Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-12-2022 om 17:55

Treurniet schreef op 22-12-2022 om 17:48:

[..]

Waarom?

Heel veel mensen en huisdieren lijden er onder, maandenlang. En de knallen worden steeds harder!!!

jij mag je ergeren, maar ik ook  

Ik heb een vuurwerk erger topic gemaakt, wees welkom. 

Friezinnetje schreef op 22-12-2022 om 17:36:

aan het continue gezeur over vuurwerk.

Wat mij betreft zeuren we nog niet genoeg, wat een ellende ...

Sinds november zijn er al 29 zwaargewonden in de 3 brandwondencentra binnen gekomen, hierbij gaat het om 26 kinderen.

Uit onderzoek van VeiligheidNL, onder slachtoffers van de afgelopen jaarwisseling, bleek dat 47 procent van het vuurwerkletsel bij kinderen jonger dan 12 jaar wordt veroorzaakt door dit soort 'kindervuurwerk'. Afgelopen jaar steeg daarnaast het letsel door dit F1-siervuurwerk.

Van alle slachtoffers van deze categorie vuurwerk was 72 procent jonger dan 15 jaar. Bijna tweederde was jonger dan 10.
Brandwondencentra: nu al 26 kinderen zwaargewond door vuurwerk | RTL Nieuws

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-12-2022 om 19:05

Yumi schreef op 22-12-2022 om 18:38:

[..]

Wat mij betreft zeuren we nog niet genoeg, wat een ellende ...

Sinds november zijn er al 29 zwaargewonden in de 3 brandwondencentra binnen gekomen, hierbij gaat het om 26 kinderen.

Uit onderzoek van VeiligheidNL, onder slachtoffers van de afgelopen jaarwisseling, bleek dat 47 procent van het vuurwerkletsel bij kinderen jonger dan 12 jaar wordt veroorzaakt door dit soort 'kindervuurwerk'. Afgelopen jaar steeg daarnaast het letsel door dit F1-siervuurwerk.

Van alle slachtoffers van deze categorie vuurwerk was 72 procent jonger dan 15 jaar. Bijna tweederde was jonger dan 10.
Brandwondencentra: nu al 26 kinderen zwaargewond door vuurwerk | RTL Nieuws

kan allemaal maar ik erger me aan het gezeur, en dat mag in dit topic. En ik erger me er ook aan, dat sommigen dat in elk topic weer moeten zeggen. We weten het wel.... 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

22-12-2022 om 19:18

Friezinnetje schreef op 22-12-2022 om 19:05:

[..]

kan allemaal maar ik erger me aan het gezeur, en dat mag in dit topic. En ik erger me er ook aan, dat sommigen dat in elk topic weer moeten zeggen. We weten het wel....

"Gezeur", wel een bijzondere kwalificatie. 

Hoewel ik het commentaar op het gebruik van vuurwerk zeer zeker geen gezeur vind, is de kracht van dit topic juist dat iedereen zich mag ergeren zonder commentaar of discussie. 
Dus laten we iedereen die ruimte geven en gunnen ook als we de ergernissen niet delen

Ik denk dat het punt meer is dat het nogal bijzonder is om angstige dieren, afgeknalde handen, uitgeblazen ogen en hier en daar een dode, min of meer gezeur te noemen.

FallAgain schreef op 22-12-2022 om 19:28:

Ik denk dat het punt meer is dat het nogal bijzonder is om angstige dieren, afgeknalde handen, uitgeblazen ogen en hier en daar een dode, min of meer gezeur te noemen.

Mijn mening over vuurwerk is geen geheim, maar ik vind de vrijheid om je in dit topic aan alles te mogen ergeren belangrijker. Dus dit is niet de plek om met elkaar in discussie te gaan over elkaars ergernissen.

Als we dat bij dit onderwerp laten gebeuren, verzand dit binnen de kortste keren in een topic waar op elk onderwerp commentaar komt of over gediscussieerd wordt en dan verliest dit topic zijn waarde. 

Dus laten we die discussie op een andere plaats op dit forum houden en niet in dit topic.

Even wat anders dan; autorijden in het donker als het regent.. Vooral nu met al die kerstverlichting overal; alles schittert! 

Rondstruiner schreef op 22-12-2022 om 17:45:

Ik heb een nieuwe brugnaald nodig, dat is een soort plastic naald waarmee je flosdraad onder je brug kunt krijgen. Mijn brugnaald was opeens kwijt, dus ik denk dat hij op de grond gevallen is en opgezogen, of misschien wel door de gootsteen gespoeld.

Maar de etos en kruidvat verkopen het niet, en als ik ze online bestel, moet ik er 20, 30 of zelfs 100 kopen... Ik heb er maar 1 nodig! Hooguit en tweede als reserve voor als ik deze over 15 of 20 jaar ook kwijt zou zijn, maar geen tientallen. En als ik er dan 20 bestel moet ik ook nog eens 5 euro bezorgkosten betalen voor iets dat zo klein is...

Nog maar even langs wat andere drogisterijen fietsen om te zien of die ze wel hebben.

Heeft de tandarts er niet eentje voor je? 

HAHA!wait..what schreef op 22-12-2022 om 19:37:

Even wat anders dan; autorijden in het donker als het regent.. Vooral nu met al die kerstverlichting overal; alles schittert!

Voor fietsen geldt het ook, al gaat dat gelukkig wel langzamer.

Ik heb het idee dat de ledverlichting wel lekker zuinig maar niet ideaal is wat verlichten betreft. Een heldere kleine lichtvlek bij de lantaarnpaal waardoor ik bijna verblind word, daarna snel weer erg donker. Ook tegemoetkomend verkeer soms erg fel verlicht. Mijn oudere ogen kunnen zo snel niet meer aanpassen aan die grote licht/donker-overgangen!

Auwereel schreef op 22-12-2022 om 20:16:

[..]

Voor fietsen geldt het ook, al gaat dat gelukkig wel langzamer.

Ik heb het idee dat de ledverlichting wel lekker zuinig maar niet ideaal is wat verlichten betreft. Een heldere kleine lichtvlek bij de lantaarnpaal waardoor ik bijna verblind word, daarna snel weer erg donker. Ook tegemoetkomend verkeer soms erg fel verlicht. Mijn oudere ogen kunnen zo snel niet meer aanpassen aan die grote licht/donker-overgangen!

Mijn jongere ogen ook niet, hoor. Ik vind die ledlampen véél te fel op veel fietsen, en ze staan bijna altijd naar boven gericht.

Die stomme mensen die gaan wandelen op het fietspad, ook nog aan de linkerkant. Meter verderop ligt een keurig wandelpad!

SombraOnline schreef op 22-12-2022 om 20:19:

[..]

Mijn jongere ogen ook niet, hoor. Ik vind die ledlampen véél te fel op veel fietsen, en ze staan bijna altijd naar boven gericht.

Ik heb een tijd een fiets gehad met verlichting in het frame diei k niet verstellen kon, maar wel mensen mee verblindde. Bij een nieuwe fiets heb ik erop gelet dat je 'm wel verstellen kan, maar nu heb ik een lamp die telkens scheef zakt en ook niet blijft branden als ik stilsta. Tijd voor een andere lamp...

Moyrrie schreef op 22-12-2022 om 19:52:

[..]

Heeft de tandarts er niet eentje voor je?

Daar hoef ik voorlopig nog niet heen, maar vind het wel gek om te vragen. Ik snap niet waarom de etos enzo dat niet gewoon verkoopt. Er zijn toch zat mensen met een brug.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.