Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Bakblik schreef op 10-11-2022 om 09:05:

Serieus? 18 uur voor de deadline (inleveren voorbereiding praktikumdag) verander je voor de tweede week op rij de handleiding wegens "een foutje" dusdanig ingrijpend dat er echt nog even aan gewerkt moet worden door de studenten?

80% van de studenten levert pas in in het laatste uur dus die wijziging kunnen ze zo meenemen? Die 20% die al ruim tot zeer ruim voor de deadline had ingeleverd mag geen goed cijfer halen?

Oké fijn dat ze een mogelijkheid krijgen om opnieuw in te leveren maar besef je wel dat jouw vak niet het enige is waar de student zich op moet focussen gedurende de week.

Mijn dochter heeft een te gekke bijbaan, zorgvuldig gepland om haar colleges, werkcolleges en praktikumdagen heen. Ze werkt goed vooruit om deze bijbaan te kunnen behouden en is meestal de eerste die haar voorbereidingen bij je inlevert.

Nu heb ik even tijd om dochter een helpende hand toe te steken dus de handleiding, die dochter mij mailde vanaf haar werk, opnieuw printen doe ik. Ook het opnieuw printen en zorgvuldig uitknippen van de gewijzigde tabellen die in het labjournaal geplakt moeten worden doe ik.

Als dochter dan thuiskomt vanavond en een bordje eten naar binnen heeft gewerkt kan ze zich focussen op het digitale document en dat opnieuw inleveren net voor de deadline.

Weer 22 vellen papier zo de papiercontainer in en veel inkt verspild, kan je voor de volgende praktikumdag alsjeblieft je werk in één keer goed doen?

Zo de printer is uitgehoest, ik ga weer eens wat nuttigs doen.

Derde week op rij, nu slechts 4 uur voor de deadline en de wijziging is nu zoveel dat er door de studenten nog minstens 2 uur aan werk aan moet worden besteed. DOE NORMAAL!!

Zit ik weer te printen, knippen en plakken met echt papier en echte lijm en kan er weer een hele stapel papier zo de bak in!

Practice what you preach! Het zou je sieren als je je mantra van goed voorbereiden en goed plannen ook eens zelf in de praktijk gebruikt! Dit is niet leuk!!!!!

Bakblik schreef op 17-11-2022 om 11:48:

[..]

Derde week op rij, nu slechts 4 uur voor de deadline en de wijziging is nu zoveel dat er door de studenten nog minstens 2 uur aan werk aan moet worden besteed. DOE NORMAAL!!

Zit ik weer te printen, knippen en plakken met echt papier en echte lijm en kan er weer een hele stapel papier zo de bak in!

Practice what you preach! Het zou je sieren als je je mantra van goed voorbereiden en goed plannen ook eens zelf in de praktijk gebruikt! Dit is niet leuk!!!!!

Kunnen ze niet beter collectief weigeren? Niet iedereen heeft een moeder die voor ze gaat zitten knippen en plakken. Maar zolang iedereen het weer voor elkaar krijgt, zal de docent dit blijven doen.

Schemerlampje schreef op 17-11-2022 om 12:01:

[..]

Kunnen ze niet beter collectief weigeren? Niet iedereen heeft een moeder die voor ze gaat zitten knippen en plakken. Maar zolang iedereen het weer voor elkaar krijgt, zal de docent dit blijven doen.

De meeste studenten die dit vak volgen hebben vandaag vrij (lees geen andere colleges of praktika) en doen die voorbereidingen vandaag pas. Dochter heeft ook vrij van de studie maar heeft een te gekke bijbaan op een doordeweekse dag die afgestemd wordt op haar rooster. Zij doet die voorbereidingen dus ruim op tijd.  Tijdens haar pauze mailt ze mij dat ik daarmee aan de slag kan. Ik vind het ook rot voor haar als ze niet bij deze groep kan blijven,  omdat ze door haar baantje de deadline niet haalt. Ze was wel in de gelukkige omstandigheid dat ze nog een paar uur tegoed had en die vandaag kan opnemen en de deadline kan halen. 

Edit: Als ik de laboratoriumpartner van dochter kan redden door voor haar ook de tabellen te printen en knippen, zodat ze ze morgen alleen nog hoeft in te pakken dan doe ik dat ook.  Het is zo'n leuke groep bij elkaar ik zou het zonde vinden als er iemand moet afhaken door gemiste deadline.

afrodite05 schreef op 17-11-2022 om 11:01:

[..]

