Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

alhambra schreef op 24-10-2022 om 20:00:

Zo'n monotoon geluid is vervelend. Ik hoop dat je de oorzaak vindt en er iets aan kunt doen.

Nou. Af en toe hoor ik middenin de nacht of 's morgens een geratel of getik en dat is dan meestal terug te voeren op de mechanische schakelklok. Dan leg ik hem op zijn andere zij en dan is hij weer een poos stil. Die dingen werden vroeger beter gemaakt. Vroeger hadden ze pinnetjes er die waren handiger: sommige apparaten hoeven alleen maar af te slaan om pakweg 12 uur en zet je ze handmatig weer aan wanneer je dat apparaat nodig hebt. Eén pinnetje heb je dus nodig daarvoor. Maar de engineers konden dat niet bedenken en kwamen met die schuifjes die gaan ratelen na verloop van tijd. En daarmee is het ook niet mogelijk om ze alleen af te laten slaan.

rionyriony schreef op 25-10-2022 om 09:20:

[..]

Nou. Af en toe hoor ik middenin de nacht of 's morgens een geratel of getik en dat is dan meestal terug te voeren op de mechanische schakelklok. Dan leg ik hem op zijn andere zij en dan is hij weer een poos stil. Die dingen werden vroeger beter gemaakt. Vroeger hadden ze pinnetjes er die waren handiger: sommige apparaten hoeven alleen maar af te slaan om pakweg 12 uur en zet je ze handmatig weer aan wanneer je dat apparaat nodig hebt. Maar de engineers konden dat niet bedenken en kwamen met die schuifjes die gaan ratelen na verloop van tijd.

Ik heb 2digitale schakelklokken in huis.  Met een display waarop je de tijd instelt, die hoor je echt niet. 

Bakblik schreef op 25-10-2022 om 09:26:

[..]

Ik heb 2digitale schakelklokken in huis. Met een display waarop je de tijd instelt, die hoor je echt niet.

Dat weet ik; die heb ik ook maar zijn voor mij minder handig.

In hun pogingen alles te "vernieuwen" gaan ze alleen maar uit van de mainstream gebruikers. Daardoor zijn sommige spullen er ook op achteruit gegaan.

Ik kan geen whatsappjes versturen, enorm irritant én een bevestiging van Riony's theorie dat vernieuwing niet altijd verbetering is, want pakweg 15 jaar geleden zou dit geen ergernis van me zijn 😉.

Wat ik irritant vind en waardoor ik steeds voorzichtiger word voor ik iets bestel is dat er tegenwoordig geen retouretiketten meer bijgeleverd worden bij je pakketten.

Bol.com-pakketten die je naar zo'n verzamelpunt brengt kan je via je smartphone laten scannen, wat ik al een ontzettend gezeur vind, maar loopt het via zo'n partner van bol of laat je het pakket thuis ophalen dan heb je een printer nodig en daar heb ik geen plek voor (en weet ook verder geen handige toepassing).

Vroeger had je dat niet; er zat altijd een retouretiket in je pakje. Maar dat schijnt teveel moeite te zijn voor zo'n bedrijf.

Voortaan geen grotere pakketten of pakketten via bol-partners meer bestellen.

Wieder schreef op 25-10-2022 om 09:56:

Ik kan geen whatsappjes versturen, enorm irritant én een bevestiging van Riony's theorie dat vernieuwing niet altijd verbetering is, want pakweg 15 jaar geleden zou dit geen ergernis van me zijn 😉.

Ik las net dat er een storing is.

watertoren schreef op 25-10-2022 om 10:09:

[..]

Ik las net dat er een storing is.

Klopt wereldwijde storing oid

Onze Jumbo stopt als postnl-punt. 
In plaats van 5 minuten lopen moet ik straks 15 minuten fietsen en hoe ga ik dat doen met grote pakketten? 😡

Ik heb de digitale schakelklok er maar eens bijgepakt en na wat gepriegel met minuscule knopjes en een ultra-minuscule gebruiksaanwijzing blijkt wat ik al eerder wist: je moet een tijd invoeren waarmee je hem "Aan" zet en kan hem niet alleen "Uit" laten gaan.

En als na twee weken het licht in een bepaalde kamer een uur eerder aan moet gaan dan moet je hem echt oppakken  om de setup procedure weer te doorlopen in de donkerste hoek van de kamer. Je kan dat niet snel met één hand bukkend doen. Dus gewoon écht niet handig in dit geval.

Phoebe1982 schreef op 22-10-2022 om 14:43:

Aan dat ik hier van de week een ergenis opschrijf en daar commentaar op krijg. Of dat er niet goed gelezen werd... Het ging mij er niet om dat ze die reep opat, tuurlijk was het haar reep. Ze deed dat alleen in gezelschap van vier anderen zonder ook maar 1 x te vragen of iemand anders misschien ook een stukkie wilde. Misschien is dat een hele achterlijke ergenis maar ik ergerde me er aan, punt. En daar gaat het in dit topic om dacht ik... anders noemen we het beter het 'ergenisbecommentariëer' noemen.. of 'nuttigeergenistopic'
Het gaat soms toch wel erg op het vivaforum lijken hier, jammer echt maar goed...Wel weer een aandeel in dit topic

Aan mezelf, omdat ik me weer druk maak om iets zwaar nutteloos…
En aan kat die de net verschoonde bak weer volkakt..

Oeps. Dat was oa ik. Ik had een slechte dag, sorry, want nu ik het lees denk ik, waarom geeft ik daar nu commentaar op? Ze heeft recht op haar eigen ergenissen.

het internet op de operatiekamer. Valt steeds uit, is traag en meer van die dingen.

Zusterclivia schreef op 25-10-2022 om 11:12:

[..]

Oeps. Dat was oa ik. Ik had een slechte dag, sorry, want nu ik het lees denk ik, waarom geeft ik daar nu commentaar op? Ze heeft recht op haar eigen ergenissen.

Je weet soms niet waar je goed aan doet.

Ik mag nog wat harder oefenen op steken ophalen want ik kon mijn breiprobeersel geheel uit elkaar halen. Godnonde. Pokkeding.

Marquise schreef op 25-10-2022 om 11:41:

Ik mag nog wat harder oefenen op steken ophalen want ik kon mijn breiprobeersel geheel uit elkaar halen. Godnonde. Pokkeding.

Ik kan het ook niet zo goed meer. Te lang niet meer gedaan en als er dan een patroontje in zit dan kom ik er niet meer uit.

rionyriony schreef op 25-10-2022 om 10:01:

Wat ik irritant vind en waardoor ik steeds voorzichtiger word voor ik iets bestel is dat er tegenwoordig geen retouretiketten meer bijgeleverd worden bij je pakketten.

Bol.com-pakketten die je naar zo'n verzamelpunt brengt kan je via je smartphone laten scannen, wat ik al een ontzettend gezeur vind, maar loopt het via zo'n partner van bol of laat je het pakket thuis ophalen dan heb je een printer nodig en daar heb ik geen plek voor (en weet ook verder geen handige toepassing).

Vroeger had je dat niet; er zat altijd een retouretiket in je pakje. Maar dat schijnt teveel moeite te zijn voor zo'n bedrijf.

Voortaan geen grotere pakketten of pakketten via bol-partners meer bestellen.

Je gaat naar bol.com, je meld hem aan als retour er komt een barcode in beeld. Daar maak je een foto van met je mobiel en je gaat met je pakket naar een post.nl punt. Heel simpel eigenlijk en zo werkt dat ook via partners euh ik bedoel dropshippers.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.