die dat deed! Echte actie voeren voor een goed doel waar je in gelooft, voor een betere wereld voor iedereen - en niet alleen voor jezelf of je eigen kinderen (zoals veel boeren aanvoerden als argument).
Het deed me wel weer realiseren dat ik oud word: vroeger had ik willen meedoen, nu heb ik gezocht naar een manier om ze financieel te steunen.

Ik opende dit topic vandaag trouwens om aan te geven dat het mij, gelukkig met vele anderen!, vreselijk ergert hoe er gereageerd wordt op deze idealisten in vergelijking met die boeren. Terwijl die boeren hun acties niet in een weekend planden, maar bij voorkeur tijdens de spits en vooral: die boeren sloopten de boel en staken de natuur in brand.

Alsof mensen in het weekend niet rijden? En protesteren prima maar doe dat lekker op het malieveld i.p.v. wegen blokkeren, schandalig vind ik het. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-01-2023 om 22:23

Ons maand voorschotbedrag van Eneco is nog steeds niet aangepast aan het prijsplafond.  Ze hadden gezegd dat we in januari bericht zouden krijgen daarover, nu wordt dat pas eind februari.  Belachelijk. 

Muurbloem1985 schreef op 28-01-2023 om 22:01:

[..]

Alsof mensen in het weekend niet rijden? En protesteren prima maar doe dat lekker op het malieveld i.p.v. wegen blokkeren, schandalig vind ik het.

Heb jij serieus geen besef van het verschil in ontwrichting tussen het blokkeren van (meerdere) snelwegen in de spits en het blokkeren van een snelweg op zaterdag?
Of vond je de protesten van de boeren ook zo schandalig? (En dan bedoel ik niet eens de milieuschade en de agressie, ik bedoel sec het blokkeren van snelwegen in de spits.)

Athan schreef op 28-01-2023 om 22:44:

[..]

Heb jij serieus geen besef van het verschil in ontwrichting tussen het blokkeren van (meerdere) snelwegen in de spits en het blokkeren van een snelweg op zaterdag?
Of vond je de protesten van de boeren ook zo schandalig? (En dan bedoel ik niet eens de milieuschade en de agressie, ik bedoel sec het blokkeren van snelwegen in de spits.)

Blokkeren is blokkeren voor mij is er geen verschil, en alsof er niet genoeg geïnvesteerd wordt in milieu, dit is gewoon zeuren om het zeuren wat deze mensen doen, het is nooit goed voor deze mensen, de boeren hadden naar mijn mening veel meer reden om te protesteren.

Muurbloem1985 schreef op 28-01-2023 om 22:56:

[..]

Blokkeren is blokkeren voor mij is er geen verschil, en alsof er niet genoeg geïnvesteerd wordt in milieu, dit is gewoon zeuren om het zeuren wat deze mensen doen, het is nooit goed voor deze mensen, de boeren hadden naar mijn mening veel meer reden om te protesteren.

Dus jij geeft geen moer om wat er na jou met de aarde gebeurt, andere mensen wel en dan zijn zij aan het zeuren? 

Luchtvaartmaatschappijen, olieraffinaderijen en grootverbruikers van gas en elektriciteit profiteren dag in dag uit van fossiele subsidies, terwijl je met 17,5 miljard (!!!) mensen in de zorg en het onderwijs een beter salaris kunt geven, het OV goedkoop of gratis zou kunnen maken, kansenongelijkheid kan bestrijden, enzovoort.

Muurbloem1985 schreef op 28-01-2023 om 22:56:

[..]

Ah, dus je vond de blokkeeracties van de boeren net zo schandalig? Dan snap ik je verontwaardiging van vandaag. Voor mij is er wel degelijk een verschil, maar ik was vandaag ook niet verontwaardigd over de blokkeerders.

Oei.. kat heeft per ongeluk 2 hele zakjes met kattensnoep opgegeten. Ik voorspel veel gemiauw en gebruik van de kattenbak en/of overgeven vannacht 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-01-2023 om 23:42

kan de discussie over protesteren ergens anders gevoerd worden? Daar is dit topic nl niet voor

Friezinnetje schreef op 28-01-2023 om 23:42:

kan de discussie over protesteren ergens anders gevoerd worden? Daar is dit topic nl niet voor

Je hebt gelijk, ik zal erover ophouden

stokstaart schreef op 28-01-2023 om 09:54:

[..]

Haha ja idd!! Die is er, ligt op de vloer en ik ben er superblij mee!!

ik ga zeker bellen en klagen maandag. Idioot.

Oh goed om te horen van je vloerkleed! En hopelijk krijg je een beetje een fatsoenlijke reden maandag (voor zover dat kan).. Succes!

Helemaal eens.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.