Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Zilver_gray schreef op 20-11-2022 om 07:09:

[..]

Zit er geen batterij in, die je eruit kan halen, zodat ie geen voeding meer krijgt en dus stopt met hinderlijk gepiep?

Het probleem met deze is dat ik hem niet open krijg. Je zou hem moeten kunnen draaien en er af klikken, maar mijn handen zijn daar niet sterk genoeg voor. Maar ik heb er net aan lopen trekken en geprobeerd hem te slopen, en nu heb ik blijkbaar toch het contact weten te verbreken, want hij is stil. 

Aan de buren, sinds ze zonnepanelen hebben worden wij elke nacht minimaal 2 keer wakker door aanhoudend gebrom. Eerst was het een paar minuten en werd het steeds zachter. Vannacht hield het 10 minuten hard aan en stopte het ineens.
Ergernis wordt steeds groter. Ik slaap met oordoppen maar word er klaarwakker door, juist ook door die ergernis.
Heb een appje gestuurd, we moeten er maar mee leren leven, geluiden horen erbij.
Nee domme doos, 's nachts kap je ermee.

Rondstruiner schreef op 20-11-2022 om 07:12:

[..]

Het probleem met deze is dat ik hem niet open krijg. Je zou hem moeten kunnen draaien en er af klikken, maar mijn handen zijn daar niet sterk genoeg voor. Maar ik heb er net aan lopen trekken en geprobeerd hem te slopen, en nu heb ik blijkbaar toch het contact weten te verbreken, want hij is stil.

Hahahaha ok gelukkig 

DGHK schreef op 20-11-2022 om 07:28:

Aan de buren, sinds ze zonnepanelen hebben worden wij elke nacht minimaal 2 keer wakker door aanhoudend gebrom. Eerst was het een paar minuten en werd het steeds zachter. Vannacht hield het 10 minuten hard aan en stopte het ineens.
Ergernis wordt steeds groter. Ik slaap met oordoppen maar word er klaarwakker door, juist ook door die ergernis.
Heb een appje gestuurd, we moeten er maar mee leren leven, geluiden horen erbij.
Nee domme doos, 's nachts kap je ermee.

Zonnepanelen die brommen? Die van ons liggen recht onder ons raam en ik kan zo slecht tegen geluiden dat ik me erger als mijn man 's nachts ademt (wat hij bij voorkeur maar wel gewoon doet), ik heb  die dingen nog nooit gehoord! Weet je zeker dat het die zonnepanelen zijn?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-11-2022 om 08:20

Wieder schreef op 20-11-2022 om 07:45:

[..]

Zonnepanelen die brommen? Die van ons liggen recht onder ons raam en ik kan zo slecht tegen geluiden dat ik me erger als mijn man 's nachts ademt (wat hij bij voorkeur maar wel gewoon doet), ik heb die dingen nog nooit gehoord! Weet je zeker dat het die zonnepanelen zijn?

nou dit, mijn zonnepanelen brommen niet. Enige wat een beetje lawaai geeft, is als ze 's morgens aanslaan. Dan tikken ze 2 keer en dat is het

Ik heb onze zonnepanelen nog nooit gehoord..? Anders zouden er denk ik wel heel veel burenruzies ontstaan als die allemaal zoveel lawaai maken 😅
Wel super vervelend voor jou, DGHK! Goede nachtrust is zo belangrijk..

Waarom zouden die zonnepanelen geluid maken en dan nog wel "s nachts als ee geen zon is? Dat klinkt als zonnepanelen die niet werken naar behoren. 

Auwereel schreef op 20-11-2022 om 08:35:

Waarom zouden die zonnepanelen geluid maken en dan nog wel "s nachts als ee geen zon is? Dat klinkt als zonnepanelen die niet werken naar behoren.

Hm ja, goeie.. Of een warmtepomp? Die worden ook steeds populairder en vaak tegelijk met de zonnepanelen geplaatst 

HAHA!wait..what schreef op 20-11-2022 om 08:43:

[..]

Hm ja, goeie.. Of een warmtepomp? Die worden ook steeds populairder en vaak tegelijk met de zonnepanelen geplaatst

Daar zat ik ook aan te denken, warmtepompen kunnen herrieschoppers zijn 

https://www.warmtepompbron.nl/geluid-warmtepomp-tips-om-overlast-te-voorkomen/

Rondstruiner schreef op 20-11-2022 om 07:12:

[..]