-knip-

En ja, misschien moet ik mijn werkmail gewoon niet openen, maar ook berichten van de bedrijfsarts komen daar binnen en dat zie je automatisch die andere prut ook.

Ander privé emailadres aan bedrijfsarts geven. 

Het is namelijk privé wat hij je stuurt en je wil niet dat de werkgever dat "per ongeluk" leest. 

Vanmorgen moest ik met mijn moeder naar de dokter. Hierbij moet ik dan ook haar rolstoel in en uit de auto halen wat mij tijd en moeite kost. Als ik met haar ergens heen gaat moet ze continu naar het toilet dus daar aangekomen moest ze gelijk naar het toilet klaar bij de dokter moest ze weer. Toen we bij haar thuis parkeerde moest ze zo nodig ze hield het haast niet meer. Dus ik gehaast aut geparkeerd rolstoel uit auto moeder erin en naar binnen gerend. Daarbij vergeten om het parkeren te betalen. 
dit heb ik later boven vanaf mijn telefoon alsnog gedaan maar helaas te laat nu heb ik een boete. 

afrodite05 schreef op 17-11-2022 om 11:01:

[..]

Nou zeg, nu erger ik me eraan dat in onze vuurdoorn geen enkel besje te bekennen is!

Maar waarvoor ik eigenlijk hier kwam: ik erger me aan een nieuwe collega. Zij weet dondersgoed dat ik ziek thuis zit, al een aantal weken, en toch mailt ze mij met inhoudelijke vragen die ze gewoon aan de wel aanwezige collega's kan stellen. Sterker nog, ze laat ook haar leerlingen naar mij mailen. En ja, ik heb een out-of-office mail ingesteld. Ik reageer gewoon niet, zowel op haar mailtjes als die van haar leerlingen, maar pfff wat irritant!

En ja, misschien moet ik mijn werkmail gewoon niet openen, maar ook berichten van de bedrijfsarts komen daar binnen en dat zie je automatisch die andere prut ook.

Privé-adres doorgeven aan arts!!

MatureJackal76

MatureJackal76

17-11-2022 om 13:53

Pooh-Bear schreef op 17-11-2022 om 12:54:

Daarbij vergeten om het parkeren te betalen.
dit heb ik later boven vanaf mijn telefoon alsnog gedaan maar helaas te laat nu heb ik een boete.

Tikkie naar de mama?

Aan dat ik vannacht, net als gisternacht, voor mijn verkouden kind het bed uit kon. Ik doe het met liefde en alles hoor, maar naar is het wel. 

Fruitesse schreef op 17-11-2022 om 13:53:

[..]

Tikkie naar de mama?

Die kan er niet echt wat aan doen dat ik vergeet te betalen. Bovendien begrijpt ze dat niet echt denk ik. 

MatureJackal76

MatureJackal76

17-11-2022 om 16:27

Pooh-Bear schreef op 17-11-2022 om 15:25:

[..]

Die kan er niet echt wat aan doen dat ik vergeet te betalen. Bovendien begrijpt ze dat niet echt denk ik.

Attent van jou 

Pooh-Bear schreef op 17-11-2022 om 12:54:

Vanmorgen moest ik met mijn moeder naar de dokter. Hierbij moet ik dan ook haar rolstoel in en uit de auto halen wat mij tijd en moeite kost. Als ik met haar ergens heen gaat moet ze continu naar het toilet dus daar aangekomen moest ze gelijk naar het toilet klaar bij de dokter moest ze weer. Toen we bij haar thuis parkeerde moest ze zo nodig ze hield het haast niet meer. Dus ik gehaast aut geparkeerd rolstoel uit auto moeder erin en naar binnen gerend. Daarbij vergeten om het parkeren te betalen.

Schrijven wat er gebeurd is naar de instantie die de boete geeft en dan hopen op coulance. En ja, dat zullen vast massa's mensen proberen maar je zou het in ieder geval kunnen proberen, wie weet schelden ze je de boete vrij 

''Agenda volgt later''

En 9 van de 10 keer krijg je het dan pas een dag van tevoren. Super irritant!

Aan die man in de sauna die zijn ogen eens goed de kost gaf

LostJellyfish83

LostJellyfish83

17-11-2022 om 17:13

stokstaart schreef op 17-11-2022 om 17:11:

Aan die man in de sauna die zijn ogen eens goed de kost gaf

🤮 daarom ga ik nooit naar de sauna. 

Dat snap ik goed! Het complex was verder groot genoeg dus heb m daarna nog 1 keer weer gezien. Ik vind dat echt heel naar ook.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.