Huiskamer
Regendrup.
15-01-2023 om 22:36
watertoren schreef op 15-01-2023 om 22:13:
Mijn zoon is even langs geweest. Ik ben wel wat rustiger nou. Gelukkig woont hij een minuut of acht van mij vandaan. Het gaat nou weer wel.
Oké fijn. Heel naar zo'n situatie, dan moet je echt even niet alleen hoeven zijn. Hoop dat je je weer wat beter voelt. Kan je zoon niet nog eens met hem gaan praten (ik meen me te herinneren dat hij dat al eens gedaan heeft). Of iemand anders? Dit moet echt stoppen.
BrightEchidna89
15-01-2023 om 22:43
watertoren schreef op 15-01-2023 om 22:13:
Mijn zoon is even langs geweest. Ik ben wel wat rustiger nou. Gelukkig woont hij een minuut of acht van mij vandaan. Het gaat nou weer wel.
Goed dat je zoon is langs geweest en morgen samen met hem naar de politie om aangifte te doen.
Vervolgens misschien een advocaat raadplegen om te bekijken of je genoeg elementen hebt om een contactverbod te verkrijgen.
Veel sterkte trouwens.
Edit: in België is het trouwens mogelijk om een alarmknop te krijgen waardoor er direct politie gestuurd wordt naar jouw locatie, weet niet of dit systeem ook in Nederland bestaat.
Herfstappeltaart
16-01-2023 om 07:09
watertoren schreef op 15-01-2023 om 21:38:
Ik moet huilen en ben wat overstuur. Ik hoorde net telkens geklop op mijn ruit tot drie keer toe. Ik woon alleen en ik was bang. Ik word al een tijdje gestalkt door een man en ik dacht dat ik van hem af was maar net stond hij weer voo0r de deur.
Wat afschuwelijk Watertoren. Kun je de politie niet bellen? Dat wordt toch te gek.....
Herfstappeltaart
16-01-2023 om 07:10
O ik ben een beetje mosterd zie ik....Hoe gaat het nu met je Watertoren? Beetje geslapen?
Broodjebrie
16-01-2023 om 08:21
Oh nee Watertoren het gestalk gaat dus nog steeds door?
Fijn dat je zoon even is langsgeweest. Ik zou toch maar eens contact opnemen met de politie hoor 
Netherfield
16-01-2023 om 09:37
Je zoon had hem ook al eens gesproken toch? Hoe komt zo’n man erbij dat je hem dan toch nog leuk vindt.
Zonet met sloffen aan mijn gekneusde teen weer gestoten. Nu schoenen aangedaan, dan komt het minder hard aan.
watertoren
16-01-2023 om 09:48
Netherfield schreef op 16-01-2023 om 09:37:
Je zoon had hem ook al eens gesproken toch? Hoe komt zo’n man erbij dat je hem dan toch nog leuk vindt.
Zonet met sloffen aan mijn gekneusde teen weer gestoten. Nu schoenen aangedaan, dan komt het minder hard aan.
Mijn zoon heeft hem een tijd terug inderdaad gesproken. Hij was dronken zoals zo vaak. Ik heb hem gisterenavond om half 10 nog een App gestuurd dat hij mij met rust moet laten en dat hij hier niet welkom is. Hij heeft de App nog niet gelezen want ik zie geen blauw vinkje staan. Hij zal zijn roes nog aan het uitslapen zijn de zatlap.
Bailey26
16-01-2023 om 09:51
Wat een nare situatie Watertoren. Heb je wel een beetje kunnen slapen? Is de wijkagent al op de hoogte?
Ik erger mij aan de kraaien die de pot pindakaas aan het plunderen zijn. Dat ze het opeten vind ik niet erg maar ze gooien iedere keer de pot op de grond omdat ze hem willen meenemen.
watertoren
16-01-2023 om 10:07
Ik heb redelijk kunnen slapen. Ben wel een paar keer wakker geweest. Ik denk niet dat de politie hier iets aan kan doen. Hij valt mij lastig maar overtreed de wet niet.
