Huiskamer
Treurniet
17-10-2022 om 18:46
Regendrup. schreef op 17-10-2022 om 16:26:
Vandaag verstandskiezen laten trekken, ging allemaal heel soepel. Maar erger me nu aan het feit dat de verdoving maar niet wegtrekt. Heb honger!!!
Brinta eten
rionyriony
17-10-2022 om 19:34
Nou dat was een dol middagje! Ik dacht ik ga even mijn nieuwe Quantis QE317 digitale radiotuner aansluiten; had hem al drie weken in huis en moest toch eens eindelijk beslissen of ik hem hield of niet.
Dus al vroeg op de ochtend zodra ik wat kon zien kroop ik over de grond om een nieuwe kabel te leggen vanaf mijn kabelversterker naar de plek van het nieuwe pareltje wat mij voortaan moest kunnen voorzien van de schitterendste hifi.
Die versterker heeft van die heel aparte F-stekker uitgangen die je moest vastschroeven. Aan het eind van de middag had ik alles klaar en verborgen achter de plinten en toen kon het luisterfeest beginnen - dacht ik. Ik had zere knieën en spit gekregen van het gekruip en gebuk.
Maar nadat ik de gegevens had ingevoerd zei hij me toch mooi "Geen signaal". Ik heb de stekker in de TV gestoken maar die gaf toch een perfect beeld dus ik had geen fout gemaakt; het lag niet aan de aansluiting. Ik heb ook nog een mannelijke stekker eraan gezet om het andere stekkergat te beproeven maar ook dat werkte niet. Beide niet.
Ik kreeg nog even hoop toen ik op het Ziggo-forum las dat je een POA-01-B splitter moest hebben maar helaas die had ik al. Stopcontact was gloedjenieuw.
Dus - hij gaat terug. Zucht. Geen mooie muziek.
HAHA!wait..what
17-10-2022 om 20:55
Irregular_Choice schreef op 17-10-2022 om 18:13:
Aan mijn schoonmoeder, die voor de zoveelste keer wel wat leuks gaat doen met 1 van de andere kleinkinderen en onze dochter weer eens overslaat, niet eens vraagt of ze ook mee wil. Ben er zo klaar mee!
Ah, dat is echt stom ja! Krijgt je dochter dat ook mee?
rionyriony
17-10-2022 om 22:10
Sh*t hij doet het ineens. Ik had hem al ingepakt maar toch nog maar even uitpakken, de kabel een metertje ingekort en ineens gaat hij zoeken en vindt hij zenders. Nou ja hopelijk blijft het zo.
Wist ik nou maar wat ik eerst verkeerd had gedaan dan had ik er wat aan. Zit maar te piekeren wat het was.
Auwereel
17-10-2022 om 22:33
rionyriony schreef op 17-10-2022 om 22:10:
Sh*t hij doet het ineens. Ik had hem al ingepakt maar toch nog maar even uitpakken, de kabel een metertje ingekort en ineens gaat hij zoeken en vindt hij zenders. Nou ja hopelijk blijft het zo.
Wist ik nou maar wat ik eerst verkeerd had gedaan dan had ik er wat aan. Zit maar te piekeren wat het was.
Herkenbaar! Dat geeft zo'n onbestemd gevoel die de vreugde van het feit dat het werkt helemaal wegneemt...
Irregular_Choice
17-10-2022 om 23:05
HAHA!wait..what schreef op 17-10-2022 om 20:55:
[..]
Ah, dat is echt stom ja! Krijgt je dochter dat ook mee?
Inmiddels wel ja…dat vind ik nog het ergste. En dan vraagt oma zich weer af waarom dochter zich terug trekt in de gang met haar iPad als ze bij hen is en waarom ze geen knuffel wil geven. Tja, ik snap het wel! Ik doe ook geen moeite meer om het goed te praten hoor. Heb er al meerdere keren wat van gezegd, maar ze snapt het gewoon niet. Dat is haar verlies dan. Gelukkig doet mijn moeder wel hele leuke dingen met haar en daar geniet ze ontzettend van
Layka.12
18-10-2022 om 00:19
Irregular_Choice schreef op 17-10-2022 om 23:05:
[..]
Inmiddels wel ja…dat vind ik nog het ergste. En dan vraagt oma zich weer af waarom dochter zich terug trekt in de gang met haar iPad als ze bij hen is en waarom ze geen knuffel wil geven. Tja, ik snap het wel! Ik doe ook geen moeite meer om het goed te praten hoor. Heb er al meerdere keren wat van gezegd, maar ze snapt het gewoon niet. Dat is haar verlies dan. Gelukkig doet mijn moeder wel hele leuke dingen met haar en daar geniet ze ontzettend van
![]()
Echt sneu voor het kind! Zo kwetsend.
