Huiskamer
Treurniet
20-12-2022 om 09:43
Nu had ik iets wat ik nog moest doen, maar tien seconden later ben ik het helemaal kwijt
.. stomme overgang.
SombraOnline
20-12-2022 om 20:04
Yumi schreef op 19-12-2022 om 12:11:
Krijg nog regelmatig post van de vorige bewoner die is overleden. Vanaf maart stuur ik het door aan familie met een appje aan haar kinderen, dat er (weer) post onderweg is.
Vanmorgen niet opgelet en brief van waterschapsbelasting open gemaakt. Geadresseerd aan de erven van.... snap dit niet, ze weten dat mevrouw is overleden maar sturen het wel naar dit adresBelde hierover, willen ze het adres van kinderen niet telefonisch accepteren, alleen schriftelijk samen met de post.... ze kunnen de boom in, ben er klaar mee
Ach, wij wonen al 17 jaar in dit huis inmiddels, en krijgen nog regelmatig post van de vorige bewoners. Inmiddels gaat het niet eens meer retour, het gaat gewoon de papierbak in.
majorette2005
20-12-2022 om 23:32
Eigenlijk onzin om er aan te ergeren, op de achtergrond tv aan staan met shownieuws, komt daar ineens die lach van Tooske erdoor heen, niet de fijnste lach dus .
SuzyQFive
21-12-2022 om 00:59
lientje69 schreef op 19-12-2022 om 12:52:
[..]
Denk t ook niet
Nu dacht ik dat kerstzegels en gewone zegels aardig wat scheelden in prijs, maar dat is tegenwoordig ook niet meer zo. Kerstzegels zijn 91 ct en gewone 96 ct. Maar goed , in deze tijden is elke euro er een. Nu toch maar gewone zegels gekocht
De Bruna waar ik vanmorgen was had zelfs geen enkele postzegel meer 😱. Maar daar wisten ze te vertellen dat Appie nog zat heeft.
Vroeger waren de kerstzegels zeker 30ct verschil.
Netherfield
21-12-2022 om 09:36
Dat de orthodontist gewoon 2,5 week dicht is! Leuk, als net aan het begin daarvan (vandaag dus) de beugel van je kind kapot gaat en er een draadje in haar mond prikt die we niet ver genoeg kunnen afknippen.
Yumi
21-12-2022 om 10:09
SombraOnline schreef op 20-12-2022 om 20:04:
[..]
Ach, wij wonen al 17 jaar in dit huis inmiddels, en krijgen nog regelmatig post van de vorige bewoners. Inmiddels gaat het niet eens meer retour, het gaat gewoon de papierbak in.
Langdurig post ontvangen van vorige bewoners, is echt vervelend en dan zou ik het ook weggooien. Het verbaast mij echter dat het hier gaat om iemand die is overleden en ik post krijg voor de erven van. Normaal gesproken geef je een overlijden door aan de Gemeente en dan komt het automatisch terecht bij overheidsinstanties.
Yumi
21-12-2022 om 10:12
Netherfield schreef op 21-12-2022 om 09:36:
Dat de orthodontist gewoon 2,5 week dicht is! Leuk, als net aan het begin daarvan (vandaag dus) de beugel van je kind kapot gaat en er een draadje in haar mond prikt die we niet ver genoeg kunnen afknippen.
Misschien kan de tandarts er wel bij?
AppleTree
21-12-2022 om 10:30
lientje69 schreef op 19-12-2022 om 12:52:
[..]
Denk t ook niet
Nu dacht ik dat kerstzegels en gewone zegels aardig wat scheelden in prijs, maar dat is tegenwoordig ook niet meer zo. Kerstzegels zijn 91 ct en gewone 96 ct. Maar goed , in deze tijden is elke euro er een. Nu toch maar gewone zegels gekocht
Is het verschil niet vooral voor welk gewicht ze tellen? Ik dacht een gewone zegel 1 tot 20 gram en 2 tot 50 gram en bij kerstzegels 1 tot 50 gram. Ik weet dat ik tijdens corona iets kleins mee stuurde met de kerstkaarten en dat ik bij de meeste mensen weg kwam met 1 kerst zegel ipv 2 gewone (ik heb alles netjes gewogen en bij sommige moesten er wel kerstzegels op) en dat scheelde behoorlijk daar door. Ik weet jij of dat jullie nog zo is, ik heb nog zegels van 2020 liggen waar het zo op staat doe toen gebruikt zijn.
€0,91 ipv €1,92 scheelt natuurlijk wel maar pas als je wat zwaardere kaarten verstuurd/iets mee stuurt.
stokstaart
21-12-2022 om 10:49
Netherfield schreef op 21-12-2022 om 09:36:
Ik zou de tandarts bellen! Die kan dat vast.
SombraOnline
21-12-2022 om 12:39
Yumi schreef op 21-12-2022 om 10:09:
[..]
Langdurig post ontvangen van vorige bewoners, is echt vervelend en dan zou ik het ook weggooien. Het verbaast mij echter dat het hier gaat om iemand die is overleden en ik post krijg voor de erven van. Normaal gesproken geef je een overlijden door aan de Gemeente en dan komt het automatisch terecht bij overheidsinstanties.
Het zal je verbazen hoe vaak dit fout gaat. Ik heb zes jaar lang post gesorteerd, en ik had regelmatig brieven in m’n handen voor de erven van “Jansen” die retour gingen, omdat “Jansen” overleden is. En die brieven bleven maar terug komen, en die bleven maar retour gestuurd worden.
Wat dat betreft was het oude systeem van post sorteren fijner, toen had je kaarten met stickers voor doorzendpost. Dan werd het aan PostNL doorgegeven dat er iemand was overleden, en dat de post voor die persoon doorgestuurd moest worden. Helaas zijn die kaarten al enkele jaren weg.
watertoren
21-12-2022 om 13:13
Dat er problemen zijn met de levering van de droge witte huiswijn van de Lidl.
Treurniet
21-12-2022 om 17:41
Botsing in de wasstrat door de wasstraat. Bumper auto voor mij erafgebotst. Zelf ook mijn kentekenplaat kapot. Stomme wasstraat!
Bakblik
21-12-2022 om 17:56
Aan de snelle slijtage van dopjes van kruidenpotjes. Voordat het potje leeg is heb je het "te vaak" open en dicht gedaan om nog goed te functioneren.
Trek net het dopje van de kipkruiden open, hele dopje kapot, bijna alle kruiden op het aanrecht/ in de gootsteen. Heb ik dus niks meer aan.
Netherfield
21-12-2022 om 19:51
Ik erger me eraan dat ik steeds minder goed kan lezen met mijn bril (die ik heb om ver te kunnen kijken. Dat wordt dus varifocus oid op den duur… maar nu nog in de ontkenning en bril af als ik iets moet lezen.