Koop anders zelf twee rookmelders en bij action heb je magneetstickers, sticker aan het plafond, sticker op de rookmelder en je kan ze zo makkelijk eraf halen om de batterij te vervangen. Zo heb ik dat gedaan want ik kan niet goed boven mijn hoofd werken. 

Maar een batterij kan prima leeg zijn natuurlijk 🤷🏼‍♀️. De vorige rookmelders die ik had moest ik om het half jaar een nieuwe batterij in doen 🤦🏼‍♀️.  En als ik dat te lang negeerde dan ging ie uiteraard midden in de nacht af 😅.
Overigens:  Als je geen rookmelder hebt en er komt brand dan krijg je 0,0 van je verzekering. Dat zou wel zonde zijn. 

HAHA!wait..what schreef op 20-11-2022 om 08:26:

Ik heb onze zonnepanelen nog nooit gehoord..? Anders zouden er denk ik wel heel veel burenruzies ontstaan als die allemaal zoveel lawaai maken 😅
Wel super vervelend voor jou, DGHK! Goede nachtrust is zo belangrijk..

Sommige omvormers maken wel geluid helaas. Al zou je dit vooral overdag verwachten. Zit de omvormer tegen jullie muur dan kan je wel wat resonantie horen. Al is dit ook minder waarschijnlijk dat dit ‘s nachts geluid maakt. 

SuzyQFive schreef op 20-11-2022 om 09:55:

[..]

Koop anders zelf twee rookmelders en bij action heb je magneetstickers, sticker aan het plafond, sticker op de rookmelder en je kan ze zo makkelijk eraf halen om de batterij te vervangen. Zo heb ik dat gedaan want ik kan niet goed boven mijn hoofd werken.

Maar een batterij kan prima leeg zijn natuurlijk 🤷🏼‍♀️. De vorige rookmelders die ik had moest ik om het half jaar een nieuwe batterij in doen 🤦🏼‍♀️. En als ik dat te lang negeerde dan ging ie uiteraard midden in de nacht af 😅.
Overigens: Als je geen rookmelder hebt en er komt brand dan krijg je 0,0 van je verzekering. Dat zou wel zonde zijn.

Ze gaan altijd op ongelegen momenten piepen, stomme dingen!

Een van de twee had ik zelf al vervangen en met zo'n magneetbevestiging van de Gamma, dat is superhandig inderdaad! Die ligt nu dus vals beschuldigd in de berging , moet ik straks weer even terughangen.

Maar deze was nog door de woningbouw opgehangen, ze zouden tien jaar mee moeten gaan, maar dat hebben ze allebei lang niet gehaald. Ik heb hem er intussen al helemaal af gesloopt, want hij begon toch weer te piepen. Ik zal bij de Gamma even een nieuwe kopen met ook weer zo'n magneetsticker.

Bij de meeste rookmelders kun je de batterij volgens mij niet vervangen. Bij die de woningbouw had opgehangen niet in ieder geval.

JtM

JtM

20-11-2022 om 10:44 Topicstarter

Ik heb gisteren de derde gaatjes in mijn oren weer zelf doorgeprikt en nu zijn mijn oren natuurlijk heel gevoelig. Kon er vanacht ook niet goed op slapen.

En ik moet zo even naar de supermarkt voor boodschappen en straks naar verjaardag van vriend. Allebei geen zin in. 

oudmaarnognietkoud schreef op 19-11-2022 om 23:25:

[..]

herkenbaar, dit jaar 11 kg kwijt en nu hangtieten en nog steeds een bolle buik/toet

Hier ook zo, ok geen bolle toet maar van mijn tieten is niks meer over en mijn buik is nog steeds een zwemband.

Oh ja, dat zou natuurlijk ook nog kunnen, dat het een warmtepomp is. Heeft ze alleen niks van gezegd in het appje.
Iets van de zonnepanelen zelf lijkt me ook sterk. De enige link die we legden was dat het na de plaatsing van de panelen is begonnen.
Maar om nu elke nacht een paar keer wakker te worden van een eventuele warmtepomp is ook geen feestje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.