Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Hier ligt er nog steeds een laag ijs op de stoep, alleen waar de zon er een tijdje op geschenen heeft, is het nat. Ik ben dol op in de zon wandelen, maar ik blijf toch binnen.
Mijn arm deed vannacht door de val van gisteren erg zeer en werd stijf, bewegen ging erg moeilijk, ik kon er nauwelijks van slapen. 
Dus ik vreesde dat er meer kapot was dan ik dacht, maar ik ben toch in slaap gevallen en toen ik vanmorgen wakker werd, deed mijn arm het weer. Wel een tikkeltje geblutst en gevoelig, maar verder prima te gebruiken.

https://nos.nl/artikel/2456624-gladheid-blijft-code-geel-tot-morgenmiddag
Gatverdamme
Morgenochtend maar met mijn antislip/spike-dingen om mijn schoenen en dan met ov. Maar dan moet ik ook nog wel een kwartier ofzo lopen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-12-2022 om 19:52

iets verkocht via MP, gezegd na 14.00 uur wel thuis. Niemand gezien.  Dus bericht gedaan dat ik hem niet gezien heb. Ohhh ik dacht dat ik vanavond ook wel kon komen.  Ja, prima, maar zeg dat dan. Blijf niet een halve dag op je wachten.  

Rondstruiner schreef op 16-12-2022 om 14:46:

https://nos.nl/artikel/2456624-gladheid-blijft-code-geel-tot-morgenmiddag
Gatverdamme
Morgenochtend maar met mijn antislip/spike-dingen om mijn schoenen en dan met ov. Maar dan moet ik ook nog wel een kwartier ofzo lopen.

Als ik in jouw stad had gewoond had ik je kunnen rijden, maar dat is niet zo, dus daar heb je niks aan...

Ik ben vandaag al een paar keer echt bijna op m’n snufferd gegaan. Mijn ouders (tachtigers) zijn nog best fit, maar zijn godzijdank niet gaan lopen of fietsen vandaag.  

Cookielover schreef op 16-12-2022 om 20:12:

[..]

Als ik in jouw stad had gewoond had ik je kunnen rijden, maar dat is niet zo, dus daar heb je niks aan...

Ik ben vandaag al een paar keer echt bijna op m’n snufferd gegaan. Mijn ouders (tachtigers) zijn nog best fit, maar zijn godzijdank niet gaan lopen of fietsen vandaag.

Ohhh ik ben ook zo bang om te vallen  zeker nu ik ouder wordt; doodeng!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-12-2022 om 20:23

mijn vader (81) gisteravond onderuit . Gelukkig alleen een zere arm. Niks gebroken 

HAHA!wait..what schreef op 16-12-2022 om 10:26:

[..]

Heb je ook oefeningen gekregen? Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij vaak ook eerst erger wordt, voor er (langzaam) verbetering in komt.. Dat hoop ik voor jou ook!

bij mij is het ook zo, eerste dag ben ik behoorlijk beurs maar daarna gaat het vaak beter 

ik heb echt MEGA haat voor ijzel, snap echt niet waarom er niet gestrooid wordt in de buitenwijken en sommige ov-stops.

liep echt als een omaatje vandaag. 

Het ergert mij enorm dat de diverse nieuwe buren geen idee hebben dat de brandgang gezamenlijk onderhouden moet worden en dat de begaanbaarheid op dagen zoals deze onze gezamenlijke verantwoordelijkheid is. 
Man heeft vandaag een paar keer gestrooid en de losse ijskorrels aan de kant geveegd.
Goed voorbeeld doet niet goed volgen hier,  paar jaar geleden met de vorige buren deden we dat samen. 
Dat de 80 plussers niet meer mee doen begrijp ik helemaal maar de jongeren kunnen toch even meedoen! 

Cookielover schreef op 16-12-2022 om 20:12:

[..]

Wel een lieve gedachte hoor.

Fijn dat jouw ouders binnen zijn gebleven. Ik zag wel een bejaarde man door mijn gladde straatje schuivelen vanmiddag. Dan vind ik mezelf wel echt een angsthaas en een zeur hoor

Friezinnetje schreef op 16-12-2022 om 20:23:

mijn vader (81) gisteravond onderuit . Gelukkig alleen een zere arm. Niks gebroken

Oeh, gelukkig viel het mee dus.

Bakblik schreef op 16-12-2022 om 20:42:

Het ergert mij enorm dat de diverse nieuwe buren geen idee hebben dat de brandgang gezamenlijk onderhouden moet worden en dat de begaanbaarheid op dagen zoals deze onze gezamenlijke verantwoordelijkheid is.
Man heeft vandaag een paar keer gestrooid en de losse ijskorrels aan de kant geveegd.
Goed voorbeeld doet niet goed volgen hier, paar jaar geleden met de vorige buren deden we dat samen.
Dat de 80 plussers niet meer mee doen begrijp ik helemaal maar de jongeren kunnen toch even meedoen!

Waarschijnlijk zijn ze zich van geen kwaad bewust. Als jouw man al meerdere keren op een dag gestrooid heeft denken ze waarschijnlijk dat het onder controle is. Spreek je verwachtingen naar ze uit.

Vorige week 1x en afgelopen dinsdag meegelopen op locatie waar ik sollicitatie aan uit gedaan had. 
Woensdagochtend manager van locatie gebeld voor terugkoppeling vanuit beide kanten. 
Ze nam niet op dus voice mail ingesproken.
En tot nu toe heeft ze nog steeds niet terug gebeld  

Ikbengek schreef op 16-12-2022 om 20:49:

Vorige week 1x en afgelopen dinsdag meegelopen op locatie waar ik sollicitatie aan uit gedaan had.
Woensdagochtend manager van locatie gebeld voor terugkoppeling vanuit beide kanten.
Ze nam niet op dus voice mail ingesproken.
En tot nu toe heeft ze nog steeds niet terug gebeld

Dat is niet netjes van haar. Naar is zoiets, ik kan daar zelf heel slecht tegen.

Ik erger me aan onze gemeente; vanmorgen kon je goed de grens zien van de andere gemeente en hun strooi/sneeuwschuif beleid. In onze gemeente lagen alle wegen/fietspaden vol sneeuw en de andere gemeente (en ook andere provincie is dat toevallig) waren alle wegen netjes schoon! 

Ik was van plan om naar de winkels te gaan vanmiddag en misschien vanavond weg. Biedt lief aan voor mijn ouders wat mee te nemen. Je weet wel, gladheid enzo.
Eind van het liedje is dat ik geen tijd en puf gevonden heb voor vanmiddag (dochter van het pasje) en vanavond ook maar geschrapt heb. Maar ouders dus er vrolijk op uit zijn vanavond. Ik kan morgen op pad om als of hun spullen te halen.
Ben daar op zich niet te beroerd voor, maar als alleenstaande is het soms best pittig en doe dit soort dingen alleen als het nodig is.... Moeder ziet dat blijkbaar anders.

Aan Post Nl ze schrijven pakket bezorgd maar ik heb niets gehad wat nu?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.