Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mijn dochter, het lieve meisje kan er zelf niet zoveel aan doen, maar ow wat kost ze een energie. Ik zie het vanaf vanmiddag oplopen en ze wordt steeds meer boos, eisend en onredelijk. Voordat die in bed ligt... naar school gaan is ook een ding op het moment, al 2 ochtenden alles uit de kast gehaald om haar op school te krijgen en ze legt morgenochtend al in de week. Pfff gedoe met vader, ze is 10, dat is niet goed als je zo gevoelig bent. Ze heeft weer zo'n terugslag na de vakantie 😢
Geloof dat ik er vanavond even niet zo goed tegen kan. Misschien maar incalculeren dat ze hoe dan ook uit haar plaat zal gaan. Beter vroeg op de avond dan laat, want dan ligt haar zusje te shaken in haar bed. Damn, opvoeden is zo wel erg ingewikkeld.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-11-2022 om 18:58

aan een kennis op fb, die een één of andere domme post er op zet, waarin verteld wordt dat elke pin-betaling, de winkelier 2 euro kost. Nou, dat was vrij makkelijk te weerleggen, dus ik had een linkje er onder gezet. Zegt ze: Ja maar het gaat om de strekking van het verhaal... Euh, die strekking is er niet, want je feiten kloppen niet. Antwoord ze: Welkom in Nederland! 
Wil er eignelijk wel onderzetten, dat zij degene is die nepnieuws verspreid, maar laat maar

Oh wat een irritant mens zeg.

TanSwallow86

TanSwallow86

03-11-2022 om 20:09

Harley, kappen nou

Friezinnetje schreef op 03-11-2022 om 18:58:

aan een kennis op fb, die een één of andere domme post er op zet, waarin verteld wordt dat elke pin-betaling, de winkelier 2 euro kost. Nou, dat was vrij makkelijk te weerleggen, dus ik had een linkje er onder gezet. Zegt ze: Ja maar het gaat om de strekking van het verhaal... Euh, die strekking is er niet, want je feiten kloppen niet. Antwoord ze: Welkom in Nederland!
Wil er eignelijk wel onderzetten, dat zij degene is die nepnieuws verspreid, maar laat maar

Ohw ja die ik heb ik ook gekregen ja via whatsapp, plus dan nog een stom filmpje (fb post) van een of ander wijf over een global cult/elite die 8 miljoen kinderen ontvoeren.

Soms reageer ik erop maar meestal niet. Wat wel raar is als ik bij die vrienden ben hebben we het er nooit over. 

Netherfield schreef op 03-11-2022 om 15:55:

Aan de wazige actie van Postcodeloterij met AH. Je kan voor €12,50 aan vegetarische producten kopen maar het is nooit duidelijk in de winkel wat er wel en niet bij hoort. Eerste conclusie: verse groente wel, druiven niet. Pot doperwtjes van AH merk wel, van Hak niet. 🤷‍♀️

Er staan kaartjes bij de producten die mee doen. Ik heb lekker mijn voorraad peulvruchten in blik aangevuld.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-11-2022 om 13:22

Netherfield schreef op 03-11-2022 om 15:55:

Aan de wazige actie van Postcodeloterij met AH. Je kan voor €12,50 aan vegetarische producten kopen maar het is nooit duidelijk in de winkel wat er wel en niet bij hoort. Eerste conclusie: verse groente wel, druiven niet. Pot doperwtjes van AH merk wel, van Hak niet. 🤷‍♀️

ik zag sponsering door Unilever, daar hoort Hak dan ws niet bij?? 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-11-2022 om 13:52

Ik erger me rot aan onze huisartspraktijk! Het is een praktijk met 4 (parttime) huisartsen en 1 vaste vervanger bij ziektes en vakantie. 

Je kunt bellen tussen 8 en 11 voor een afspraak,  ze maken alleen nog afspraken voor dezelfde dag en vol is vol. Dan moet je morgen maar weer terugbellen. Dat is al stom. 
Maar als je nu belt krijg je een bandje: omdat huisarts X afwezig is, maken we helemaal geen afspraken, behalve bij spoed.  Bel liever een andere keer maar terug......

