Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Friezinnetje schreef op 12-10-2022 om 21:22:

het steeds Engelse woorden door een zin smijten op tv. Echt zo irritant, vooral als je gewoon Nederlander bent.

Heel irritant! En het wordt ook in stand gehouden/steeds 'normaler' om dit te doen. Mijn kids ( ) kijken regelmatig vlogs en dan vliegen de Engelse woorden je om de oren    

Friezinnetje schreef op 12-10-2022 om 21:22:

het steeds Engelse woorden door een zin smijten op tv. Echt zo irritant, vooral als je gewoon Nederlander bent.

Ik erger me elke week weer als Dan Karity op rtl 4 is. Jaren woont hij nu al in Nederland, en dan op de Nederlandse tv doodleuk Engels blijven praten. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-10-2022 om 21:31

Treurniet schreef op 12-10-2022 om 21:28:

[..]

Ik erger me elke week weer als Dan Karity op rtl 4 is. Jaren woont hij nu al in Nederland, en dan op de Nederlandse tv doodleuk Engels blijven praten.

ja, ook in zo'n kookprogramma, iemand die prima nederlands kan en dan ineens Engels praat waarbij ik helemaal al moet bedenken wat ie eigenlijk zegt. Heel interessant doen. 

HAHA!wait..what schreef op 12-10-2022 om 21:27:

[..]

Heel irritant! En het wordt ook in stand gehouden/steeds 'normaler' om dit te doen. Mijn kids ( ) kijken regelmatig vlogs en dan vliegen de Engelse woorden je om de oren

Ook Engels  Kids - jonge geitjes 

Gekheid ik begrijp de ergernis, wat Friezinnetje ook zegt mensen die (soms) interessant doen.

Engels erdoor is inderdaad irritant. Wat ik ook heel erg stom vind is het woord gruwelijk gebruiken als iets goed is. Die gast van Hollands got talent doet dat ook.

Auwereel schreef op 12-10-2022 om 20:34:

Jakkes, weer vuurwerk in de wijk, het gaat weer beginnen....

Hier ook alweer een tijdje. Ik maak er elk jaar weer melding van maar het stopt niet. 

Treurniet schreef op 12-10-2022 om 21:28:

[..]

Hij heeft niet echt Nederlands kunnen leren in die tijd omdat hij flink aan de drank zat. Hij was echt een alcoholist. Probeer maar eens met een dronken kop of flinke kater een andere taal te leren. Ik neem het deze man niet kwalijk want ik ben blij met deze knappe kop op tv 

Achtergrond info: in plaats van een receptie met een balie zijn we nu een mobiele receptie met tablets geworden. Dus ik snap dat mensen zoekende zijn.

Als je op werk je bezoekers groet, vraagt of je ze kan helpen, je schaapachtig aangekeken wordt, geen reactie krijgt, ze bij de beveiliging in de rij gaan staan, nogmaals naar mij doorgestuurd worden, ik hun contact persoon probeer te bellen, en de voicemail inspreekt.
Daar geen reactie op krijg, opnieuw naar de wachtruimte loop, contactpersoon nogmaals bel. Oh ik heb mijn bezoekers al meegenomen.

Geef dat dan even door, als je langs ons loopt, ik ben meneer piet en neeem mijn bezoek mee. dan hoeven we niet meer op zoek te gaan naar deze mensen of contact persoon. Scheelt ons een hoop tijd en energie. Er kunnen 1000 man werken op t hoofdgebouw. De ken ik niet van gezicht allemaal. Al denken ze soms van wel.

Eigenlijk is dit gister gebeurd maar erger me eraan met terugwerkende kracht. Ten eerste aan mezelf omdat ik me heb laten overrompelen, de zin; "ik ga erover nadenken en bel je in 10min terug" is denk ik verdwenen met long covid.
Daarnaast aan de onkundige tl die weet dat ik nog maar aan het begin sta van weer beter gemeld zijn na 7 maand long covid, nog steeds in een hersteltraject zit en me dan vraagt voor een nachtdienst op een locatie waar ik nog nooit nachten gewerkt heb en de weg ook niet weet.
Van de dienst kom ik niet meer af maar tl kan wel een mail verwachten die ik vrij pittig vind maar een vriendin zei dat ie nog best aardig was. Uiteraard gaat de andere tl in de cc.

Liep ik gisteravond nog op krukken van de pijn, toen ik naar bed ging kon ik zonder en vanmorgen voelde ik haast niets meer, hoewel het er rood gezwollen uitziet met een paar zwarte vlekjes. Het ziet er dus rottiger uit dan het voelt. Kijken of ik dadelijk mijn schoenen aankrijg en hoe het voelt als de rand op de plek drukt.

JtM

JtM

13-10-2022 om 09:41 Topicstarter

Ik wilde vandaag thuis werken, laptop aangezet etc. Doet de token waarmee ik inlog op de server helemaal niks meer. Zit nu dus toch op kantoor.

En dan moet ik voor de derde keer terugkomen bij de huisarts voor hetzelfde ..

ik begin steeds beter te begrijpen waarom huisartsenpraktijken zo druk zijn...

rionyriony schreef op 13-10-2022 om 09:26:

Liep ik gisteravond nog op krukken van de pijn, toen ik naar bed ging kon ik zonder en vanmorgen voelde ik haast niets meer, hoewel het er rood gezwollen uitziet met een paar zwarte vlekjes. Het ziet er dus rottiger uit dan het voelt. Kijken of ik dadelijk mijn schoenen aankrijg en hoe het voelt als de rand op de plek drukt.

Je schoenen een beetje losser dan anders doen? Fijn dat het toch mee lijkt te vallen!

Er spelen op dit moment zoveel dingen die ik voor mezelf moet houden en waar ik met niemand (oké wel met man) over kan praten. 
Ik word er echt gek van dat ik bijna in elk gesprek over mijn woorden na moet denken, wat ik wel en niet kan zeggen 

HAHA!wait..what schreef op 13-10-2022 om 10:38:

[..]

Je schoenen een beetje losser dan anders doen? Fijn dat het toch mee lijkt te vallen!

Op Crocs kan ik wel wat buiten de deur lopen maar het is wel wat gevoelig dus lekker wandelen zit er niet in. Maar ik ben al blij dat het zo goed is afgelopen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.