Treurniet
16-01-2023 om 10:12
Ik erger mij aan de kat die mij op de rug springt, waardoor ik weer de pijnlijke krassen er heb zitten.
Amazooi
16-01-2023 om 10:19
Bakblik schreef op 15-01-2023 om 19:00:
Waarom maken fabrikanten van spatels nou altijd spatels van verschillende materialen aan elkaar?
Dat gaat een poosje goed en als je dan bami in de wok hebt trek je ineens een steel uit de bami en zit het "omschepstuk" ergens middenin die hete, vette groenten, vlees en slierten.
Heel voorzichtig gegeten, want toen het missende stuk gevonden was ontbraken er natuurlijk een paar kleine stukjes plastic. Kan ik weer een nieuwe halen.
Ik wok altijd met 2 van die dingen. De eerste die ik had toen ik op kamers woonde >30 jaar geleden doet het nog steeds. Iedere keer een nieuwe die goed samen gaat vinden valt niet mee, heb ik weer wat te doen komende week.
Eigenlijk wil ik zo'n zelfde als die hele oude maar ja dat is al 20 jaar niet meer gelukt.
Ik ben ook altijd erg kieskeurig en gebruik ook nog steeds een heel oude die een barst heeft. Hij is gemaakt van het soort plastic waar ze vroeger campingserviezen van maakten. Als ik een nieuwe koop dan is de kromming niet goed, of hij schraapt niet goed over de bodem of hij beschadigt de bodem.
Rondstruiner
16-01-2023 om 10:19
watertoren schreef op 16-01-2023 om 10:07:
Ik heb redelijk kunnen slapen. Ben wel een paar keer wakker geweest. Ik denk niet dat de politie hier iets aan kan doen. Hij valt mij lastig maar overtreed de wet niet.
Jawel, de politie kan soms wel iets doen. In de link hieronder staan misschien nog andere tips voor je, zoals een logboek bijhouden, voor als hij niet stopt en je aangifte wil doen.
Sterkte, echt heel naar zoiets.
"De politie kan, als de stalking nog niet lang aan de gang is en nog niet is geëscaleerd, een stopgesprek voeren met de stalker. De ervaring leert dat veel stalkers stoppen na een dergelijk gesprek. Deze mogelijkheid kunt u met de politie bespreken. Meestal is het de wijkagent die een dergelijk gesprek voert met de stalker."
En
"Als u de politie meldt (via 0900-8844) dat u wordt lastiggevallen door een stalker, dan wordt uw informatie in de computer vastgelegd. U informeert dus de politie, maar verwacht geen verdere actie. De politie beoordeelt de inhoud van de melding. Vervolgens kan de politie een afspraak met u maken om de problemen te inventariseren en om samen met u een plan te maken om de stalker te laten stoppen."
https://www.politie.nl/informatie/ik-word-gestalkt.-wat-kan-de-politie-voor-mij-doen.html
Bakblik
16-01-2023 om 10:25
watertoren schreef op 16-01-2023 om 10:07:
Ik heb het met je te doen, wat onaangenaam zo'n man.
Hij valt jou lastig maar overtreed de wet niet, dat vind ik zo'n kulargument dat de politie steeds vaker inzet. Niet alleen als het om jouw stalker gaat maar ook voor andere dingen.
Hier in de wijk hebben wij ook een gezin dat flink overlast veroorzaakt maar alles is nog net binnen de lijntjes van de wet dus de politie komt niet in actie. Als wij dan melding proberen te doen dan hoor ik "het begrip" van die agent. Ik snap dat u er last van heeft maar in principe is er geen wet die het verbied om in de nacht ........... te doen. Helaas kunt u hier dus geen melding van doen, wij zijn er om boeven te vangen, dit soort dingen moet u melden bij handhaving van de gemeente.