Huiskamer
Netherfield
15-01-2023 om 00:36
Ik heb vandaag mijn teen gestoten, dik, blauw en pijnlijk. Gekneusd is mijn conclusie. Au.
vertelsel
15-01-2023 om 07:21
HerrBlitz schreef op 14-01-2023 om 23:09:
Mijn man heeft griep en ja, natuurlijk is dat échte mannengriep.... wat kan die vent toch zeuren
Tsssk, beetje compassie! Als je nog nooit mannengriep hebt gehad, weet je niet hoe verschrikkelijk dat is! If you haven't walked in his shoes...
😆
Rondstruiner
15-01-2023 om 10:26
Weer buienradar
Ze voorspellen al de hele ochtend droog weer, maar er vallen steeds hele felle buien. Ook echt van die tot-aan-je-ondergoed-doorweekt-buien met keiharde wind.
Ik ga toch even naar buiten straks.
Amazooi
15-01-2023 om 10:33
Netherfield schreef op 15-01-2023 om 00:36:
Ik heb vandaag mijn teen gestoten, dik, blauw en pijnlijk. Gekneusd is mijn conclusie. Au.
Ieuw. Bij mij gaat zoiets dan ook meteen opzwellen zodat geen enkele schoen meer lekker zit omdat ze gaan knellen. Ineens een maat breder.
Rogue
15-01-2023 om 11:23
vertelsel schreef op 15-01-2023 om 07:21:
[..]
Tsssk, beetje compassie! Als je nog nooit mannengriep hebt gehad, weet je niet hoe verschrikkelijk dat is! If you haven't walked in his shoes...
😆

😆
NippyDunlin42
15-01-2023 om 12:18
lientje69 schreef op 14-01-2023 om 22:55:
[..]
Hoop t
Dan kan ik komend weekend weer werken. Want ik zadel nu het team met een probleem op. Nu heb ik het ook op het werk opgelopen, maar toch. Zo alle voorzorgsmaatregelen genomen.... maar begin van de week onbeschermd in contact geweest. Toen ik het eenmaal wist, in pak en met mondkapje op gewerkt. Maar toch opgelopen.
Jij zadelt niemand met een probleem op. Wij (de maatschappij) zadelen jullie op met problemen. Als jij op je werk covid oploopt en twee jaar later met longcovid zit ben je gewoon bedankt.
Ik snap het hoor, je zit met je collega's en de clienten en je voelt je schuldig. Maar dat is wel de omgekeerde wereld.
Zorg goed voor jezelf en neem voldoende rust!
Ga pas weer werken als je goed herstelt bent.
Veel beterschap!
lientje69
15-01-2023 om 12:33
Elaine68 schreef op 15-01-2023 om 12:18:
[..]
Jij zadelt niemand met een probleem op. Wij (de maatschappij) zadelen jullie op met problemen. Als jij op je werk covid oploopt en twee jaar later met longcovid zit ben je gewoon bedankt.
Ik snap het hoor, je zit met je collega's en de clienten en je voelt je schuldig. Maar dat is wel de omgekeerde wereld.
Zorg goed voor jezelf en neem voldoende rust!
Ga pas weer werken als je goed herstelt bent.
Veel beterschap!
Dank je Elaine!
Hoor ook net via collega dat je op gesprek moet als je 3 keer ziek bent in één jaar. Zij heeft 2 keer Corona en een keer griep gehad dus moet nu op gesprek. Echt stom vind ik dat. Alsof je voor je lol thuis zit.
Ik ben gelukkig niet heel ziek. Af en toe een fikse hoestbui. En verder wat hoofdpijn, keelpijn, spierpijn . Als Corona niet bestaan had met alle regels erbij, had ik nu met een paar paracetamol gewoon gewerkt.
Heb alle inentingen gehad én nu dus voor de tweede keer Corona. Maar hoop toch dat longcovid aan me voorbij gaat. Dan zou ik denk ik me flink zieker moeten voelen.
stokstaart
15-01-2023 om 12:41
Beterschap Lientje! Je hoeft trouwens niet doodziek te zijn om longcovid te ontwikkelen! Doe vooral rustig aan, ziek echt goed uit, eet gezond en drink geen alcohol.
En dat gesprek is natuurlijk een wassen neus als je 2x corona hebt gehad en 1x griep. Een collega van me had ook zoiets en gesprek was snel klaar. Waarom was je ziek; nou corona en griep enzo. Ooh oke.
