Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Zusterclivia schreef op 07-11-2022 om 14:55:

[..]

Hoorde je dat van haarzelf of van een derde? Een derde hoort het misschien weer net anders. 😬

Van schoonmoeder en die kan het behoorlijk goed inschatten 

Mama-Inge schreef op 07-11-2022 om 16:52:

[..]

Van schoonmoeder en die kan het behoorlijk goed inschatten

Ik vind het ook niet echt leuk hoe ze jullie dan tegen elkaar aan het uitspelen is (lijkt het?). 

Mijn moeder heeft daar ook een handje van; m'n schoonzus heeft ook allerlei verhalen/meningen over ons gezin maar vind het heel naar om via via zo te horen.. 

Maar verder; wel echt heel raar dat ze blijkbaar zo jaloers is. Alsof je man blij moet zijn dat hij ziek/afgekeurd is? 

HAHA!wait..what schreef op 07-11-2022 om 17:01:

[..]

Ik vind het ook niet echt leuk hoe ze jullie dan tegen elkaar aan het uitspelen is (lijkt het?).

Mijn moeder heeft daar ook een handje van; m'n schoonzus heeft ook allerlei verhalen/meningen over ons gezin maar vind het heel naar om via via zo te horen..

Maar verder; wel echt heel raar dat ze blijkbaar zo jaloers is. Alsof je man blij moet zijn dat hij ziek/afgekeurd is?

Ik snap wat je bedoelt, maar schoonzus heeft een nogal uitgesproken mening en die steekt ze niet onder stoelen of banken. Ze laat zich tegen ons ook wel uit hoe ze over onze situatie denkt. De laatste 2x dat we samen bij schoonouders waren voelden ook heel ongemakkelijk en een gesprek voeren ging ook heel stroef.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

07-11-2022 om 19:31

Aan een forumlid dat een ander lid heeft laten besluiten om op anoniem te gaan.
👍️ 

Mama-Inge schreef op 07-11-2022 om 18:38:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar schoonzus heeft een nogal uitgesproken mening en die steekt ze niet onder stoelen of banken. Ze laat zich tegen ons ook wel uit hoe ze over onze situatie denkt. De laatste 2x dat we samen bij schoonouders waren voelden ook heel ongemakkelijk en een gesprek voeren ging ook heel stroef.

Oh bah, ontzettend vervelend zulke situaties/mensen 😒 Waarom niet blij zijn met wat je hebt en wat minder met anderen bezig zijn..? 

De reacties op FB onder het bericht over de ontslagen timmerman (waarom lees ik ze dan ook 🤦‍♀️). Hoeveel vrouwen aanranding blijkbaar humor vinden, als de dader zegt dat het een grap is 🤮

Lollypopje schreef op 07-11-2022 om 19:59:

De reacties op FB onder het bericht over de ontslagen timmerman (waarom lees ik ze dan ook 🤦‍♀️). Hoeveel vrouwen aanranding blijkbaar humor vinden, als de dader zegt dat het een grap is 🤮

Onbegrijpelijk inderdaad.

Betreffende timmerman zat goed fout.

Aan toenemende censuur en bannen met een vage omschrijving als 'je toon staat me niet aan' 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-11-2022 om 22:40

redbulletje schreef op 07-11-2022 om 22:38:

Aan toenemende censuur en bannen met een vage omschrijving als 'je toon staat me niet aan'

waar? 

Je kan helemaal niet zien, waarom iemand geband is, dus hoe kom je hier bij? 

Friezinnetje schreef op 07-11-2022 om 22:40:

[..]

waar?

Je kan helemaal niet zien, waarom iemand geband is, dus hoe kom je hier bij?

Omdat het waarschijnlijk over haarzelf gaat. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-11-2022 om 22:49

Cookielover schreef op 07-11-2022 om 22:48:

[..]

Omdat het waarschijnlijk over haarzelf gaat.

maar de reden zal vast niet zijn, jouw toon stond ons niet aan, daarom een ban

Gisternacht wakker geworden met rugpijn tussen de schouders en het is nu nog niet weg. 
Ik ben sowieso wel toe aan een nacht met meer dan 4 uur slaap 

Rugpijn hangt kennelijk in de lucht, kou op de spieren ofzo. Mijn hele rug is stijf, van schouders tot benen, met pijn in de onderrug. Ik heb in maanden geen last van mijn rug gehad, maar opeens slaat het weer toe.

Mama-Inge schreef op 07-11-2022 om 18:38:

[..]

Dan zou ik met een stalen gezicht vragen: Ruilen? Maar dan wel het hele pakket inclusief:

• naast mijn werk ook nog het grootste deel van het huishouden doen,  omdat man dat niet (meer) kan (alleen).
  • 2x in de week fysiotherapie 
  • 1x in de week psycholoog 
  • Af en toe een lange avond rekenen of we de nieuwe banden voor de noodzakelijke auto deze maand kopen of dat het deze maandnieuwe schoenen voor de kinderen wordt
  • Ieder jaar je eigen risico op, omdat de zorgvraag bovengemiddeld is. 
  • Nooit meer dan 1 kind thuis kunnen hebben voor een speelafspraak, omdat man dat niet aan kan. 
  • Alleen 1 uitstapje maken met de kinderen in de herfst en voorjaarsvakantie, omdat man en de portemonnee meer niet trekken. 

Ik heb wat voorbeelden genoemd die op onze situatie van toepassing zijn (geweest) maar maak in je hoofd een lijstje wat je er zo uit kan knallen als ze weer eens jaloers uit de hoek komt. 
Ik wed dat ze niet wil ruilen en wel wat inbindt.

Vooral ook iets noemen wat zij veel doet en jullie wat minder of helemaal niet. 

Bakblik schreef op 08-11-2022 om 08:27:

[..]

Dan zou ik met een stalen gezicht vragen: Ruilen? Maar dan wel het hele pakket inclusief:

• naast mijn werk ook nog het grootste deel van het huishouden doen, omdat man dat niet (meer) kan (alleen).
  • 2x in de week fysiotherapie
  • 1x in de week psycholoog
  • Af en toe een lange avond rekenen of we de nieuwe banden voor de noodzakelijke auto deze maand kopen of dat het deze maandnieuwe schoenen voor de kinderen wordt
  • Ieder jaar je eigen risico op, omdat de zorgvraag bovengemiddeld is.
  • Nooit meer dan 1 kind thuis kunnen hebben voor een speelafspraak, omdat man dat niet aan kan.
  • Alleen 1 uitstapje maken met de kinderen in de herfst en voorjaarsvakantie, omdat man en de portemonnee meer niet trekken.

Ik heb wat voorbeelden genoemd die op onze situatie van toepassing zijn (geweest) maar maak in je hoofd een lijstje wat je er zo uit kan knallen als ze weer eens jaloers uit de hoek komt.
Ik wed dat ze niet wil ruilen en wel wat inbindt.

Vooral ook iets noemen wat zij veel doet en jullie wat minder of helemaal niet.

Ze doet niks ernaast omdat ze 40 uur werkt, heeft daardoor nergens tijd voor en dat zit haar onder andere dwars, haar eigen keuze, had niet gehoeven. Maar ze gaan wel 2 a 3 op vakantie met de camper in de zomervakantie,  waar wij inderdaad geen geld voor hebben. Jouw lijstje somt wel het 1 en ander op wat hier ook voorbij komt. Plus dat we ook nog gezinsbegeleiding hebben vanwege kind met rugzakje. Onze week is ondanks alles toch behoorlijk vol gepland

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.