Dat gaat toch nergens over?? En dan dreigen ze hier ook al de HAP te gaan sluiten 's avonds en in het weekend, omdat teveel mensen bellen voor niet-spoed zaken. Ja, vind je het gek als je je eigen huisarts ook al niet mag bellen.... 

Ik snap personeelstekorten hoor, maar je kunt toch niet zonder huisarts en huisartsenpost? 

Soms kan ik zo intens terugverlangen naar the old days. Als je wakker werd met een ontstoken oog, even naar je longen wilde laten luisteren of je niet weer een longontsteking had of dat rare plekje wilde laten bekijken ging je om 7.30 in de rij zitten voor het inloopspreekuur.  Vanaf 8.15 begonnen de afspraken en in de nacht belde je gewoon de eigen huisarts die aan de hand van de klachten beoordeelde of hij zelf kwam of de ambulance stuurde. 

Als je nu iets hebt krijg je soms ongezien medicatie die het af en toe slechter maakt dan beter.  Loop inmiddels al 3 maanden met ontstoken ogen en heb eindelijk een verwijzing voor de oogarts, nu nog wachten tot ik aan de beurt ben. 

TanSwallow86

TanSwallow86

04-11-2022 om 14:54

Ik heb astma en ben vaak benauwd, dus dan denk ik even een zelf test, niks aan de hand. Ben ook erg gevoelig voor bronchitis. Juist in de corona tijd had ik hier vaak last van. Zie dan maar eens een afspraak te maken bij je huisarts. Word er eerst gevraagd, geeft u geen corona, nee zelf test zegt negatief. Nou neem maar wat extra pufjes, ik zei nee wil afspraak bij huisarts. Moet echt lullen als brugman wil ik dan een afspraak krijgen

Aan de kassabon na het boodschappen doen. Kind is bijna jarig en vieren morgen zijn verjaardag.. Maar alles is zo duur geworden, schrik er elke keer weer van 😕 

Friezinnetje schreef op 04-11-2022 om 13:22:

[..]

ik zag sponsering door Unilever, daar hoort Hak dan ws niet bij??

Nee HAK is van een Russisch bedrijf.

Zeefietser schreef op 04-11-2022 om 15:44:

[..]

Nee HAK is van een Russisch bedrijf.

Hak is volgens mij in tien jaar tijd wel drie keer van eigenaar gewisseld 😅. 

Ik erger me aan mensen die met hun neus kijken op mijn werk. 2x gevraagd of ik een belangrijk item kon ophalen wat volgens de mail geleverd was, maar nee, het was niet geleverd. Ik klaag mijn nood bij een collega die kon helpen zoeken, want misschien was het op een andere plaats geleverd, en die collega vraagt het nog een keer na, en dan is het, oja, het staat hier toch!

Auwereel schreef op 04-11-2022 om 16:56:

Ik erger me aan mensen die met hun neus kijken op mijn werk. 2x gevraagd of ik een belangrijk item kon ophalen wat volgens de mail geleverd was, maar nee, het was niet geleverd. Ik klaag mijn nood bij een collega die kon helpen zoeken, want misschien was het op een andere plaats geleverd, en die collega vraagt het nog een keer na, en dan is het, oja, het staat hier toch!

Ach ik ken het, op zoek naar een DVD met een belangrijk iets. Ligt het in de hut van de 2e stuurman. Een ding wat al 1 jaar eerder geleverd was. 4 stuurlui in hun hut hadden liggen.

Echt zulkse dingen ik maak mijn er niet meer druk over. Regels die veranderen, whatever. Is leuk op een boot van 25 jaar oud, ja 3 jaar geleden de regels veranderd. OK joh, verander jij die boot maar. Oh nee jij zuigt alleen maar op regeltjes.

Ach ik kijk nu maar Star Trek S5E16 en S6E01 allebei genaamd Equinox en dan weet ik weer hoeveel ik een hekel heb aan mensen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.