Baas kan moeilijk zeggen dat je niet meer ziek mag worden, daar doe je niks tegen. Volgens mij is het ook meer om de "ik heb vage hoofdpijnklachen en meld me steeds ziek" mensen eruit te filteren en te kijken hoe ze dat kunnen voorkomen.
Moxxie
15-01-2023 om 12:46
Lijkt me een moeilijk gesprek om te voeren voor een leidinggevende, je mag immers helemaal niet vragen wat iemand mankeert/mankeerde.
Lollypopje
15-01-2023 om 12:49
lientje69 schreef op 15-01-2023 om 12:33:
[..]
Heb alle inentingen gehad én nu dus voor de tweede keer Corona. Maar hoop toch dat longcovid aan me voorbij gaat. Dan zou ik denk ik me flink zieker moeten voelen.
Helaas niet. Droge kuch en een beetje verhoging was het bij mij en elke dag vermoeider.
Maar om je niet verder bang te maken, ik hoorde van mijn arboarts dat bij de huidige type een stuk mind long covid ontstaat. Waarom weten ze niet, maar het is wel erg fijn.
NippyDunlin42
15-01-2023 om 12:49
lientje69 schreef op 15-01-2023 om 12:33:
[..]
Dank je Elaine!
Hoor ook net via collega dat je op gesprek moet als je 3 keer ziek bent in één jaar. Zij heeft 2 keer Corona en een keer griep gehad dus moet nu op gesprek. Echt stom vind ik dat. Alsof je voor je lol thuis zit.
Ik ben gelukkig niet heel ziek. Af en toe een fikse hoestbui. En verder wat hoofdpijn, keelpijn, spierpijn . Als Corona niet bestaan had met alle regels erbij, had ik nu met een paar paracetamol gewoon gewerkt.
Dat 3 keer ziek en op gesprek is tegenwoordig heel normaal volgens mij. Tenminste bij de werkgevers waar ik in dienst was en ben. "Ziekte overkomt je, verzuim is een keuze" etc.
Een mooie kans om de leidinggevenden uit te leggen wat ze beter kunnen doen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling eigenlijk
. JIJ moet het NOG beter doen. Niks van aantrekken, wat willen ze doen dan, je ontslaan?
Ik klink nu erg negatief maar dat is omdat ik het zo oneerlijk vind allemaal. KLM miljoenen erbij, de zorg niks? Ik weet zeker (en ook wel uit ervaring) dat er werkgevers zijn die je helpen als ze dat kunnen, met problemen die tot verzuim kunnen leiden. Maar in de zorg heb ik wat dat betreft toch wel hele gekke dingen gehoord. Ik ben in de zorg gaan werken omdat ik dacht dat het er daar heel sociaal aan toe zou gaan, maar dat heb ik niet zo ervaren.
Affijn, lang verhaal kort, zorg eerst goed voor jezelf en dan pas voor een ander. Vooral als je werkt in de overbelaste zorg. Niemand heeft meer iets aan je als je omvalt.
Als je dat heel vaak blijft zeggen tegen mensen in de zorg, blijft er soms iets van hangen en dat is goed want jij verdient ook het beste net zo goed als jouw clienten! Maar voor die laatsten zijn WIJ ALLEMAAL verantwoordelijk als maatschappij en voor jouzelf alleen jij.
FaithfulDuck87
15-01-2023 om 13:57
het weer. Is hier nog harde wind, hagelstenen en veel regen. Bahbahbah
Broodjebrie
15-01-2023 om 14:02
Toch nog een rondje gelopen en op wat gespetter na bleef het verder droog. De lucht werd wel steeds donkerder dus maar een korter rondje gelopen.
lientje69
15-01-2023 om 14:21
Ben toch wel erg moe nu ook
Nu heb ik daar wel vaker last van maar het zal nu wel corona gerelateerd zijn.
Tsja, dat salaris is wel een dingetje in de zorg. De verantwoordelijkheid is best groot en ik vind mijn 13,69 bruto daar eigenlijk niet helemaal toereikend voor. Nu ga ik de komende jaren nog wel stijgen maar voor nu is het mwah. Al verdiende ik in mijn vorige baan nog 2 euro minder per uur.
Dus het valt dan toch weer mee, zeker dankzij de ORT. En ik vind het werk zó geweldig fijn om te doen.
Dank voor de waarschuwing dat je voor long covid dus niet heel ziek hoeft te zijn. Dan ga ik nu toch maar wat extra rust pakken.
Dacht: ben niet heel erg ziek, kan wel even wat in huis doen dan ![]()