Fijn dat je moeder er echt voor haar is.
HAHA!wait..what
18-10-2022 om 00:37
Irregular_Choice schreef op 17-10-2022 om 23:05:
[..]
![]()
Ah onbegrijpelijk zoiets!
Heel sneu voor je dochter.. Gelukkig ook een fijne oma maar echt, hoe kan ze niet snappen hoe kwetsend dat is?
Irregular_Choice
18-10-2022 om 07:19
HAHA!wait..what schreef op 18-10-2022 om 00:37:
[..]
Ah onbegrijpelijk zoiets!
Heel sneu voor je dochter.. Gelukkig ook een fijne oma maar echt, hoe kan ze niet snappen hoe kwetsend dat is?
Geen idee. Heb het ook gewoon gezegd tegen haar. Ze zou er aan denken. Nou niet dus. En nu ben ik klaar met aan haar gevoelens denken. Als dochter niet meer mee wil naar ze, hoeft dat van mij ook niet meer.
Bakblik
18-10-2022 om 07:32
Irregular_Choice schreef op 18-10-2022 om 07:19:
[..]
Geen idee. Heb het ook gewoon gezegd tegen haar. Ze zou er aan denken. Nou niet dus. En nu ben ik klaar met aan haar gevoelens denken. Als dochter niet meer mee wil naar ze, hoeft dat van mij ook niet meer.
Zit al jaren in hetzelfde schuitje met dat verschil dat oma 2 kleinkinderen heeft van haar zoon en verder niet. Bij ons maakt ze verschil tussen mijn zoon en dochter. Zoon is de stamhouder en heeft een dikke streep voor.
Voel ontzettend met je mee. Als opa en oma niet investeren in een band met je kind hoeft kind ook geen inzet meer te leveren om opa en oma te vriend te houden. Wij zijn daar jaren geleden al mee begonnen. Kinderen zijn 17 en 20.
rionyriony
18-10-2022 om 08:00
Auwereel schreef op 17-10-2022 om 22:33:
[..]
Herkenbaar! Dat geeft zo'n onbestemd gevoel die de vreugde van het feit dat het werkt helemaal wegneemt...
Ben blij dat ik de enige niet ben. Ik blijf er maar over piekeren en de enige verklaring is dat - in tegenstelling tot de tv - de radiotuner nogal kieskeurig is voor coax-stekkers. De ene maakt wel goed contact en de andere niet.
Ik ben er erg blij mee om het zuivere volle geluid te horen en niet meer die krakerige FM (die stoorde al als je uit je stoel opstond) of de DAB+ of de online radio die toch wel een stuk minder waren qua klankrijkdom. Ik heb gisteren nog uren zitten luisteren. 
Irregular_Choice
18-10-2022 om 09:14
Bakblik schreef op 18-10-2022 om 07:32:
[..]
Zit al jaren in hetzelfde schuitje met dat verschil dat oma 2 kleinkinderen heeft van haar zoon en verder niet. Bij ons maakt ze verschil tussen mijn zoon en dochter. Zoon is de stamhouder en heeft een dikke streep voor.
Voel ontzettend met je mee. Als opa en oma niet investeren in een band met je kind hoeft kind ook geen inzet meer te leveren om opa en oma te vriend te houden. Wij zijn daar jaren geleden al mee begonnen. Kinderen zijn 17 en 20.
wat ontzettend vervelend dat het bij jullie ook zo gaat. En dan zelfs nog verschil in kinderen uit 1 gezin. Hier gaat het dan nog om een ander gezin, dat scheelt nog iets. Maar ik begin dat inzicht dus nu ook te krijgen. Ga er niet achteraan blijven lopen om een band te behouden waar ze zelf zo min mogelijk moeite voor doen.
LostJellyfish83
18-10-2022 om 13:57
Ik ben nou zowat al een jaar aan het kloten met mijn schildklier en ze krijgen het maar niet onder controle, ondanks medicatie. Ik ga me steeds beroerder voelen erdoor en ben het zo zat! 
rionyriony
18-10-2022 om 15:52
Wat zijn die films van ReelOne of ReelMedia zwaar irritant zeg. Rare bekkentrekkers, aanstellers, onecht spelen, oninteressante hoofdrolspelers.
Ik kijk voortaan maar eerst op IMDb.com wie de film heeft gemaakt dan bespaar ik me tijd en ergernis.
Vanavond een van Hallmark en die zijn meestal wel goed. Tenminste dat vind ik hoor.